Ny computer
Fra : Kasper Christensen

Dato : 11-10-03 12:28

Jeg står og skal have min første Intel maskine. Derfor har jeg ikke så meget
styr på det.

Det jeg har valgt ind til videre er:

Intel Pentium 4 2,4GHz, In-a-box, 512KB Cache, 800MHz bus
ASUS P4P800, audio/Glan/RAID/SATA
Kingston HyperX PC3200, 400 MHz CL2, 512 MB X 2
Maxtor DM Plus 9, 120 GB, 7200 rpm, 8 MB, SATA
Chieftec Matrix Workstation m/ låge, sølv + Støjdæmpning. (+549) +
Strømf. Quiet 550 W og 2 fans (+400)
PowerColor Radeon 9600 PRO, 128MB DDR, TV-Out + DVI

Er der nogen der har erfaringer med disse??

Kasper Christensen
Multimediedesignerstuderende

Fra : Christian Spøer

Dato : 11-10-03 14:07

> [...]
> Strømf. Quiet 550 W og 2 fans (+400)
> PowerColor Radeon 9600 PRO, 128MB DDR, TV-Out + DVI
>

> Er der nogen der har erfaringer med disse??

Jeg har ikke selv haft fingrene i det (desværre), men andre jeg har snakket
med deler kun roser ud til ca. den samme bestykning, undtagen kabinettet og
strømforsyningen.
Strømforsyningen er ret ret kræftig til den pris... Kig evt. på en dyr
(Enermax/Fortron), der har lidt lavere output. Der kan du være sikker på, at
de giver det, de oplyser. Og de er MEGET støjsvage! De ligge omkring 1000kr.
Evt. du skulle vælge Radeon 9600XT, det skulle efter sigende være rigtigt
godt at overclocke! Det koster vist ikke vildt meget mere, ca. 500kr.

Ellers lækkert udstyr.

Mvh
Christian

Fra : Kasper Christensen

Dato : 11-10-03 14:15

> [...]

at
> de giver det, de oplyser. Og de er MEGET støjsvage! De ligge omkring

Tak for svaret. Strømforsyningen koster 400 mere end den standard der sidder
i. Så jeg får ikke en standard med. Men mit problem ang. strømforsyning er
at jeg ikek rigtig ved hvor kraftig de skal være idag. Jeg tror jeg skifter
den ud med en ultra Quiet Dual Fan 400 w. Hele kabinettet bliver også
lydisoleret.

Mvh

Kasper

Fra : Christian Spøer

Dato : 11-10-03 18:55

> [...]
skifter
> den ud med en ultra Quiet Dual Fan 400 w. Hele kabinettet bliver også

Hvis "ultra Quiet Dual Fan 400 w" er en du kender, og ved at den ikke siger
meget, så er det vel også fint.
Men hvis du ikke har prøvet den før og det ikke er en Enermax, Antec el.
Fortron så lad den være, og køb en af dem her! De er MEGET gode. En af deres
på 350watt er rigeligt til dit udstyr.

Mvh
Christian

Fra : Gnistn

Dato : 11-10-03 21:23

Hvis du ikke allerede er klar over det, vil jeg bare lige sige at Intel
prosessorer forventes at falde i pris den 26. oktober hvis du kan vente. Du
skulle kunne få en Intel Pentium 4 2,6GHz 800 MHz ; HT til omkring det samme
som en Intel Pentium 4 2,4GHz 800 MHz ; HT koster i skrivende stund.

Læs mere her:

www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/03/06/04/9691638

--
Gnistn