F@milynet PC`er genstarter efter 8 min ???
Fra : Per Hansen

Dato : 17-10-03 16:37

Hejsa

Har en F@milynet PC`er der har den sygdom at den genstarter efter 8
min. Og det er altid efter 7 - 8 min. den genstarter.

Trykker jeg F8 under opstart... så den kommer ind, hvor man skal vælge
hvordan man vil opstarte... Ved denne meny laver den ikke genstart
efter de 8 min.

System:

566MHz Celeron
Intel, Chipset 810E
Ram 64Mb
10GB Harddisk
Grafikkort Intel 810 8Mb Shared

Har Windows ME på den.

Har du et tip til hvad der kan være galt ???

Mvh Per Hansen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 17-10-03 16:36

On 2003-10-17,
Per Hansen <ph@mail.tdcadsl.zxzxdk> wrote:
> [...]
>
> Trykker jeg F8 under opstart... så den kommer ind, hvor man skal vælge
> hvordan man vil opstarte... Ved denne meny laver den ikke genstart

Det lyder som noget driverværk. Smid nyt styresystem på.

Fra : Peter Pan

Dato : 17-10-03 17:04

"Per Hansen" <ph@mail.tdcadsl.zxzxdk> skrev i en meddelelse
> Har en F@milynet PC`er der har den sygdom at den genstarter efter 8
> min. Og det er altid efter 7 - 8 min. den genstarter.

Mange af disse F@milynet PC'ere er leveret med defekt strømforsyning der gør
dette.

Snak evt. med det sted hvor den er købt, de ved sikkert mere om det.

Mvh
Anders

Fra : lars

Dato : 19-10-03 18:54

"Peter Pan" <.@anders.dk> wrote in message news:bmp3je$3j9$1@sunsite.dk...
> [...]
gør
> dette.
>
> Snak evt. med det sted hvor den er købt, de ved sikkert mere om det.

Helt rigtigt
det er en elektrolyt i strømforsyningen der er for lille.
den skal skiftes, så computeren skal indleveres.
Eller hvis man er lidt ferm kan man selv gøre det.
Hvis du åbner strømforsyningen er der sikkert en lyt
som buler op, den er defekt og skal skiftes til
en med en større spænding.

Jeg har nu oplevet 4 computere som har gjort dette,
og efter at have skiftet lytten forsvandt problemet.

Hilsen
lars

Fra : Per Hansen

Dato : 20-10-03 11:44

On Fri, 17 Oct 2003 18:04:11 +0200, "Peter Pan" <.@anders.dk> wrote:
>Mange af disse F@milynet PC'ere er leveret med defekt strømforsyning der gør
>dette.

Mange tak til alle for hjælpen

Jag skal bare komme ud til Computer City med den gamle PSU her sidst
på ugen, så får jeg en ny PSU`er.

Mvh Per Hansen

Fra : Thomas Kristiansen

Dato : 17-10-03 17:46

Forsøg med en virusscanning. Der er mange nye vira i omløb.
Måske her i fanget en af de mere ualmindelige!!

Fra : Jan Gregersen

Dato : 17-10-03 22:02

Nu har Windows ME aldrig været kendt for at være et godt styresystem, jeg
vil foreslå du prøver med windows 2000 istedet, og hvis du har børn der skal
spille så brug win 98. XP er lige krævende nok da du kun har 64 ram

Fra : Brutha the Cenobiarc~

Dato : 20-10-03 00:00

On Fri, 17 Oct 2003 17:36:43 +0200, Per Hansen
> [...]

>Grafikkort Intel 810 8Mb Shared
>
>Har Windows ME på den.
>
>Har du et tip til hvad der kan være galt ???

Sikkert strømforsyningen. Min fars gjorde det samme, og jeg riggede en
alm. strømforsyning til, der løste problemet fuldstændigt.

Se http://makeashorterlink.com/?G5B242446 for en gennemgang af de
problemer, der kan være med F@amilynet PC'erne.

/Brutha the Cenobiarch