USB-problemer
Fra : Ole Sørensen

Dato : 09-10-03 12:22

Jeg har for nylig købt to Logitech USB produkter (Quickcam Express og Dual
Action Gamepad). Mit problem er, at ingen af delene virker på min USB-port.
USB-porten er der ikke noget i vejen med. Den virker fint med printer,
kamera og discman.
Mit bundkort er et ECS K7S5A og jeg har læst mig til at der kan være
USB-problemer med chipsettet (SIS) på dette.

Derfor overvejer jeg nu at købe et nyt USB 2.0 pcikort. Så nu er mit
spørgsmål, om I tror at et nyt USB-kort vil løse mit problem? Jeg vil jo
nødig bruge penge på noget som ikke hjælper.

Håber nogen kan svare på dette. På forhånd tak.

Fra : Christian Spøer

Dato : 09-10-03 13:35

> [...]
USB-port.
> USB-porten er der ikke noget i vejen med. Den virker fint med printer,

Hvordan virker de ikke? Bliver de slet ikke opdaget af Windows, kan Windows
ikke finde ud af hvilken slags hardware det er, eller er det noget andet?

> Mit bundkort er et ECS K7S5A og jeg har læst mig til at der kan være
> USB-problemer med chipsettet (SIS) på dette.

Hmm.. Det lyder jo ikke godt. Prøv at opdatere BIOS, evt. prøv at finde
nogle chipsæt drivere.

> Derfor overvejer jeg nu at købe et nyt USB 2.0 pcikort. Så nu er mit
> spørgsmål, om I tror at et nyt USB-kort vil løse mit problem? Jeg vil jo
> nødig bruge penge på noget som ikke hjælper.

Det burde virke fint, bare ærgerligt at købe et udvidelseskort, hvis du (vi)
kan få det det til at virke...

Mvh
Christian

Fra : Ole Sørensen

Dato : 09-10-03 14:34

De bliver slet ikke opdaget af Windows XP. Har prøvet stort set alt, men
intet hjælper. Derfor er køb af nyt USB-kort den eneste løsning jeg kan
komme i tanke om.

Mvh
Ole

Fra : Christian Spøer

Dato : 09-10-03 22:15

> De bliver slet ikke opdaget af Windows XP. Har prøvet stort set alt, men
> intet hjælper. Derfor er køb af nyt USB-kort den eneste løsning jeg kan
> komme i tanke om.

Mit næste spørgsmål lyder lidi dumt... Er dit udstyr tændt?
Ellers kan jeg ikke lige hjælpe dig, og så må du vel ty til pci-løsningen...

Mvh
Christian