knækket keyboard uden lalletaster
Fra : sune vuorela

Dato : 08-10-03 21:50

Hjesa!

Jeg er på jagt efter et keyboard der helst skal opfylde flg krav:

knækket keyboard
ps2-forbindelse
MED ledning
ingen popsmarte lalletaster[1}
gerne tungt, så det bliver liggende

og et par bonusting som ville vøre rart, men ikke noget krav
sort
dansk dvorak-layout (ja det er desværre utopi)

Findes det?

[1] alt ovor 102 taster er lal - kan til nøds acceptere 105 taster

--
Sune

Fra : Christian Spøer

Dato : 08-10-03 22:11

> [...]
>
> Findes det?
>
> [1] alt ovor 102 taster er lal - kan til nøds acceptere 105 taster

mikroblød internet tastatur prof:
knækket
ps2
med ledning
mange popsmarte lalletaster
tungt
hvidt
dvorak? (wtf er det?)

de popsmarte taster kan ALLEsammen slås fra i driveren!
ved ikke om det findes i sort
Det bliver lidt plastik afgtigt i længden, men ellers fin kvalli.

Mvh
Christian

Fra : Ukendt

Dato : 08-10-03 22:22

Christian Spøer wrote:
> dvorak? (wtf er det?)

ikke qwerty-layout ... (kig på tastaturet foran dig).

Fra : sune vuorela

Dato : 08-10-03 22:24

http://www.stenling.no/dvorak/

--
sune

Fra : Christian Spøer

Dato : 08-10-03 22:42

> En der kalder sig "Christian Spøer" <christian_spoer@hotmail.com>
> skrev:

?? Det var da en herlig måde at skrive det på... :)

> http://www.stenling.no/dvorak/

Tak ska du ha! Hvorfor er det ikke mere udbredt, hvis det er så lækkert? Kun
til norsk eller hva, eller kan man også få det til andre sprog?

Et lille citat: "Plasseringen er tilpasset språket slik at tegnkombinasjoner
som forekommer ofte er enkle å skrive. Dette gir roligere, behageligere og
raskere skriving." Det lyder dejligt hva? ;)

Mvh
Christian

Fra : sune vuorela

Dato : 09-10-03 06:07

skrev:

>Tak ska du ha! Hvorfor er det ikke mere udbredt, hvis det er så lækkert? Kun
>til norsk eller hva, eller kan man også få det til andre sprog?

Grunden til at det ikke er mere udbredt er at man har vænnet sig til
noget andet. Det tager også lidt tid at vænne sig til det, men det er
rart når man først har lært det.

det er en god ting at de hyppigst anvendte taster er i midterste
række.

Norsk kan sagtens bruges på dansk uden at det giver de store
problemer, da der ikke er så stor forskel på hyppigheden af de
forskellig bogstaver.

--
Sune

Fra : J.K.Arning

Dato : 08-10-03 22:50

In news:n009ov0es9983j13npllimouojrvtds763@4ax.com,
sune vuorela <nospam@vuorela.dk> typed:

> http://www.stenling.no/dvorak/

Kan man ikke benytte den norske driver og så flytte
de taster der nu skal flyttes selv ?

--
Regards
http://www.arning.dk

Fra : sune vuorela

Dato : 09-10-03 06:10

En der kalder sig "J.K.Arning" <news@NO_SPAM_arning.dk> skrev:

>Kan man ikke benytte den norske driver og så flytte
>de taster der nu skal flyttes selv ?

de knækkede keyboards jeg har set har haft større taster inde i
knækket, hvorfor det ikke er godt. jeg kunne dog gøre sådan som jeg
har gjort med met nuværende keyboard: Sprittusser!

--
Sune

Fra : Rado

Dato : 12-10-03 15:05

On Wed, 08 Oct 2003 23:23:31 +0200, sune vuorela <nospam@vuorela.dk>
wrote:

>http://www.stenling.no/dvorak/

Hey, det var sgu da smart. :)

Har længe tænkt på at købe et dvorak tastatur, men de er dyre og ikke
nemme at få fat i DK...

--
Rado

and why. Then do it. - Robert Heinlein

Fra : iddqdATworldonline.d~

Dato : 09-10-03 00:20

sune vuorela wrote:

> [...]
>
> og et par bonusting som ville vøre rart, men ikke noget krav
> sort
> dansk dvorak-layout (ja det er desværre utopi)

Skriver dagligt på en version 1 af et MS Natural Keyboard, det er nu ca.
8 år og som nyt. De senere er desværre ikke så gode.

Vi taler knækket, ps2-stik, ledning, 105-taster, tungt nok med mulighed
for at hæve fronten 4-5 cm. Men det er gråt eller rettere næsten hvidt.

Det burde være muligt at finde et brugt med lidt held, og hvis du har
dvorak driveren tror jeg godt man kan slippe afsted med at bytte
tasterne vha. en skruetrækker - man kan ihvertfald pille tasterne af når
der skal gøres hovedrent.

Alternativt så se her:

http://www.fentek-ind.com/ergo.htm#Kinesis%20Advantage

Og overvej lige et af typen Kinesis contour.

Mvh

Bruno

Fra : sune vuorela

Dato : 09-10-03 06:14

En der kalder sig "iddqdATworldonline.dk" <iddqd@worldonline.dk>
skrev:

>Skriver dagligt på en version 1 af et MS Natural Keyboard, det er nu ca.
>8 år og som nyt. De senere er desværre ikke så gode.

det er også hvad jeg er naet frem til - jeg må på brugtmarkedet

>Alternativt så se her:
>
>http://www.fentek-ind.com/ergo.htm#Kinesis%20Advantage
>
>Og overvej lige et af typen Kinesis contour.

De er godt nok seje! Og dyre! og uden æøå...

--
Sune

Fra : Leony

Dato : 09-10-03 14:00

"iddqdATworldonline.dk" <iddqd@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> Alternativt så se her:
> http://www.fentek-ind.com/ergo.htm#Kinesis%20Advantage
> Og overvej lige et af typen Kinesis contour.

Ved du tilfældigvis om nogle af de tastaturer på siden kan skaffes i
Danmark.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/