Hvornår går han
Fra : Mette & Lars

Dato : 12-04-01 08:42

Hvornår kan vi forvente vores lille dreng vil gå?
Og hvornår kan han spise selv (med ske)?

Mette

Fra : Gitte Beyer

Dato : 12-04-01 10:17

Hej Mette

>Hvornår kan vi forvente vores lille dreng vil gå?
>Og hvornår kan han spise selv (med ske)?

Det er meget individuelt hvornår børn begynder at gå, og man hører
mange steder, at drenge tit er lidt senere til mange ting end piger.
Min søn, som er knap 16 måneder, har gået i en måned nu. Han har siden
han var et år kunnet tage et par skridt eller 3 selv, uden støtte, men
kom så ikke rigtigt videre med det. Men så kom det lige pludselig i
løbet af en weekend, så gik han helt selv og holdt stort set op med at
kravle. Nu efter en måned går han meget sikkert selv, også udendørs i
lidt "uvejsomt" terræn (små jordbunker, små trin osv. klares uden at
falde), og er begyndt at løbe lidt ind imellem.
Men jeg kender da børn, der kunne gå i 10-måneders alderen. Så det er
altså svært at sige noget konkret om.
Hvornår man kan forvente, at de selv kan håndtere en ske, ved jeg
ikke. Min søn øver sig pt. men har bestemt ikke styr over det endnu.
En gaffel går lidt bedre, for der falder maden ikke så nemt af
Håber du kan bruge mine erfaringer til lidt.

MVH
Gitte

Fra : Kirsten

Dato : 12-04-01 12:07

Han går når han er klar til det, og ikke et sekund før!!
Han skal nok gå på et eller andet tidspunkt, og forresten, skal han nå
noget???

Kirsten

Fra : Helle Brodersen

Dato : 18-07-01 20:59

Ta´da lige og hids dig lidt ned !!!!!! - Var dine børn 2 år før de selv
kunne stå op da ????

Min søn gik som 10 1/2 md. - og jeg var da kanonstolt ! - Min datter er nu
13 md. og kan IKKE gå selv.

Helle

Fra : DAN RENÉ JENSEN

Dato : 19-07-01 21:15

Hej
Min søn er idag lidt over 15 måneder (han er dog født 5 uger for tidligt).
Han kan endnu ikke gå selv om vi øver dagligt.
Det kan godt være lidt frustrerende "når nu alle de andre børn kan gå" - men
omvendt - der er jo ikke andet at gøre end at vente på det......
vh. Dan

Helle Brodersen <hb@dataomega.nospam.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:QMl57.2199$oH6.194464@news010.worldonline.dk...

Fra : Milea

Dato : 20-07-01 12:28

Hej Mette

Vi har en datter der pt. bliver 11 mdr. Hun er endnu ikke begyndt at
kravle...så jeg tror at det med at gå, det kommer når de vil.

Mine 2 andre piger gik da de begge var lidt over 1 år.
Den yngste, tjaa...hun er 'stædig' - hun vil bare ikke....så når hun er klar
så sker det *S*

Ang. med at spise selv med ske..uhh...jeg mener mine de ældste kunne selv,
da de var ca. 1½ - 2 år.
Min yngste kan ihvertfald ikke endnu, ej heller med gaffel

Mvh.
Milea

Fra : R. Ilsøe

Dato : 12-04-01 13:19

> Hvornår kan vi forvente vores lille dreng vil gå?

Jeres lille dreng går, den dag i finder jer selv i færd med at flytte alle
ting fra 1m's højde og der under op i 1½ m.'s højde og over!

Om det er når han er 10 mdr. eller 18 mdr. eller ældre ved jeg ikke. Det er
meget forskelligt, men en ting er sikkert, han skal nok komme til at gå!

> Og hvornår kan han spise selv (med ske)?

Det er op til jer selv vil jeg næsten sige. Jo mere i giver ham skeen i
hånden jo før kan han spise selv. Der er bare lige det, at små børn har ikke
"knæk" teknikken i hånden. Prøv at ta' fat i en ske og før den op til munden
med stiv hånd, som børn gør. Så vil i opdage, at skeen bliver vippet så alt
falder af.

I skal nok regne med at han kan spise med gaffel før han kan spise med ske.
Rugbrødsmadder skåret ud i små tern og så en lille gaffel i hånden. Jeg
mener vi begyndte på det omkring 11 mdr.'s alderen, men jeg kan desværre
ikke helt huske det. Dog kan jeg huske at Casper spiste helt selv med gaffel
da han var 13 mdr.

R. Ilsøe