overførselshastighed på USB 1.1?
Fra : Child

Dato : 10-10-03 18:29

Hej alle

Jeg står og skal have sat et trådløst netværk op, og har i den forbindelse
overvejet at købe nogle trådløse USB-netkort. Jeg er imidlertid kommet i
tvivl om det er en god idé, da min egen, og flere af de andre maskiner,
"kun" har USB 1.1.

Derfor kunne jeg godt tænke mig at vide hvor hurtigt man kan overføre data
via USB 1.1?

På forhånd tak.

Fra : Henning Larsen

Dato : 10-10-03 18:44

"Child" <thomas_bommas@blahblahblahhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> "kun" har USB 1.1.
>
> Derfor kunne jeg godt tænke mig at vide hvor hurtigt man kan overføre data

Jeg har nogle steder læst 12 mbit/s og andre steder 15 mbit/s. Til
sammenligning kan USB2.0 hispeed klare 480 mbit/s.

Henning

Fra : Rundude

Dato : 10-10-03 19:51

USB1.1= 800mb transfer = ca 13 minutter
USB2 = 800mb = ca. 1 minut....

Har selv lige kastet en USB2 kort i min ps og det kører bare stærkt!!!

Du kan godt køre fra USB1 => USB2 men med nedsat hastighed (som USB1)
mvh
Rundude aka Kenneth

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 10-10-03 20:00

> [...]
> "kun" har USB 1.1.
>
> Derfor kunne jeg godt tænke mig at vide hvor hurtigt man kan overføre data

Husk lige på at de trådløse forbindelser er specificeret til 11 Mbit - men
leverer i bedste fald 5-6 Mbit iflg flere test gennem tiden. Mon ikke USB
1.1 kan følge det til dørs den probs ?
De nye 44 Mbit enheder har jeg endnu ikke set test af - og kun lagt mærke
til en pris: Netto havde for nyligt et acces point til 799 !

Mvh
Jesper

Fra : Jonny Jensen

Dato : 10-10-03 22:05

> Derfor kunne jeg godt tænke mig at vide hvor hurtigt man kan overføre data
> via USB 1.1?

Har en 2½ HD fra en bærbar i en USB 2.0 box, som jeg bruger til
transportabel storage. Tilsluttes denne til en computer med USB 1.1, tager
det ca 12-15 minutter at flytte 700 MB, alt efter om det er små filer eller
en stor :-/

Med USB 2.0 tager det omkring 1-1½ minuter...

Jonny.

Fra : neil danelaw [9000]

Dato : 12-10-03 11:07

"Child" <thomas_bommas@blahblahblahhotmail.com> wrote in message
> [...]
> overvejet at købe nogle trådløse USB-netkort. Jeg er imidlertid kommet i
> tvivl om det er en god idé, da min egen, og flere af de andre maskiner,

Du kan kun få ca. 1 mega byte i sekundet. Det er er altså herre-langsomt.

Det vil tage dig evigheder at overføre noget.

Fra : Child

Dato : 13-10-03 15:22

"neil danelaw [9000]" <mail@danelaw.dk> skrev i en meddelelse
> Du kan kun få ca. 1 mega byte i sekundet. Det er er altså herre-langsomt.
>
> Det vil tage dig evigheder at overføre noget.

Det skal nok gå. Det primære formål med netværket er at samle en flok
maskiner om samme ADSL-opkobling. Hastigheder på 1MB/s overstiger langt
vores behov.

Tak for alle jeres svar forøvrigt! :)

mvh. Thomas