Hele tiden tændt
Fra : Jimmy Scheel Sørense~

Dato : 14-10-03 19:46

Efter at have skiftet mit kabinet ud, er der sket det mystiske at når jeg
tænder min pc bag ved strømforsyningen, så starter den med at lyse og alt
kører med lys. Den booter ikke op før jeg trykker på start knappen. foran
pc'en.

Problemet er at der altid er strøm i pc'en også når jeg væ¨lger at lukke
ned. Den eneste måde jeg kan slukke den helt på, er ved at slukke bag ved
strømforsyningen.

Hvad kan det skyldes?

Fra : Anders Karkov

Dato : 14-10-03 20:17

hej Jimmy

er der lys på bundkortet eller foran på kabinet du snakker om?

Hvis det er på kabinetet så går jeg ud fra det er både power og hdd led, og
ikke os cd/dvd/floppy-drev, kontroller at du har monteret de ledninger til
power og hhd led rigtigt på bundkort. virker din reset knap, og blinker
hhd-led ved aktivitet på harddisk

Lys på motherboard er normalt, da der ligger en hvile strøm som kan opfatte
at du trykker på powerknappen, og nogle gange os kan åbne cd/dvd drev,
hvilket tit bliver vist af en lille grøn lysdiode.

Med Venlig Hilsen
Anders Karkov Carstensen
a-k-c@a-k-c.dk

Fra : Jimmy Scheel Sørense~

Dato : 14-10-03 21:09

Der er ingen dioder på mit bundkort.

Men problemet er at når jeg tænder for I/O kontakten bagved
strømforsøningen, så nøjes den ikke bare med at 'gøre ingenting', men den
starter halvt op og så står den bare der og lyser med cdrom, diskettedrev og
power diode i dronten.

Når jeg så trykker på start knappen, så begynder den at starte windows op.

Det vil sige at min problem i bund og grund er at jeg ikke kan have pc'en
stående uden at skulle slukke for den bagved ved I/O kontakten igen. Den er
hele tiden tændt

Fra : Coach [4130]

Dato : 15-10-03 07:21

Hvad er det for et kabinet?
mærke?
modelnr.?

Fulgte der strømforsyning med kabinet, eller er den købt ved siden af?
Hvad er det for strømfors.? mærke og modelnr.?

og hvad er det for et motherboard?

mvh
Bri@n

Fra : Jimmy Scheel Sørense~

Dato : 15-10-03 15:59

Kabinet er af mærket Zitech Midi Tower ATX stål CF-2029

Fra : Coach [4130]

Dato : 15-10-03 22:16

> Kabinet er af mærket Zitech Midi Tower ATX stål CF-2029

Har du købt det uden PSU,og bruger nu din gamle?
Hvis du købte en ny PSU, så hvilken?

Jeg har oplevet at bundkort fra Soyo og Soltek kan finde på at lave den
slags numre.

Hvilket bundkort sidder der i kabinettet?
Skiftede du også dette, da du skiftede kabinet?

Grunden til at jeg spørger, er for at indkredse dit problem, til en af
tingene.

mvh
Bri@n

Fra : Jimmy Scheel Sørense~

Dato : 16-10-03 01:27

Fejlen er fundet!

Et styk MSI KT6 Delta bundkort er åbenbart gået i stykker.

Fra : Jimmy Scheel Sørense~

Dato : 16-10-03 01:27

Fejlen er fundet!