Installering af amd cpu og køler
Fra : låne pc

Dato : 10-10-03 19:03

Hejsa

Jeg vil installere en amd barton 2500 på et soltek bundkort i aften (frn2)
øverste skal der sidde en thermel take silent boost køler.

Jeg ved at jeg skal sætte den lige ned. Ikke rykke på den når den er nede.

Men:
Skal jeg trykke på køleren, for at spænde spænerne?
Det skal være et jævnt tryg hvis det er?
Skal jeg bryge køle pasta?
Eller er det unødvendigt?
Er det hvide sæd agtige noget der er med til silent boosten køle pasta?

Andre gode råd?

Mvh
Mark

Fra : lasse \(8900\)

Dato : 10-10-03 19:14

"låne pc" <ny@cpy.bt> skrev i en meddelelse news:3f86f462$0$9793
> [...]

oki

> Skal jeg trykke på køleren, for at spænde spænerne?

Nej du skal sætte den ene holder i og derefter den anden som skal trykkes
ned og vippes ud over "tappen" Jeg bruger en skruetrækker , det plejer ikke
at gå galt. Men der skal trykkes til og husk nu at vende blæseren rigtig

JA!!!

*GG* Ja
--
Lasse (8900)

You´ll never walk alone

Fra : Ukendt

Dato : 10-10-03 20:43

Nej bare sørg for at den vender rigtigt og den er vandret på cpu'en.
Der er en fin video på Amd H-Pages.

>JA!!!

Det må man sørgemen da håbe.
Ellers er du nok for glad for din nye cpu.

THF
Brøndby
http://home20.inet.tele.dk/thf/

Fra : [SANTA]-Cinnober

Dato : 10-10-03 21:42

<Thf> skrev i en meddelelse news:3f880a7d.27009218@dtext.news.tele.dk...

> [...]
> Der er en fin video på Amd H-Pages.

> Det må man sørgemen da håbe.
> Ellers er du nok for glad for din nye cpu.

ROFL

Fra : Henrik

Dato : 12-10-03 22:47

(Thf) wrote in news:3f880a7d.27009218@dtext.news.tele.dk:

> Det må man sørgemen da håbe.
> Ellers er du nok for glad for din nye cpu.

)
Bare konen ikke bliver jaloux

Fra : Mark

Dato : 10-10-03 23:35

> Andre gode råd?

Takker for svarene, det lykkedes

Hvordan får jeg min 2500+ til at vise at det er 2500, og ikke en 1900+ ??

Mvh
Mark

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 11-10-03 00:04

"Mark" <m-jonsfjern@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Takker for svarene, det lykkedes
>
> Hvordan får jeg min 2500+ til at vise at det er 2500, og ikke en 1900+ ??

Du går ind i BIOS og sætter FSB til 166 istedet for 133.

Frodo Nifinger
aka
Jesper Nielsen

Fra : Mark

Dato : 11-10-03 00:30

> Du går ind i BIOS og sætter FSB til 166 istedet for 133.

Tak :) Jeg læste lidt i manualen og så at man kunne rykke en jumper så den
fandt det selv.
Men det er da rart at vide når jeg sætter den til manuel til lidt
overclocking

Mvh
Mark