Temperatur målere?
Fra : lacrimosa

Dato : 07-10-03 02:02

Hejsa Jeg ved ikke hvilken måler jeg skal rette mig efter, jeg har en måler
på mit XasserIII kabinet og den normale som sidder på alle bundkort, i
windows måler jeg med Motherboard monitor.

Specs:
Thermaltake XaserIII Kabinet
Abit IC7-G Motherboard.
P4-2,4GHZ-800FSB In A Box
Ved kold start viser Xaser 22 grader vilket passer godt i rummet den er i,
når jeg starter op og går ind i bios er den nået op på 41(CPU bliver jo
hurgtig varm)

Ved spil med høje grafik ting når jeg op på nogle andre temps, Xaser 52-53
og motherboard monitor 59 men når jeg mærker på CPU profilen bliver den ikke
særlig varm. Jeg har også prøvet Hot Cpu Tester 2 Lite & Pro4(lite
edetion)samt Nortons Performance Test 4.0 Alle testene er lavet med
Seti@home kørende i bagrunden. Begge Hot cpu Test´s kørte i 30Min

*Hot Cpu Tester pro4 (Lite edition)4.0.0.178
Motherboard Moninitor:58
Xaser:51

*Hot Cpu Tester 2 Lite (Denne skrev:"Hotcpu tester is preparing system
please wait..." og frøs winXp så jeg kun kunne aflæse min Xaser temp, den
fik dog temp til at stige aligevel)
Xaser:55.4

*Norton Performance Test v4.0
Motherboard Monitor:54
Xaser:45.1

Hvilken temp måler tror i mest på?

Fra : Leony

Dato : 07-10-03 13:11

"lacrimosa" <spambox@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilken temp måler tror i mest på?

Stol på din fornuft. Mennesket er klogere end de fleste maskiner -
endnu.

Temperaturmålinger lavet med bundkortets sensorer er kun vejledende.
Hvor sidder Xaserkabinettets sensor?

Hvis din maskine ikke er ustabil, så er den ikke for varm.
Din maskine er ca. 55 grader (gennemsnitstemperaturen kan man altid
bruge) ved fuld belastning og det er ikke så tosset.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : lacrimosa

Dato : 07-10-03 20:48

> [...]
> endnu.
>
> Temperaturmålinger lavet med bundkortets sensorer er kun vejledende.

Hejsa
Min Xaser temp måler ligger under cpuén