CC skuffer
Fra : orca

Dato : 12-04-01 08:58

Hej
Jeg har modtaget et brev fra CC, hvor de skriver at deres fatspris produkt
stopper.
Det fratager os der bor udenfor et adsl område, muligheden for at være på
nettet uden at skulle tænke over regningen.
Jeg vil ikke gøre brug af deres sindsyge dyre 8 timers tilbud, men overvejer
stærkt Tele Danmarks Pro@ccess, det er just heller ikke billigt, men helt
klart at foretrække frem for CC tilbud

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 12-04-01 09:18

"orca" <orca@inbox.as> wrote in message
> Hej
> Jeg har modtaget et brev fra CC,

Prøv lige at læs lidt længere nede.... "CC´s ophør med fastpris"

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 12-04-01 11:21

In article <9b3nb0$1jj7$1@news.cybercity.dk>, orca wrote:

> [...]
>Det fratager os der bor udenfor et adsl område, muligheden for at være på
>nettet uden at skulle tænke over regningen.

Ja, det er også for dårligt at du skal ofres, bare fordi CC gerne vil
tjene penge.

--
Andreas Plesner Jacobsen | The reverse side also has a reverse side.

Fra : Rea721

Dato : 12-04-01 14:22

"orca" <orca@inbox.as> skrev

> Hej
> Jeg har modtaget et brev fra CC, hvor de skriver at deres fatspris produkt
> stopper.

Nå.

> [...]

Nå.

> Jeg vil ikke gøre brug af deres sindsyge dyre 8 timers tilbud, men

Det er virkeligt et indlæg der lægger op til debat.

--
rea721@fabel.dk (AKA) Leon Andrea. Bevar Flyvestation Værløse..
Den sidste Operative Flyvestation øst for Storebælt.

Fra : orca

Dato : 12-04-01 18:01

Hej
Da du har adsl er det vel ikke noget problem for dig
NÅ NÅ NÅ

Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 12-04-01 22:24

Hej !!

Ja det er jo en helt unik fantastisk situation.... Her går vi rundt og er
vandt til at alt inden for PC, IT og IN bare bliver billiger bedre og
hurtiger med tiden - og så laver CC en svinestreg - de sætter jo rent
faktisk prisen gevaldigt op og det uden noget til gwengæld uhørt og
u-fint... BOYCUT DERES (-TIMERS-TILBUD) - Jeps - de kalder det for et
tilbud.....

Thomas

Fra : Ghashûl

Dato : 12-04-01 22:19

On Thu, 12 Apr 2001 23:24:08 +0200, "Thomas Jørgensen"
<overvindinge@city.dk> wrote:

> [...]
>faktisk prisen gevaldigt op og det uden noget til gwengæld uhørt og
>u-fint... BOYCUT DERES (-TIMERS-TILBUD) - Jeps - de kalder det for et

Lige bortset fra TD's P@ er de vel stadig de billigste?
Jeg synes det vildeste er at de har kunnet holde tilbuddet kørende så
længe.

Nu håber jeg bare TD kan få installeret mit ADSL inden den 15. maj, men
jeg regner ikke med det (kender TD lidt for godt efterhånden)

--
Regards Ghashûl
ICQ: 7223six29 † E-mail: stefan at bruhn dot to † URL: http://ghashul.dk/

I demand the right to keep and arm bears

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 12-04-01 21:29

In article <9b55v4$pi9$1@news.cybercity.dk>, Thomas Jørgensen wrote:

>Ja det er jo en helt unik fantastisk situation.... Her går vi rundt og er
>vandt til at alt inden for PC, IT og IN bare bliver billiger bedre og
>hurtiger med tiden - og så laver CC en svinestreg

Hvori består svinestregen? Har de da lovet dig internet til 500/md i al
evighed?
Det er utroligt så mange mennesker der ikke er blevet voksne.

--
Andreas Plesner Jacobsen | New systems generate new problems.

Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 12-04-01 22:53

Det ufine - eller svinestregen består i måden - tilbyd et godt produkt -
vent til rigtig mange er hoppet på krogen og så transformere over i et (let
skjult) dyre produkt - men dog ikke så meget dyre end at en masse mennesker
vælger at følge trop for at undgå besværet med ny hjemmeside, udbyder,
mailadresse mm. - det kan godt være at nogle bare vil kalde det for
almindelige forretnings/handels bla bla bla - men jeg syntes fremdeles at
det er en meget utiltalende og grim måde at gøre tingene på.

Thomas

Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 12-04-01 22:57

Og i øvrigt falder din "tone" med at angive umodenhed hos debatører fint i
takt med den howskisnoski fasong som CC ligger for dagen (du arbejder måske
for firmaet ???)

Thomas

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 12-04-01 22:54

"Thomas Jørgensen" <overvindinge@city.dk> wrote Thu, 12 Apr 2001
23:53:14 +0200 :

>Det ufine

Du kan forfine din brug af usenet ved at læse og efterleve de gode
råd du kan læse på http://www.usenet.dk/netikette/quote.html

--
Hygge
Morten , anden er løs, http://gummiand.dk/

Fra : Soeren Schroeder

Dato : 12-04-01 23:01

It seems Thomas Jørgensen wrote:

> [...]
>almindelige forretnings/handels bla bla bla - men jeg syntes fremdeles at
>det er en meget utiltalende og grim måde at gøre tingene på.

Nu tror jeg du tillægger CC alt for udspekulerede evner. Skulle vi for lang
tid siden have lagt sådan en "masterplan". Nej vel.
Faktum er at vi lancerede et produkt vi troede på, og i lang tid løb det
faktisk rundt, men ændrede internetvaner gjorde produktet urentabelt, og vi
har derfor valgt at redefinere produktet til et produkt med en øvre grænse.
For alle de kunder der har et stor dagligt internetforbrug, er det et fint
produkt. For dem der ønsker alway-on lignende tilstande på dialup er det
ikke. Men fra starten har vi fra CC's side ikke lagt skjul på at det IKKE
var et always-on tilbud.
Vi har varslet ændringen med den i abonnementsbetingelserne beskrevne een
måneds varsel. Så jeg mener faktisk at vi har grebet sagen på korrekt vis.

Mht. besværet med at skifte hjemmeside etc. så er jeg iøvrigt ret sikker på
at 99% af fastpris kunderne er yderst kapable internetbrugere, så det er
nok ikke det helt store problem for disse brugere.

Nu håber jeg at du forstår at der udelukkende er sunde økonomiske
betragtninger der ligger til grund for beslutningen, og ikke "ufine
svinestreger"

--
Soeren Schroeder
SysAdm

Fra : Dennis T.

Dato : 13-04-01 00:01

Soeren Schroeder wrote on Friday 13 April 2001 00:01 in
<slrn9dc9gn.1rrj.spam_me_senseless@dot.adsl.dk>:
> Vi har varslet ændringen med den i abonnementsbetingelserne beskrevne
> een måneds varsel. Så jeg mener faktisk at vi har grebet sagen på
> korrekt vis.

Ikke helt - der er ikke tale om en ændring i abb. betingelserne, men
derimod et nyt produkt som bliver påtvunget kunderne. Og måden som det
er omtalt på i brevet, kan måske læses som værende ikke helt lovligt
(negativ aftalebinding).

> Nu håber jeg at du forstår at der udelukkende er sunde økonomiske
> betragtninger der ligger til grund for beslutningen, og ikke "ufine
> svinestreger"

Det er naturligvis korrekt - efter hvad jeg kan regne med mig til, så
er selve prisen/minut også acceptabel (ved 8 timer er den ca. 3,5 øre).
Men problemet er blot, at i gør jer ligeså upopulære som wol, da de
nedlagde deres flatrate 128 og blot sagde "bye bye -we don't care" til
deres kunder, som ikke kunne få adsl.
I burde kunne have gennemskuet, at produktet ikke ville kunne holde og
aldrig udbudt det - eller også er i for dårlige til at handle
trafikafgifter med tdc :)

/Dennis

Fra : Søren Boll Overgaard

Dato : 13-04-01 00:21

On Fri, 13 Apr 2001 01:01:02 +0200, Dennis T. wrote:

> I burde kunne have gennemskuet, at produktet ikke ville kunne holde og
> aldrig udbudt det - eller også er i for dårlige til at handle
> trafikafgifter med tdc :)

Tror du så ikke at folk havde pevet over det?
"I er også bare en skodudbyder der tilbyder flatrate som vi har krav på"
etc. etc.
Måske man skulle fokusere på at man nu har haft flatrate i 1 år eller mere,
og så bare være glad for det? (også iøvrigt flytte til et sted med ADSL,
hvis det virkelig betyder så meget).

--
Søren O.

Fra : Dennis T.

Dato : 13-04-01 09:56

Søren Boll Overgaard wrote:
> Tror du så ikke at folk havde pevet over det?

Hvis cc aldrig havde udbudt det? Nej, så tror jeg ikke folk ville have
pevet over det.

> "I er også bare en skodudbyder der tilbyder flatrate som vi har krav
> på" etc. etc.

ehh?

> Måske man skulle fokusere på at man nu har haft flatrate i 1 år eller
> mere, og så bare være glad for det? (også iøvrigt flytte til et sted
> med ADSL, hvis det virkelig betyder så meget).

Det er da netop en "vi skider på kunderne"-holdning. :)

Og desuden underligt, at udviklingen skal gå den anden vej.

Jeg kan somsagt godt se, at det ikke er et rentabelt produkt, hvis folk
er mere på end en 8 timer gns. dagligt. Har du en statistik på, hvor
benyttet produktet er?
En anden ting er de 8 timer dagligt - det er rimeligt skidt, at de
ikke kan flyttes fra dag til dag, da mange specielt surfer ekstra i
weekenden. Kunne de bare gøre det, så tror jeg alle ville være
tilfredse... (hint, hint).

/Dennis

Fra : Jesper Skriver

Dato : 13-04-01 19:17

On Fri, 13 Apr 2001 10:56:28 +0200, Dennis T. wrote:

> [...]
>ikke kan flyttes fra dag til dag, da mange specielt surfer ekstra i
>weekenden. Kunne de bare gøre det, så tror jeg alle ville være

Igen, det er ingen gavebod, ovenstående vil blot forøge CC's omkostninger
ved produktet, da gns. forbruget vil stige.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Ivar Madsen

Dato : 15-04-01 12:29

<viol8r@REMOVEtechnologist.com> wrote:

>Hvis cc aldrig havde udbudt det? Nej, så tror jeg ikke folk ville have
>pevet over det.

Prøv at find en newsserver (hvis den du bruger ikke har) der har
indlæg fra denne gruppe tilbage fra 1998 + 1999, så vil du kunne se at
der faktisk BLEV pivet over mangel på flatrate i DK.

Fra : Martin Edlich

Dato : 13-04-01 01:35

In article <9b5bvb$11rd$1@news.cybercity.dk>,
Dennis T. <viol8r@technologist.com> wrote:

> [...]
> derimod et nyt produkt som bliver påtvunget kunderne. Og måden som det
> er omtalt på i brevet, kan måske læses som værende ikke helt lovligt

Der er tale om en ændring af produktet, og i følge dine abbonoments
betingelser skal CC varsle denne ændring. I dine abbonnoments
betingelser står der så også at du så kan opsige dit abbonnoment hvis du
ikke er tilfreds med disse ændringer. Der er intet som helst ulovligt i
CC's fremgangsmåde.

--
MVH
Martin Edlich (6)

Fra : Dennis T.

Dato : 13-04-01 09:48

Martin Edlich wrote:

> [...]
> betingelser står der så også at du så kan opsige dit abbonnoment hvis
> du ikke er tilfreds med disse ændringer. Der er intet som helst

Du læste ikke helt, hvad jeg skrev... :)
Det er ikke en ændring i betingelserne, men dermed nedlæggelse af
produktet og oprettelse af nyt... Hvis man ikke fortager sig noget
skifter man "automatisk" til et helt andet (og dårligere) produkt.
Det er netop det med at man "automatisk" overgår til et helt andet
produkt. Det burde istedet, hvis det skulle have været helt lovligt,
være sådan, at de skulle have en accept på man gerne ville overgå.
Jeg har ikke noget imod, at man opsiger abb. (jo, det har jeg, men det
er ikke det væsentlige her) - problemet er at man bliver påtvunget et
andet og dårligere produkt gennem negativ aftalebinding.

/Dennis

Fra : Martin Edlich

Dato : 13-04-01 11:10

In article <9b6eg2$rfn$1@news.inet.tele.dk>,
Dennis T. <viol8r@REMOVEtechnologist.com> wrote:

> Du læste ikke helt, hvad jeg skrev... :)

Jo.

> Det er ikke en ændring i betingelserne, men dermed nedlæggelse af
> produktet og oprettelse af nyt...

Som er en ændring af produktet.

> problemet er at man bliver påtvunget et
> andet og dårligere produkt gennem negativ aftalebinding.

Du bliver ikke påtvunget noget som helst. CC ændrer produktet, de giver
dig den i din kontrakt fastsatte varsling, du kan opsige abbonomentet
ligeyldigt om du er i en eller anden bindingsperiode eller ej.

Fremgangsmåden er helt efter bogen. Du skal ikke beskylde CC for at gøre
noget ulovligt fordi du ikke har forstået din kontrakt.

--
MVH
Martin Edlich (6)

Fra : Dennis T.

Dato : 13-04-01 19:48

Martin Edlich wrote on Friday 13 April 2001 12:09 in
<newsspam2-E42AF9.12095513042001@tnews.inet.tele.dk>:
> Som er en ændring af produktet.

Ja - det vil nødvendigvis være konsekvensen af at nedlægge og oprette
et nyt produkt.

> [...]
> giver dig den i din kontrakt fastsatte varsling, du kan opsige
> abbonomentet ligeyldigt om du er i en eller anden bindingsperiode

Det de reelt gør, er at opsige aftalen og automatisk tilmelde kunderne
et helt andet produkt, der er _meget_ ringere og så tage samme pris for
det.
Jeg ville mene, at de burde have kundens accept for at gøre det,
istedet for at give kunderne et ringere produkt automatisk.

XFUT: dk.videnskab.jura

/Dennis.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 13-04-01 22:41

"Dennis T." <viol8r@technologist.com> skrev i en meddelelse
> Det de reelt gør, er at opsige aftalen og automatisk tilmelde kunderne
> et helt andet produkt, der er _meget_ ringere og så tage samme pris for
> det.

Det er fuldstændig ligegyldigt hvad du mener det reelt er.
De har lov til at ændre betingelserne ligeså tosset de vil sålænge de
overholder varslet...

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Dennis T.

Dato : 14-04-01 01:04

Martin Højriis Kristensen wrote on Friday 13 April 2001 23:40 in
<9b7s60$1tpc$1@tnews.inet.tele.dk>:
> De har lov til at ændre betingelserne ligeså tosset de vil sålænge de
> overholder varslet...

Ja ja... men igen - der er forskel på generelle abb. betingelser og
produktbeskrivelser.

/Dennis

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 15-04-01 13:21

> Ja ja... men igen - der er forskel på generelle abb. betingelser og
> produktbeskrivelser.

Ja, men de må også ændre produktbeskrivelser lige så tosset de vil med det
nævnte varsel...

Fra : Dennis T.

Dato : 15-04-01 16:31

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> skrev i en
meddelelse news:9bc3kq$10sl$1@tnews.inet.tele.dk...
> Ja, men de må også ændre produktbeskrivelser lige så tosset de vil med det
> nævnte varsel...

Og hvordan konkluderede han så det?

/Dennis

Fra : Peter Brodersen

Dato : 17-04-01 00:10

> [...]

>Men problemet er blot, at i gør jer ligeså upopulære som wol, da de
>nedlagde deres flatrate 128 og blot sagde "bye bye -we don't care" til

.... men da WOL's flatrate-produkt netop var en
"indtil-vi-ved-om-du-kan-få-ADSL"-ting, burde ingen da være overrasket
undervejs.

--
- Pede
Professionel nørd

Tilhørsforhold/disclaimer: http://www.ter.dk/disclaimer/

Fra : Ghashûl

Dato : 17-04-01 05:51

On Tue, 17 Apr 2001 01:10:21 +0200, Peter Brodersen
<professionel@nerd.dk> wrote:

>... men da WOL's flatrate-produkt netop var en
>"indtil-vi-ved-om-du-kan-få-ADSL"-ting, burde ingen da være overrasket
>undervejs.

Jeg havde da WOL flatrate lige indtil de lukkede det helt selvom jeg
ikke kunne få ADSL ifølge deres hjemmeside (og det kan jeg stadig
ikke...)

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 17-04-01 10:09

In article <usindt0nu7pb04orn4nmntjcebj43o4qgd@ghashul.dk>, Ghashûl wrote:

>Jeg havde da WOL flatrate lige indtil de lukkede det helt selvom jeg
>ikke kunne få ADSL ifølge deres hjemmeside (og det kan jeg stadig
>ikke...)

"Indtil-vi-VED-om-du-kan-få-ADSL", ikke "indtil-du-kan-få-ADSL"

--
Andreas Plesner Jacobsen | For fools rush in where angels fear to tread.

Fra : Ghashûl

Dato : 17-04-01 15:58

On Tue, 17 Apr 2001 09:09:22 +0000 (UTC), apj@daarligstil.dk (Andreas
Plesner Jacobsen) wrote:

>"Indtil-vi-VED-om-du-kan-få-ADSL", ikke "indtil-du-kan-få-ADSL"

Ja, det ved jeg...
De vidste HELE tiden at jeg IKKE kunne få det.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 17-04-01 19:19

On Tue, 17 Apr 2001 16:57:31 +0200, Ghashûl <look@my-sig.ghashul.dk>
wrote:

>Ja, det ved jeg...
>De vidste HELE tiden at jeg IKKE kunne få det.

Øh, nej. Dem, der i første omgang kunne få flatrate (hvilket netop
ikke var alle, der kunne det), var AFAIR dem, der var på en central,
der på en eller anden måde var lidt med i en udrulningsplan, evt. blot
i overvejelserne. Med andre ord var der nogle, der kunne få flatrate,
selvom deres central først fik ADSL-grej på sig flere måneder efter
(dvs. at de i første omgang ikke kunne få ADSL, men efter nogle
måneder kunne det godt).

Derudover er der næppe nogen tvivl om at flatrate/fastpris på det
tidspunkt blev stampet op for at sikre nogle kunder nogle måneder
senere (i stil med "Du kan godtnok først få ADSL om to måneder, men
hvis nu vi giver dig en kasse øl, vil du så ikke forblive almindelig
kunde hos os i mellemtiden, og således være tilstede, når vi kan
tilbyde ADSL til dig?")

Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 13-04-01 01:21

"Soeren Schroeder" <spam_me_senseless@dot.dk> skrev i en meddelelse

> Nu tror jeg du tillægger CC alt for udspekulerede evner. Skulle vi for
lang
> tid siden have lagt sådan en "masterplan". Nej vel.

Helt rigtigt - der er ingen "masterplan" - det hele køre bare derudaf,
fuldstændigt tilfældigt !! (forskellen på os to er at du iagttager
proccessen og vi (brugerne) (dine kunder for f..) er offer for resultatet.
> [...]
vi
> har derfor valgt at redefinere produktet til et produkt med en øvre

Helt uden masterplan.....

> [...]
> ikke. Men fra starten har vi fra CC's side ikke lagt skjul på at det IKKE

Jamen kære : at være på 9 timer i døgnet er sku da ikke "always" men
stadigvæk dyere end den gamle måde....

> Vi har varslet ændringen med den i abonnementsbetingelserne beskrevne een
> måneds varsel. Så jeg mener faktisk at vi har grebet sagen på korrekt vis.

Muligt - men det ændre sku da ikke ved at det i grunden handler om en ting :
i vil tjene flere penge og vi skal betale

> Mht. besværet med at skifte hjemmeside etc. så er jeg iøvrigt ret sikker

> at 99% af fastpris kunderne er yderst kapable internetbrugere, så det er
> nok ikke det helt store problem for disse brugere.

Mener du dermed at 99% er tilfredse med den nye ordning (så kommer i til at
tjene mange penge på det her $-))

> Nu håber jeg at du forstår at der udelukkende er sunde økonomiske
> betragtninger der ligger til grund for beslutningen, og ikke "ufine
> svinestreger"

Ha : sunde økonomiske, men ikke for os

Hilsen Thomas

Fra : Jesper Skriver

Dato : 13-04-01 01:42

On Fri, 13 Apr 2001 02:20:43 +0200, Thomas Jørgensen wrote:

>"Soeren Schroeder" <spam_me_senseless@dot.dk> skrev i en meddelelse

>Muligt - men det ændre sku da ikke ved at det i grunden handler om en ting :
>i vil tjene flere penge og vi skal betale

Ja, ISP'erne er ikke velgørende foreninger, med det formål at du skal
betale mindst muligt for at komme på Internet.

De er kommercielle virksomheder som skal tjene mest muligt til deres
aktionære.

>Ha : sunde økonomiske, men ikke for os

Det er heller ikke hvad det handler om her, og CC har opført sig
helt efter bogen.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Rea721

Dato : 13-04-01 01:48

"Thomas Jørgensen" <overvindinge@city.dk> skrev

> Muligt - men det ændre sku da ikke ved at det i grunden handler om en ting
:
> i vil tjene flere penge og vi skal betale

Hmm.... hvordan er det nu man driver en foretning..... Levere et produkt, og
betaler kunden for at modtage?? hmm næ det var ikke sååån... Nå så...levere
et produkt...gratis?? Nææ hmmm... Ahaaaa lade kunden betale fin ide....

Måske jeg skulle nedsætte mig som rådgiver ;)

Fra : Ivar Madsen

Dato : 15-04-01 12:19

On Thu, 12 Apr 2001 22:01:06 +0000 (UTC), spam_me_senseless@dot.dk
(Soeren Schroeder) wrote:

>Nu håber jeg at du forstår at der udelukkende er sunde økonomiske
>betragtninger der ligger til grund for beslutningen, og ikke "ufine
>svinestreger"

Jeg var selv glad for CC's fastpris, dengang jeg havde det, det
fordoblede min udgift til internet, men mange doblede min glæde ved at
bruge nettet.

Jeg tror at mange af de fastpris kunder i har har det i forskellig
grad på samme måde ikke mindst det med glæden ved at bruge nettet.

Vi forbruger har i mange mange mange mange mange manger år været
forvent til at alt der har med computer, herunder også internettet,
bliver billiger, hurtiger, og på anden vis bedere. Nu kommer CC så og
laver om på det, det kan ikke komme bag på jer, at det giver
utilfreshed.

Jeg forstår så godt at de ænderet forbrugsmynstre tvinger jer til at
stoppe med det fri produkt, mange af kunderne er jo gået over på ADSL,
og med fære kunder, er der støre sansynlighed for at de små bruger der
skal betale for de storforbrugende falder fra, og at det så giver
underskud. Men igen det kan da ikke komme bag på jer at det giver
utilfreshed med kunderne at stoppe med produktet, det er jo en
prisstigning, noget forbrugerne ikke er forvent med i denne verden,,,

Fra : Martin Edlich

Dato : 15-04-01 13:14

In article <hf0jdtcm5e1lbq8vttns166ccf1j0jdmru@4ax.com>,
Ivar Madsen <news-12-04-01@nemo.dyndns.dk> wrote:

> Nu kommer CC så og laver om på det, det kan ikke komme bag på jer, at
> det giver utilfreshed.

Utilfredshed er en ting, at kalde det ulovligt er en anden.

At tillægge CC skumle bagtanker synes jeg også virker lidt urimeligt.

--
MVH
Martin Edlich (4)

Fra : Ivar Madsen

Dato : 15-04-01 14:08

On Sun, 15 Apr 2001 14:14:03 +0200, Martin Edlich
<newsspam2@mail.edlich.dk> wrote:

[faldende priser, og forbederet produkter, er kunderne vænnet til]
>Utilfredshed er en ting, at kalde det ulovligt er en anden.
>At tillægge CC skumle bagtanker synes jeg også virker lidt urimeligt.

Vil bare lige precicere at jeg ikke på noget tidspunkt har kaldt det
en ulovlighed, at jeg ikke har beskyldt CC for skumle bagtanker,,,

Fra : klukker

Dato : 13-04-01 11:42

On Thu, 12 Apr 2001 20:28:48 +0000 (UTC), apj@daarligstil.dk (Andreas
Plesner Jacobsen) wrote:

>Hvori består svinestregen? Har de da lovet dig internet til 500/md i al
>evighed?
>Det er utroligt så mange mennesker der ikke er blevet voksne.

Ja, ikke.

Fra : Rea721

Dato : 13-04-01 01:10

"orca" <orca@inbox.as> skrev

> Hej
> Da du har adsl er det vel ikke noget problem for dig
> NÅ NÅ NÅ

Om jeg har ADSL eller ej har formentlig intet at gøre med Hvad, Hvordan og
Hvor du poster dit indlæg??

Brok (ros) og piverier over de "Fæle" udbyderer har faktisk deres egen
gruppe:
dk.edb.internet.udbydere.ris+ros

EOD eller fut til relevant gruppe.

Fra : Bjarne Wichmann Pete~

Dato : 13-04-01 18:25

In article <9b4a3q$rf5$1@news.inet.tele.dk>, "Rea721"
<rea721@fabel.dk> wrote:

> Det er virkeligt et indlæg der lægger op til debat.

Og dit indlæg (såvel som mit) lægger ikke just op til at nedbringe
støjen i gruppen.

Hvad med at ignorere eller bruge mail i stedet for at bruge gruppen
til at udgyde din galle...

Bjarne

Fra : Rea721

Dato : 13-04-01 18:56

"Bjarne Wichmann Petersen" <mekanix@nospam.dk> skrev

> Og dit indlæg (såvel som mit) lægger ikke just op til at nedbringe
> støjen i gruppen.

> Hvad med at ignorere eller bruge mail i stedet for at bruge gruppen
> til at udgyde din galle...

Ak ja Bjarne........ Din "grænse" for hvornår du føler trang til at reagere
blev nået....ligesom min, og så gør du det samme...... *suk* Hvor seriøs
føler du dig nu??

Bye the way....hvor ser du galle?

Fut netikette....

Fra : Michael Andersen

Dato : 13-04-01 07:04

Jeg har samme opfattelse som de fleste i gruppen. jeg var bare mere kontant
og fattede telefonen og opsagde mit abonnement efter at have modtaget deres
brev.

TDC Pro@ccess bliver løsnngen, no more CC ( før xdsl udbydes i mit område ).

Jeg mener der ligger en opdeling af befolkningen mellem større byer og så os
der bor i byerne med > - 8000 indbyggere.

Fra : Simon Nielsen

Dato : 13-04-01 07:34

Jamen for /%&%&¤&/!!!!!!!%"##% - hvis firmaet ikke tjener på produktet så
har de jo ingen grund til at bevare det. CC er jo ingen off. instutition der
har til formål at servicere alle borgere for hver en pris... Det er sgu
businesss lille ven!

- Tjek

Fra : orca

Dato : 13-04-01 08:33

Tja " businesss" kan man vel godt kalde det, men ikke særligt langsigtet
planlægning.
Kunne man ikke godt tænke den tanke, at når iflg. TDC over 90% af Danmark
vil få adgang til adsl inden sommeren 2002, så ville mange af CC fastpris
kunder vælge at forsætte som adsl kunder hos CC, hvilket nok ikke vil være
tilfældet nu.

OC

Fra : den glade dreng

Dato : 13-04-01 09:37

Hejsa

Det de fleste af os er sure over er at vi kun får 8 timer i weekenden også,
det er skidt. Elelrs er det jo fint nok, nu kan man nemlig bundle og for mig
som måske er på ca 5 timer til hverdag, så kan jeg pludselig i 3 timer køre
med dobbelt hastighed, det bliver helt underligt når man til daglig kun har
været på med 64 kb.

Det de nok skulle gøre, var at sætte dagforbruget fra mandag til torsdag ned
til 6 timer og så om fredagen 10 timer og lørdag-søndag 11 timers, det tror
passer bedre til de fleste brugere

hilsen

Per

Fra : Jesper Skriver

Dato : 13-04-01 19:15

On Fri, 13 Apr 2001 09:33:20 +0200, orca wrote:
>Tja " businesss" kan man vel godt kalde det, men ikke særligt langsigtet
>planlægning.

Kender du CC's omkostnings strukturer ?

> [...]
>kunder vælge at forsætte som adsl kunder hos CC, hvilket nok ikke vil være

CyberCity kan da ikke tilbyde ADSL til deres kunder, blot fordi TDC kan ??

Som det er i dag skal CC selv sætte DSLAM'er op på alle centralerne, ellers
skal de leje DSLAM porte af TDC, og sidst nævnte eksisterer der mig bekendt
ingen aftale om.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Ivar Madsen

Dato : 15-04-01 14:19

On 13 Apr 2001 18:15:07 GMT, jesper@wheel.dk (Jesper Skriver) wrote:

>CyberCity kan da ikke tilbyde ADSL til deres kunder, blot fordi TDC kan ??

Nej, thivertifald ikke pt.

>Som det er i dag skal CC selv sætte DSLAM'er op på alle centralerne, ellers
>skal de leje DSLAM porte af TDC, og sidst nævnte eksisterer der mig bekendt
>ingen aftale om.

CC er ved at lægge sidste hånd på en aftale med TDC om at få adgang
til delt rå kobber, således at de kan bruge samme kobber til deres
ADSL som TDC bruger til telefoni (ja, det kræver så at man har sit
tlf.abb. hos TDC, og ikke hos f.eks. Tele2) om det er ved at leje
porte på TDC's DSLAM, eller om de sætter deres egne DSLAM'mer op på
centralerne hvor de har delt kobber ved jeg ikke noget om, men hvis
det er ved at leje DSLAM porte hos TDC, så gør det det så billigt at
tilbyde ADSL der hvor TDC tilbyder ADSL, at jeg vil sige jov, CC vil
kunne tilbyde ADSL der hvor TDC kan tilbyde ADSL, jeg skriver "vil
kunne" fordi CC regner med at de første bestillinger sendes til TDC
medio juli 2001. Kilde: CyberCity selv.

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 13-04-01 12:41

"Simon Nielsen" <na@na.dk> wrote Fri, 13 Apr 2001 08:34:14 +0200 :

>Det er sgu
>businesss lille ven!

Business er for folk som har læst og efterlever de gode råd du kan

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 13-04-01 12:40

"Michael Andersen" <benji_100@vip.cybercity.dk> wrote Fri, 13 Apr
2001 08:04:20 +0200 :

>Jeg mener der ligger en opdeling af befolkningen mellem større byer og så os
>der bor i byerne med > - 8000 indbyggere.

Yeps det gør der bestemt.

Jeg ville så gerne bo i et tyndt befolket område med tæt adgang til
naturen, men jeg vil også gerne have ADSL.

Så jeg har valgt at prioterer ADSL højest og bo i et tæt befolket
område.

Det kan du også vælge hvis ADSL er vigtigst for dig.

Fra : den glade dreng

Dato : 14-04-01 09:25

> [...]
> område.
>
> Det kan du også vælge hvis ADSL er vigtigst for dig.

Jeg tror faktisk at hvis du vælger at bo i et tyndbefolket område feks
Lolland er huspriserne så små, at de snilt kan opveje at du er på nettet via
dial produkter, men ok, det er måske hastigheden der er vigtigst for dig

Per

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 14-04-01 13:59

"den glade dreng" <per1665@grafisk.dk> wrote Sat, 14 Apr 2001
10:24:47 +0200 :

>Jeg tror faktisk at hvis du vælger at bo i et tyndbefolket område feks
>Lolland er huspriserne så små, at de snilt kan opveje at du er på nettet via
>dial produkter, men ok,

Ja, før ADSL gav man jo gladeligt 1600-2000 kr./md for en dial-up
forbindelse, så det ændrer sig ikke så meget for folk i tyndt
befolket områder.

Faktum er så at flere ISP´er indgår i store samarbejder med
kommunerne rundt omkring for at levere ADSL også i tyndt befolket
områder. TDC har gang i noget nogle steder i Jylland, World Online
har Løgstør, Langeland og fået et pust til at bygge i NordJylland,
hvem ved om ikke CC også føler op med et eller andet i den stil.

>det er måske hastigheden der er vigtigst for dig

Nej, jeg har ikke brug for hastighed, kun for forbindelse.

--
- Ny på usenet ? start eventuelt på http://www.usenet.dk/
- Disclaimer findes på http://disclaimer.gummiand.dk/

Fra : Ivar Madsen

Dato : 15-04-01 12:05

On Sat, 14 Apr 2001 14:58:35 +0200, Morten Kjaer Nielsen
<spamtrap.fra.30032001@gummiand.dk> wrote:

>Nej, jeg har ikke brug for hastighed, kun for forbindelse.

Dengang jeg gik og ventede på om jeg kunne få 1-meg, var jeg også
tilfres med de 64k som dengang var mindeste hastighed, men nu endte
det med en 256 NE, og her for kort siden hvor jeg endelig blev færdig
med at betale af på mit billån, og TDC satte prisen ned for de
hurtiger forbindelser, er jeg nu glad for at jeg valgte at give 200
mere for at få 4 doblet min hastighed, det sprøjter alså bare
derudaf,,,

Fra : Ivar Madsen

Dato : 15-04-01 14:25

On Fri, 13 Apr 2001 13:40:28 +0200, Morten Kjaer Nielsen
> [...]

>naturen, men jeg vil også gerne have ADSL.
>Så jeg har valgt at prioterer ADSL højest og bo i et tæt befolket

Jeg har > 10 minutters gang til en stor skov, næ faktisk 2 skove, en
af landes smukkeste sører nå ja, alt er relativt, 2 moser har jeg
ligeledes > @0 minutters gang til, det er natur nok til mig, aligevel
har jeg ikke noget problem med at få ADSL, ikke noget problem med at
nå kbh.'s Rådhusplads på > 15 minutter i bil, så det hele kan godt
kombineres,,,

Fra : Peter B. Juul

Dato : 15-04-01 16:04

Ivar Madsen <news-12-04-01@nemo.dyndns.dk> writes:

> [...]
> har jeg ikke noget problem med at få ADSL, ikke noget problem med at
> nå kbh.'s Rådhusplads på > 15 minutter i bil, så det hele kan godt

Det skal godt nok være myldretid for at tage mig over 15 minutter at
nå Rådhuspladsen, men ellers tror jeg, at jeg har samme situation. Men
hvorfor prale med at have over x minutters gang til noget godt?

--
Peter B. Juul, o.-.o When you are a Bear of Very Little Brain, and you Think
The RockBear. ((^)) of Things, you sometimes find that a Thing which seemed

Fra : Ivar Madsen

Dato : 15-04-01 16:38

On 15 Apr 2001 17:04:02 +0200, pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul)
wrote:

>Det skal godt nok være myldretid for at tage mig over 15 minutter at
>nå Rådhuspladsen, men ellers tror jeg, at jeg har samme situation. Men
>hvorfor prale med at have over x minutters gang til noget godt?

Nå ja, det skulle have været < og ikke > jeg brugte, alså jeg har
minder end 10 minutter til ,,,,,,

Fra : Rea721

Dato : 15-04-01 20:20

"Ivar Madsen" <news-12-04-01@nemo.dyndns.dk> skrev

> [...]
> har jeg ikke noget problem med at få ADSL, ikke noget problem med at
> nå kbh.'s Rådhusplads på > 15 minutter i bil, så det hele kan godt

Mee too

Fra : Ivar Madsen

Dato : 15-04-01 20:26

On Sun, 15 Apr 2001 21:20:12 +0200, "Rea721" <rea721@fabel.dk> wrote:

>Mee too

Du har da væsentligt længer til skoven, har du ik'?

Fra : Rea721

Dato : 15-04-01 20:30

"Ivar Madsen" <news-12-04-01@nemo.dyndns.dk> skrev

> Du har da væsentligt længer til skoven, har du ik'?

Væsentligt....Bob bob joo lidt..... Tilgændgæld _væsentligt_ korterer til
moserne Hehe , så det går lige op.