Ny strømforsyning
Fra : arc@na

Dato : 13-10-03 22:14

Jeg vil have en ny strømforsyning. Den nuværende (400W) lyder som en
jetmotor under opstart. (

Jeg har haft kig på Thermaltake Silent Purepower 420W - er den stille? Det
ser sådan ud i annoncerne, men jeg vil hellere høre det fra en som kender
noget til det selv...

arc@na

Fra : Cowey

Dato : 14-10-03 09:59

Hej

Hvis du ellers er tilfreds med din psu (stabilt system) så kunne du
eventuelt starte med at udskifte blæseren/blæserne til nogen mere støjsvage
modeller. Et billigere alternativ ville være at udføre 7 volt tricket på
den/dem, selvfølgelig vil flowet gennem psu formindskes og man skal sikre
sig at den/de vil starte op med en lavere spænding. Jeg har selv foretaget
indgrebet en del gange uden problemer.
Beslutter du dig derimod for at investere i en ny psu så vil jeg foreslå at
du også kigger på antec der ifølge min mening er støjsvage, godt nok er
prisen højere men de kan levere varen (ifølge tests og egne erfaringer)
kender ikke så meget til thermaltake men det er der sikkert andre der gør.

Mvh Cowey

Fra : BorreBoy

Dato : 14-10-03 10:17

> [...]
> ser sådan ud i annoncerne, men jeg vil hellere høre det fra en som kender

Jeg er meget glad for min. Den er næppe hørbar.

--
Med venlig hilsen,
Thomas Borre.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 14-10-03 15:03

In article <3f8b1599$0$30089$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
this.is@n.invalid.adress.com says...
> Jeg vil have en ny strømforsyning. Den nuværende (400W) lyder som en
> jetmotor under opstart. (

Det er billigere at skifte blæser til bedre kvalitet.

Eksperterne sidder i dk.edb.hardware.stoej

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : stig klausen

Dato : 15-10-03 12:40

min strømforsyning er en 4 måneder gammel 360 watt ThermalTake ATX-Power
Supply

denne strømforsyning har 2 blæsere men er ret lydsvag.
bundkort er asus p4c 800
grafikkort sapphire radeon 9700
denne sammensætning bruger 20 watt i standby = 280 kr om året.
..men er det strømforsyningens skyld ????.
og der er opstået et problem med når jeg spiller 3d spil kan skærmen
pludseligt begynde at flimre. kan dog ikke sige om det er strømforsyningens
skyld.

købte strømforsyningen hos SHG

stig

Fra : arc@na

Dato : 17-10-03 12:10

"arc@na" <this.is@n.invalid.adress.com> wrote in

> Jeg vil have en ny strømforsyning. Den nuværende (400W) lyder som en
> jetmotor under opstart. (

Tak for hjælpen til alle som har svaret!

arc@na