Drivers til HP Pavilion a210
Fra : Christian Kryger

Dato : 14-10-03 11:37

Hejsa

Jeg har købt subj i Bilka i går. Da jeg kommer hjem, finder jeg ud af, at
der er installeret XP Home på den, og da jeg har en XP Pro liggende fra min
gamle computer, beslutter jeg mig for at formatere harddisken og installere
Pro.

For sent opdager jeg, at der ikke følger en CD med drivers med til systemet.
Jeg har søgt på HP's hjemmeside og på Windows Update, men uden resultat.
Flot HP! Tilbage står jeg så med en computer, hvor der ikke er drivers til
hverken grafikkort, lydkort eller USB-portene. Kun netkortet og modemet
bliver fundet automatisk af XP.

Jeg har snakket med deres hotline, men der vil i flg. dem gå op til 10
arbejdsdage, før de kan sende mig en CD. Så længe kan jeg selvfølgelig ikke
vente, og vil i det tilfælde hellere levere skidtet tilbage. Er der nogle af
jer, der kan hjælpe, inden vi når så vidt?

-Christian

Fra : Leony

Dato : 14-10-03 12:53

"Christian Kryger" <vigand@FJERNALTMEDSTORTit.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> af, at der er installeret XP Home på den, og da jeg har en XP Pro
> liggende fra min gamle computer, beslutter jeg mig for at formatere

Er recovery partitionen også formatteret?
Ifølge HP's side skulle det være muligt at redde drivere separat vha den
(hvis jeg forstår korrekt).
http://h20015.www2.hp.com/en/document.jhtml?reg=&lc=en&cc=us&prodId=hppavilion351030&docName=bph07142&cat=

> [...]
> ikke er drivers til hverken grafikkort, lydkort eller USB-portene.
> Kun netkortet og modemet bliver fundet automatisk af XP.

Bliver de ikke identificeret med navn?
Hvis de gør burde det være en smal sag at finde drivere på producentens
hjemmeside. Jeg går ud fra at det er noget onboardknald der sidder på.

Kan du identificere motherboardproducenten?

> Jeg har snakket med deres hotline, men der vil i flg. dem gå op til 10
> arbejdsdage, før de kan sende mig en CD.

Tja, det er jo sur ræv, men det er jo til dels selvforskyldt. Sagde HP
ikke noget om hvorfor de ikke havde drivere til deres Pavilions på deres
hp?

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Kasper Christensen

Dato : 15-10-03 22:27

> [...]
af
> jer, der kan hjælpe, inden vi når så vidt?

Må skuffe dig. Det kan du ikke. Man kan heller ikke levere en bil tilbage
hvis man selv har sat en anden motor i.

Mvh

Kasper

Fra : Ukendt

Dato : 19-10-03 18:33

Kasper Christensen wrote:

> Må skuffe dig. Det kan du ikke. Man kan heller ikke levere en bil tilbage
> hvis man selv har sat en anden motor i.

Den analogi duer ikke.
Han har ikke engang haft åbnet for kassen.
Der er intet i vejen for at give ham sine penge tilbage.

Den bliver bare sendt til ny-installation hos nærmeste supportcenter.