USB 2.0 / USB 1.1 og markedsforing
Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 15-10-03 00:17

Jeg har lige checket ved http://www.usb.org - og her kan jeg
se at alt USB 1.0 og USB 1.1 udstyr pr definition kan
kaldes USB 2.0, og bruges med alt USB 2.0 udstyr.

Jeg har nemlig kobt en ting som er annonceret til USB 2.0,
og specs siger USB 1.1 / USB 2.0. Men tingen kan ikke kore
med fuld USB 2.0 hastighed. Faktisk korer den kun ca.
halv hastighed af USB 1.1.

Generelt er der megen begrebsforvirring på sælgers website,
hvor man ikke ud fra deres USB 1.1 / 2.0 kan se moget som
helst om at tingene korer hurtigere end USB 1.1. Producenten
kan helle rikke helt finde ud af det, og skriver i sin onlineshop
kun USB 1.1, men nævner ogsp USB 2.0 et andet sted.

usb.org skriver faktisk på deres website:
Because the USB 2.0 Specification encompasses all USB data
transfer speeds, low (1.5Mb/s), full (12Mb/s) and high (480Mb/s),
it is important that vendors clearly communicate the type of product
on packaging and in marketing and advertising materials. Inconsistent
use of terminology in combination with the existing general misconception
that USB 2.0 is synonymous with Hi-Speed USB and/or failure to display
the Certified USB logo on qualified products creates confusion in the
marketplace.

Jeg er glad for det er postordrekob, så kan jeg lade handelen gå tilbage.