Bundkort og RAM type
Fra : Søren

Dato : 13-10-03 18:17

Jeg overvejer at anskaffe mig et nyt bundkort.

På dette er der sokler til 2 x 168 pins SDRAM og
sokler til 2 x 184 pins DDR RAM.

Nu er spørgsmålet - kan jeg kombinere disse to typer RAM - eller er det
enten eller?

mvh,
Søren

Fra : Rado

Dato : 14-10-03 06:56

On Mon, 13 Oct 2003 19:16:35 +0200, "Søren" <virgilante@sol.dk> wrote:

> [...]
>sokler til 2 x 184 pins DDR RAM.
>
>Nu er spørgsmålet - kan jeg kombinere disse to typer RAM - eller er det

På nogle kort (f.ex. ASRock Pe Pro ) er det enten/eller. Om det gælder
alle skal jeg ikke kunne sige, men jeg vil næsten tro det. Prøv at
kigge på producentens hjemmeside.

--
Rado

and why. Then do it. - Robert Heinlein

Fra : Jakob M

Dato : 14-10-03 10:39

> Nu er spørgsmålet - kan jeg kombinere disse to typer RAM - eller er
> det enten eller?

Det er enten eller. De to RAM typer er for forskellige til at man kan
kombinere.

Mvh
Jakob