ALDI TV-kort. Manglende lyd efter optagels~
Fra : Jørgen Christensen

Dato : 05-10-03 16:57

Jeg har dette kort installeret. Det fungerer fint bortset fra, at der ikke
er lyd på optagelser. Jeg har prøvet både MPEG 1og 2 og AVI samt MP3.
Livelyd er OK.
Mit lydkort er Sound Blaster PCI.
Håber I kan hjælpe, ellers må jeg prøve hotline i morgen.
Venlig hilsen Jørgen

Fra : Jørgen Christensen

Dato : 05-10-03 17:23

Jeg var ikke lige opmærksom på, at mit lydkort er On Board på en Medion
Computer.
Venlig hilsen Jørgen.

Fra : MFO

Dato : 05-10-03 19:08

"Jørgen Christensen" <jchrist@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> Livelyd er OK.
> Mit lydkort er Sound Blaster PCI.
> Håber I kan hjælpe, ellers må jeg prøve hotline i morgen.

Hej!
Har du checket om der er hakket af i "Select" i lydkortets "Recording
Control".
På min (XP) maskine, går jeg ind i "Volume Control" > Options > Properties >
Recording
og hakker af i Line In, trykker "Ok", hakker af i "Select" under "Line In",
så kan jeg optage fra mit (Hauppauge) tv-kort.
Venlig hilsen
Michael

Fra : Jørgen Christensen

Dato : 05-10-03 22:14

> [...]
> Venlig hilsen
> Michael
>
> Tak for tippet, men indstillingerne var OK. Det kører dog nu. Fejlen var
dårlig kontakt i Line In stikket. Det fik lidt kontaktrens, og nu er alt i
orden.

Venlig hilsen Jørgen

Fra : Bo Jørgensen

Dato : 08-10-03 06:49

Hejsa!
Jeg har fået min lyd til at fungere, men.........
Når jeg optager, f.eks AVI (m. divx codex), fylder det stadig rigtig meget.
40 min. fylder ca. 4.8 Gb. Hvordan kan jeg optage i god kvalitet uden at det
fylder så meget ?

Hilsen Bo

Fra : Jørgen Christensen

Dato : 08-10-03 07:54

"Bo Jørgensen" <bo@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hilsen Bo
>
> Hvis du optager i MPEG1 bruger du ca. 1 GB i timen, med MPEG2 omkring det
dobbelte.

Hilsen Jørgen