Lydkort
Fra : webfactor

Dato : 12-10-03 17:04

Hej Nyhedslæsere.
Jeg ville gerne spørge en der måske har forstand på lydchips og kort i sig
selv.
Jeg har to kort et Soundblaster PCI 512 og et Audio Extreme 5.1 InnoAX
Hvilket kort anbefales at bruge.
Venlig Hilsen
www.webfactor.dk

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 14-10-03 15:01

In article <3f897b82$0$45337$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
webfactor@post.tdcadsl.dk says...
> Hvilket kort anbefales at bruge.

Hvad skal det bruges til?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : webfactor

Dato : 15-10-03 11:27

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingen steder.dk> wrote in message
> In article <3f897b82$0$45337$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
> [...]

Til almindelig brug,men sagen er afklaret jeg beholder Creative.
Driverne har været forkert installeret.
Og InnoAX kan jeg ikke lide i almindelig brug i forhold til Soundblaster.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-10-03 16:23

In article <3f8d20ee$0$45347$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
webfactor@post.tdcadsl.dk says...
> Til almindelig brug,men sagen er afklaret jeg beholder Creative.

Iflg. min definition af alm brug kan du nøjes med en SB 2.0

Hvad er din definition af almindeligt brug?

> Og InnoAX kan jeg ikke lide i almindelig brug i forhold til Soundblaster.

Det er vel ikke noget du kan mærke. Høre, måske, men ikke mærke.

Fra : webfactor

Dato : 17-10-03 23:17

> [...]
>
> Hvad er din definition af almindeligt brug?

Soundblaster.

> Det er vel ikke noget du kan mærke. Høre, måske, men ikke mærke.

Jeg var så heldig da computere var unge 1996 at OBS havde Morgenspurt de 15
første kunne dengang erhverve sig et Soundblaster 16 bit med tilhørende
Creative CD drive
Originalpris 3395,- til 300 så der var lyd på multimedia maskinen 133 Mhz
AMD....(Ha ha ha) den dag idag er jeg Fan af Soundblaster,nej det var under
et EAX spil den sprang fra soundblasteren og knaste her og der men på
serveren kørte InnoAX upåklageligt.
Flippede ud over den ringe måde driveren var at installere under XP hang og
sørgede for at windows var lang tid om at starte op.Biksede
soundblasterdriveren sammen somehow
Nu klager jeg ikke over lyd....

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 19-10-03 10:27

In article <3f906a45$0$45376$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
webfactor@post.tdcadsl.dk says...
> Nu klager jeg ikke over lyd....

Du skriver meget usammenhængende. Jeg fatter ikke en brik.

Fra : webfactor

Dato : 19-10-03 23:14

Er du der?
Så skal du høre denne her!
Jeg havde som noget af det sidste vist Tegnefilm på TV,en Messenger samtale
uden lyd
tilbageført TV til Monitor lidt senere slukket for at spise.
Tænder igen og lyden virker ikke,piller Soundblaster PCI 512 ud og prøver
onboardlyd
det samme alt om lyd dødt,flyttet nok så flot af XP pro til systemhøjtaler.
kom med et forslag om hvad det kunne være før en ominstallering
vil kunne komme på tale for at finde ud af hvorfor XP pro nægter adgang til
lyd.
Ingen konflikter og driverne fungerer siger Device Manager.
Så nu klager jeg over lyd......