HP scanner og XP
Fra : Jørgen Carlsen

Dato : 15-10-03 21:39

Hej

Jeg har en scanner HP Scanjet 5200c som kører upåklageligt på en
windows98 maskine
ved hjælp af parallelkablet.

Nu har jeg fået en ny XP-maskine. Har installeret scannerprogrammet. Sat

parallelkablet på.
- og nu står computeren og booter - slukker - booter - slukker osv.
Da jeg tog parallelkablet ud, booter maskinen OK. Jamen - i
scanner-installeringen siges det helt
tydeligt: brug parallelkablet og ikke USB-kablet ((??)) - og USBkablet
bevirker da også, at der ikke er forbindelse mellem scanner og computer.

Jeg har prøvet at downloade en fil fra HP, som (måske) skulle hjælpe på
det problem, men
det virker ikke.

Er der nogen, der har et godt bud på en løsning, så kom endelig med det.

TAK!

mvh Jørgen Carlsen

Fra : Coach [4130]

Dato : 15-10-03 22:02

>Da jeg tog parallelkablet ud, booter maskinen OK. Jamen - i
>scanner-installeringen siges det helt
>tydeligt: brug parallelkablet og ikke USB-kablet ((??))

Ja...??? .
Hvor står der at du skal bruge parallel kabel til WinXP?

Jeg har en 5200c, som kører upåklageligt under WinXP på USB kabel.
Parallel hører fortiden til.
Glem parallel tilslutning.

Vær opmærksom på at USBkablet ikke skal være monteret under installationen
af driveren.

mvh
Bri@n

Fra : Jørgen Carlsen

Dato : 16-10-03 17:26

"Coach [4130]" skriver:

> [...]

> <<< Ét af vinduerne i installations menuen viser både med billede ( stort
> kryds
> over USB-kablet) og med tekst, at det kun er parallelkablet, der dur.
> Til gengæld står der ikke et ord om XP. Måske er herlighederne fra før
> XP-tiden.
>

> Jeg har en 5200c, som kører upåklageligt under WinXP på USB kabel.
> <<< Godt for dig.

> Parallel hører fortiden til. Glem parallel tilslutning.
> <<< Ja, du snakker

> Vær opmærksom på at USBkablet ikke skal være monteret under installationen

Hilsen Jørgen Carlsen

Fra : Coach [4130]

Dato : 16-10-03 17:58

Nåhh ja, OK hvis det er sådan du ser på det.. så hjælp dig selv... hvis du
kan
Du fortjener da ikke en hjælpende hånd fremover, desuden røg du netop i mit
KillFilter

Bri@n