Mp3 afspiller fra Aldi
Fra : JM

Dato : 10-10-03 15:37

Jeg har købt en Zolid Mp3 optager MF266N i Aldi
Den fungerer, men jeg kan ikke få den tilsluttet til computeren.
Den meddeler "USB connected", så skulle det iflg. brugsanvisningen være i
orden. Men når jeg taster på ikonet på skrivebordet får jeg følgende besked:
"Device not connected"
Kigger jeg i "Systemgendannelse" står der bl.a. "usigneret driver
installation". Jeg har anvendt den medfølgende "USB driver" CD rom.
Jeg bruge Medion, Windows XP
Har forsøgt hotline men er endnu ikke kommet igennem.

kan nogen hjælpe?

m.v.h

Jørgen

Fra : Lars Winther

Dato : 10-10-03 15:58

On Fri, 10 Oct 2003 16:37:13 +0200, JM wrote:

> Den meddeler "USB connected", så skulle det iflg. brugsanvisningen
> være i orden. Men når jeg taster på ikonet på skrivebordet får jeg
> følgende besked: "Device not connected"

Hvilket ikon er det? Jeg vil mene, at afspilleren vil vise sig som et drev
under 'Denne Computer'. Det gør min i hvert fald (dog ikke en Zolid).

> Kigger jeg i "Systemgendannelse" står der bl.a. "usigneret driver
> installation". Jeg har anvendt den medfølgende "USB driver" CD rom. Jeg
> bruge Medion, Windows XP

Under XP bør der ikke installeres nogen form for drivere - det
understøtter som standard usb-drev. Det kan være dit problem er, at du
har lagt den driver ind. Prøv at lave et System Restore, så den bliver
fjernet igen.
Husk også, at afspilleren skal stå på slukket for at windows skal kunne
kommunikere med den. Dvs. slukket = afspiller ikke.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther
www.hesteskelet.dk <-- inklusiv græs!

Fra : JM

Dato : 10-10-03 18:34

"Lars Winther" <hesteskelet@FJERNhesteskelet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kommunikere med den. Dvs. slukket = afspiller ikke.
>
> ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ikonet betegnes "FlashMP3" og klikker jeg på det, for jeg et 2 delt vindue
"Digital Player"
venstre side viser programmerne på CD rommen og højre side "Digital Player
not connectet".

I brugsanvisningen står der, at man skal starte med at loade CD romen, og
derefter forbinde optageren med USB stikket. Dette bevirker at Windows
meddeler at der er fundet ny hardware og senere "hanrdware kan ikke
installeres"

Jeg forstår, det ikke er en "Zolid" optager du har installeret. Det ville
være rart, hvis en
der har installeret "Zolid" kunde give mig et tips.

m.v.h.

Jørgen

Fra : Madsen

Dato : 10-10-03 19:23

On Fri, 10 Oct 2003 16:37:13 +0200, "JM" <jmeile@post2.tele.dk> wrote:

> [...]
>orden. Men når jeg taster på ikonet på skrivebordet får jeg følgende besked:

Har du prøvet begge USB porte ?

Jeg havde samme problem med et kamera
og her hjalp det at skifte til den anden USB port

mvh Madsen

Fra : JM

Dato : 10-10-03 20:57

"Madsen" <madsen@portalen.no> skrev i en meddelelse

> Har du prøvet begge USB porte ?
>
> Jeg havde samme problem med et kamera
> og her hjalp det at skifte til den anden USB port
>
> mvh Madsen

Jeg har prøvet de tre USB porte på fronten med samme negative resultat. Der
er yderligere 2 på bagsiden, de er anvendt til printer og extern Medion USB
disk.
Jeg kunne selvfølgelig prøve at flytte dem om på fronten.

mvh JM