problemer med javascript-menu
Fra : Trine Banke Brennech~

Dato : 12-04-01 08:12

Hej NG!

Jeg er ikke super-kendt i JavaScript's verden og søger derfor lidt hjælp i
denne NG til at tilpasse en javascript-menu til mit behov. Den menu, der er
tale om, findes her:

http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex1/topnavbar.htm

Og den hjælp, jeg skal bruge, er til at "flytte" menuen fx. 150 pixels ind
mod højre (nu fylder den jo 100% af skærmens bredde), så der kan blive plads
til et logo - lidt a la det, man kan se på http://www.tv2.dk/

Er der nogen, der kan hjælpe mig her, så vil jeg blive meget glad?

Med venlig hilsen
Trine

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 12-04-01 17:54

Thu, 12 Apr 2001 09:11:40 +0200, skrev "Trine Banke Brenneche"
<tbb@c.dk>:

>Jeg er ikke super-kendt i JavaScript's verden og søger derfor lidt hjælp i
>denne NG til at tilpasse en javascript-menu til mit behov. Den menu, der er
>tale om, findes her:

Jeg kiggede lidt på det, da postede spørgsmålet første gang, men kom
ikke rigtig til noget brugbart.

Du skal ind og redigere i moveTo og layerne i *.jsfilen og er man ikke
meget skrap til javascript er det meget svært at finde ud af, hvad der
skal rettes.

Det er altså desværre ikke så nemt, men du burde vel kunne klare det
ved at sætte det ind i tabel, som er 150px inde og så have logoet ved
siden af.

Har dog ikke prøvet det.

Du skal også være opmærksom på, at menuen ikke virker i Netscape 6 og
Opera.

med venlig hilsen
Knud
--
som er dødtræt af hjemmesider med SMS-sendere...
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 24. marts 2001.

Fra : Trine Banke Brennech~

Dato : 12-04-01 18:24

<snip>
> Det er altså desværre ikke så nemt, men du burde vel kunne klare det
> ved at sætte det ind i tabel, som er 150px inde og så have logoet ved
> siden af.

Tak for svaret!

Jeg er vist desværre ikke engang så javascript-nørdet, så jeg ville kunne
overskue det - som jeg forstår, kommer menuen i et layer, der ligger oven på
hele html-dokumentet - hvordan man ændrer det til kun at være en tabel, har
jeg desværre ingen forstand på.

> Du skal også være opmærksom på, at menuen ikke virker i Netscape 6 og
> Opera.

I know... Hvis du tilfældigvis har et link til en nem, overskuelig menu, der
virker i alle browsere, vil jeg blive glad
Jeg skal have i alt 7 menupunkter - nogle har ingen undermenupunkter, og en
enkelt har 9 underpunkter.

Med venlig hilsen
Trine