Hjælp!!! SATA
Fra : Poul Kaasing

Dato : 14-10-03 19:59

Hej
Jeg har netop købt nye computerdele ASUS A7N8X Deluxe/GD motherboard AMD
Athlon Barton XP 2800+/333 CPU og Maxtor +9 SATA 160 GB HardDisk. Men mit
problem er at jeg nu ikke kan starte computeren op, den går kold lige før
den skal til at boote på et drev.
Jeg har fået en rigtig træls mistanke, er SATA kun til RAID?
Skal man så ha IDE diske i også, og minimum 2 SATA diske?
Eller er der en løsning, så jeg kan boote på min SATA disk?

/Poul

PS Håber på hurtig hjælp, jeg er ved at være desperat

Fra : Poul Kaasing

Dato : 14-10-03 20:25

Smider lige hele min konfiguration, hvis nu det skulle betyde noget.
Motherboard: ASUS A7N8X Deluxe/GD
CPU: AMD Athlon Barton XP 2800+/333
Køler : ThermalTake Silent Viking II
Grafik: POW Geforce FX FX5600 256 MB DDR
HD: Maxtor +9 SATA 160 GB
RAM: Performance DDR 2700, 2x512MB

Er der iøvrigt nogen der ved hvordan jeg får computeren til at vise at det
er en 2800 og ikke en 1250 MhZ CPU?

Vil også meget gerne ha råd til opsætning af BIOS'en, den er meget
anderledes end hvad jeg er vant til fra min tidligere computer.

/Poul

Fra : Henning

Dato : 14-10-03 21:01

>Er der iøvrigt nogen der ved hvordan jeg får computeren til at vise at det
>er en 2800 og ikke en 1250 MhZ CPU?

Det er _ikke_ en 2800MHz cpu, men en wannabee... Den kører vel på
omkring 2400MHz? 2800+ fortæller blot, at AMD mener den performer som
en Intel 2800 cpu.

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Poul Kaasing

Dato : 14-10-03 21:59

Fandt selv ud af det, men har nu et nyt problem
Jeg kan ikke boote fra min SATA disk. Hvordan sætter jeg biosen op til det.
Og jeg har læst manualen, men der st¨år intet deri

/Poul