Min laserprinter gør papiret grumset
Fra : Michael Sørensen

Dato : 17-10-03 14:49

Hej gruppe,

jeg spurgte i dk.edb om flg.:

Hej gruppe,

jeg har en laserprinter, jeg købte for ca. ½ år siden. (Brother HL-1230)

Jeg har ikke været utilfreds med den, når man ser bort fra, at den nu er
begyndt at gøre papiret grumset - især i højre side af papiret. Hvis jeg
skriver en side ud (selv en stort set tom side, fx kun med et enkelt ord i
et hjørne) så er papiret ikke længere hvidt, men nærmest gråt, grumset.

Nogen der ved, om der er en smart ting, der kan løse dette eller om man skal
have fat i sit garantibevis?

Gruppen svarede:

Har du tjekket, om der er toner på de gummiruller, som fører papiret
frem i printeren?

Og jeg spurgte til, hvordan det kunne tjekkes, hvorefter jeg blev henvist
til denne gruppe, som sikkert kunne svare?

Er der nogen der kan hjælpe, evt også af-/bekræfte, at mit problem skyldes
ovenstående.

På¨fårhånd tak.

Fra : Rikke & Tomas Sørens~

Dato : 17-10-03 16:07

Hej

Jeg har også en 1230, en dæjlig printer.

Du skal købe dig en ny toner, da den gamle er næsten tom. Det er printerens
måde at fortælle på at toneren er næsten tom at papiret bliver "grumset".

Et tip til en billig toner, køb en genbrugspatron hos www.a-b.dk . Har selv
købt en hos dem og den er mindst ligeså god.

"Michael Sørensen" <Fjern dette for at sende:m-s@stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3f8ff33f$0$12676$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

Fra : Anders pedersen

Dato : 17-10-03 16:23

On Fri, 17 Oct 2003 17:07:29 +0200, Rikke & Tomas Sørensen wrote:

> [...]
> måde at fortælle på at toneren er næsten tom at papiret bliver "grumset".
Hvis en tonerpatron er tom så kan den jo genopfyldes.

Anders B Pedersen
ved epost fjern NOSPAM.

Fra : Michael Sørensen

Dato : 17-10-03 16:49

"Rikke & Tomas Sørensen" <tomas-rikke@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
selv
> købt en hos dem og den er mindst ligeså god.

Kan det passe den allerede er tom? Jeg har ikke udskrevet andet end næsten
1.500 kopier. Jeg er kun lige igang med den 3. pak papir med 500 ark i og
jeg skriver ikke voldsomme grafiksider, men ren tekst?

Desuden fortæller min printersoftware, at der er 89,3% tilbage (Drum life:
89,3%)

Fra : Preben Andersen

Dato : 17-10-03 17:45

"Michael Sørensen" <Fjern dette for at sende:m-s@stofanet.dk> wrote in
message news:3f900f78$0$13168$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

> Kan det passe den allerede er tom? Jeg har ikke udskrevet andet end næsten
> 1.500 kopier. Jeg er kun lige igang med den 3. pak papir med 500 ark i og
> jeg skriver ikke voldsomme grafiksider, men ren tekst?

Det lyder mærkeligt da patronerne enten er beregnet til 3000 eller 6000
sider med 5% tryk.
Prøv at ryste den lidt, det hjælper undertiden.

> Desuden fortæller min printersoftware, at der er 89,3% tilbage (Drum life:
> 89,3%)

Tromlen (drum) og patronen er ikke det samme. Tromlen holder til et antal
patroner (jeg ved ikke hvor mange).

mvh
Preben

Fra : Claus Tersgov

Dato : 17-10-03 18:23

"Michael Sørensen" <Fjern dette for at sende:m-s@stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3f900f78$0$13168

> Kan det passe den allerede er tom? Jeg har ikke udskrevet andet end næsten
> 1.500 kopier. Jeg er kun lige igang med den 3. pak papir med 500 ark i og
> jeg skriver ikke voldsomme grafiksider, men ren tekst?

Ja, det er ikke sikkert, at den medfølgende toner er fyldt helt op. Ofte er
det bare en "kom-i-gang" toner.

Claus

Fra : Michael Sørensen

Dato : 17-10-03 18:38

> Ja, det er ikke sikkert, at den medfølgende toner er fyldt helt op. Ofte
er
> det bare en "kom-i-gang" toner.

OK, og tak for svarene til Jer alle.