hvad gir en opgradering atlon 2000 barton ~
Fra : Ole Hansen

Dato : 09-10-03 20:27

Jeg har lidt penge tilovers til at opgradere min pc.
nuværende konfig.
MB soltek 75frv
grafik GE4 ti 4200 MSI
cpu atlon 2000+ 1667 mhz 266
512 MB 3200 DDR RAM
1 stk ibm hdd 80gb
1 stk maxtor hdd 120 gb.
I krævende spil fornemmer jeg at cpuen hakker lidt
af og til slår MB cpuen af (soltek anti burn shield)
hvad får jeg ud af at opgradere cpuen til barton 2500
333
Eller er der noget andet af grejet der skal fornyes.
MVH OBH.

Fra : Leony

Dato : 09-10-03 20:48

"Ole Hansen" <kirsten-olefjern@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> I krævende spil fornemmer jeg at cpuen hakker lidt
> af og til slår MB cpuen af (soltek anti burn shield)

Hvis dit Anti Burn Shield slår til, så tyder det på, at din processor
bliver for varm.
Dette vil resultere i en hakken.

Tjek temperaturen på processoren.
Ryd op i dine kabler. Fjern støvet fra kabinet og blæsere.

> hvad får jeg ud af at opgradere cpuen til barton 2500
> 333

Jeg tør ikke sige præcis hvad du får ud af det, men mit gæt er, at du
ikke får noget ud af det eller i bedste fald meget lidt.
Jeg fandt denne test:
http://www.tomshardware.com/graphic/20030120/vgacharts-02.html
Her sammenlignes det samme grafikkort på en Athlon 1000 med en Athlon XP
2700+ .

Forskellen er til at overse.
Igen må jeg dog understrege, at jeg ikke kan sige præcis, hvad du får ud
af det, med den processor du har kig på.

> Eller er der noget andet af grejet der skal fornyes.

Det ser fornemt ud.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Ole Hansen

Dato : 09-10-03 21:04

> [...]
> Mit Chieftec røntgen mod + mit nye mod "The MetallicAse".
> Jeg har lige støvsuget monteret en ekstra kabinetblæser
renset cpuen og givet meeeget tyndt lag køle pasta..
det hjalp en del.
MEN det der virkeligt virkede var at jeg satte Vcore ned fra 1,7 til 1,6V nu
ser det ud til at virke.
cpu temp er sænket fra (max last) 57 til 51 c.
men jeg vil nu gerne ha lidt nyt til pcen.
OBH.

Fra : Leony

Dato : 10-10-03 07:49

> [...]
> 1,6V nu ser det ud til at virke.
> cpu temp er sænket fra (max last) 57 til 51 c.

En succeshistorie.

> men jeg vil nu gerne ha lidt nyt til pcen.

Det kan du jo sagtens købe en ny processor alligevel. Du kan så sælge
den gamle i markedsgruppen.
Personligt føler jeg dog ikke du har brug for en opgradering af selve
maskinen endnu.

Du skriver du har lidt penge tilovers, men ikke hvor meget. Der er jo
igen grund til at foreslå at du køber NAS, hvis du kun har 550 kr at
gøre godt med.

Hvad med et tastatur eller en mus. Måske en bedre skærm end den du har
nu.

Fra : Ukendt

Dato : 10-10-03 07:02

Ole Hansen wrote:
> cpu atlon 2000+ 1667 mhz 266

Palomino eller Thoroughbred?

Palomino'en vil næppe være til at holde under 50° C ved fuld belastning,
T-Bred'en er typist 5-10° "koldere".

> hvad får jeg ud af at opgradere cpuen til barton 2500

En processor der er væsentligt nemmere at køle, pga. Barton'ens større
overfladeareal.