"Henning Larsen" <henning@osterbo-net.dk> skrev
> Hvordan er man dækket garantimæssigt hvis man ingen kvittering har?
>
> Jeg købte en skærm hos atm-data for en måned siden, men har aldrig fået en
> kvittering. Der fulgte ingen med i kassen, og jeg har rykket firmaet nu
fire
> gange uden held. Skærmen virker perfekt, men hvis den går itu indenfor
> garantiperioden, som er 3 år, skal jeg vel bruge en kvittering med
købsdato?
Hvis du har et kontoudskrift fra din bank, som viser at ATM-Data har hævet
penge der svarer til skærmens pris, kan dette bruges. Hvis ikke ATM-Data vil
vedkende sig salget af skærmen på det pågældende tidspunkt, må de jo påvise,
hvad de så har solgt dig. Du bør dog lave en udskrift fra deres hjemmeside,
der viser at de har forhandlet den pågældende skærm til den pågældende pris.
http://www.dr.dk/forbrug/guides/ret/ret_01b.htm
Et eller andet sted i deres systemer MÅ det figurere, at de har solgt dig en
skærm - ellers har de i hvert fald et problem over for ToldSkat. Du kunne jo
fortælle ATM-Data, at du har tænkt dig at forelægge ToldSkat, at de sælger
varer uden kvittering, og se hvad de svarer til det...
En helt tredje ting er om ATM-Data mon stadig eksisterer, hvis skærmen om et
år går i stykker...?
mvh
Peter