Ustabil Comp!!!
Fra : Jan Gregersen

Dato : 17-10-03 21:58

Hej i NG

Jeg har somsagt et stabilitets problem med min comp. hvilket jo er yderst
sjældent indenfor denne kategori. Problemet består i at min computer går ned
på de mest mærkværdige tidspunkter. Som regel kan den stå tændt i 10-12 uden
problemer, hvorefter den pludselig går kold og det er det samme hvergang.
Computeren fryser, altså ikke noget med at genstarte, men fryser både
billede og lyd. Og derefter kan jeg så genstarte, hvorefter den går kold
igen efter ca. 5-10 min.

Jeg har et køligt kabinet, og min cpu temp. er sjældent over 45 grader, tror
selv at det måske er mit lydkort men ved det ikke. Jeg har haft alle dele
ude af computeren og samlet den igen.

Systemet er:
Amd xp-1700
512 pc-133 ram
palit geforce 4 ti4200
1 stk Ibm 75 gxp. 60 gb.
1 stk Seagate barracuda 120 gb. 8 mb. buffer
Audiogy 2 lydkort
Realtek Netværkskort

Håber nogen har haft lignende problem, og en løsning dertil :)

Jan G

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 17-10-03 22:02

On Fri, 17 Oct 2003 22:57:37 +0200, Jan Gregersen wrote:

> tror
> selv at det måske er mit lydkort men ved det ikke. Jeg har haft alle dele
> ude af computeren og samlet den igen.

Forsvandt problemet da du havde lydkortet ude?

--

/Jesper
OBS: Erstart invalid med dk ved direkte svar!

Fra : Jan Gregersen

Dato : 17-10-03 22:14

Jeg har ikke prøvet at pille lydkortet ud, og køre uden det. Da det som
regel først er efter et par timer den går ned. men det vil jeg sgu prøve at
pille ud, overvejer at opdatere softwaren til lydkort, netkort, graffikkort.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 17-10-03 23:37

On 2003-10-17,
Jan Gregersen <dsl63413@vip.cybercity.dk> wrote:
> [...]
> Computeren fryser, altså ikke noget med at genstarte, men fryser både
> billede og lyd. Og derefter kan jeg så genstarte, hvorefter den går kold

Test med memtest86.
Der er et andet program, noget i retning af prime98 som
ind imellem finder fejl memtest86 ikke finder.

Den afslorede mit problem, jeg byttede RAM, og har kort
stabilt siden.

Fra : lacrimosa

Dato : 17-10-03 23:43

"Jan Gregersen" <dsl63413@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Audiogy 2 lydkort
> Realtek Netværkskort
>
> Håber nogen har haft lignende problem, og en løsning dertil :)

Hejsa
Jeg har haft et ligende problem da jeg skiftede til win xp, der var det
grafikkortet som ikke kunne klare det selv ikke med den nyeste driver så jeg
fandt en helt anden dirver til kortet indtil det fungede.

Fra : Coach [4130]

Dato : 18-10-03 10:15

>palit geforce 4 ti4200

Har du fornyligt sat dette kort i din maskine?

Jeg skiftede grafikkort til netop sådan et, og siden frøs billede konstant.

Det var ikke nok at afinstallere de gamle drivere fra tidligere kort, nej
det hjalp først da jeg lavede en ren installation af WinXP.

mvh
Bri@n

Fra : Mark

Dato : 18-10-03 11:17

> Systemet er:
> Amd xp-1700
> 512 pc-133 ram
> palit geforce 4 ti4200
> 1 stk Ibm 75 gxp. 60 gb.
> 1 stk Seagate barracuda 120 gb. 8 mb. buffer
> Audiogy 2 lydkort
> Realtek Netværkskort

Bundkort?
Ecs k7s5a ? prøv nyeste bios :)

Muligvis varme problem, prøv at pil siderne af.

Mvh
Mark

Fra : Ukendt

Dato : 18-10-03 15:46

"Jan Gregersen" <dsl63413@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Hej i NG
>
> Systemet er:
> Amd xp-1700
> 512 pc-133 ram
> palit geforce 4 ti4200
> 1 stk Ibm 75 gxp. 60 gb.
> 1 stk Seagate barracuda 120 gb. 8 mb. buffer
> Audiogy 2 lydkort
> Realtek Netværkskort

Hvilken strømforsyning?

> Håber nogen har haft lignende problem, og en løsning dertil :)

Ja det har jeg! Her var det min dejlige spand af en 300W Codegen
strømforsyning for havde givet op efter et års tid. Ligeledes her gik
systemet ned på mærkelige tidspunkter, nogle gange kort efter boot, andre
flere timer efter.

- CS

Fra : Jan Gregersen

Dato : 20-10-03 17:05

Jeg har geninstalleret winXP, så håber jeg det hjælper, ellers hører i fra
mig.

Jan G