Athlon Thunderbird 2000+
Fra : Niels Solskin

Dato : 03-10-03 21:06

Hejsa

Skal købe en brugt computer, hvor der sidder en Athlon Thunderbird 2000+
cpu i - med hvor stor hastighed kører sådan en cpu ????

Hilsen

Niels

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 03-10-03 21:13

Niels Solskin wrote:
> Skal købe en brugt computer, hvor der sidder en Athlon Thunderbird
> 2000+ cpu i - med hvor stor hastighed kører sådan en cpu ????

Det er 1667 MHz...

--
Martin K

Fra : Niels Solskin

Dato : 03-10-03 21:20

Tak Martin

Fra : Ukendt

Dato : 03-10-03 22:26

Niels Solskin wrote:

> Skal købe en brugt computer, hvor der sidder en Athlon Thunderbird 2000+
> cpu i - med hvor stor hastighed kører sådan en cpu ?

Det må være en XP/Thoroughbred - Thunderbird findes kun op til 1400 MHz
og angives kun med ægte MHz.

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 04-10-03 11:06

Jens C. Hansen [Odense]" <"usenet[±]greylion[=]dk wrote:
> Det må være en XP/Thoroughbred - Thunderbird findes kun op til 1400
> MHz og angives kun med ægte MHz.

Klart. Det burde jeg naturligvis have set...

--
Martin K

Fra : Niels Solskin

Dato : 04-10-03 12:23

"Martin Kirschmeyer" <kirschmeyer@REMOVE.hotmail.com> wrote in message

> Klart. Det burde jeg naturligvis have set...

Men kan den køre på et Asus A7V 133-c-ver 1,05 ??????

Hvordan ser jeg egentlig at det ikke er en overclokket mindre cpu ???
Altså uden at skille det hele ad ??

Tak for hjælpen

Niels

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 04-10-03 12:58

Niels Solskin wrote:
> Men kan den køre på et Asus A7V 133-c-ver 1,05 ??????

Hvis det er en Thoroughbred kerne du har, vil det ikke virke. Men er det
derimod en Palomino, vil der ikke være nogen problemer hvis du har BIOS ver.
1007.

http://www.asus.com.tw/support/cpusupport/cpusupport.aspx

> Hvordan ser jeg egentlig at det ikke er en overclokket mindre cpu ???
> Altså uden at skille det hele ad ??

Prøv med CPU-Z, det kan vise det meste

--
Martin K

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 04-10-03 13:28

Niels Solskin skrev:
> Men kan den køre på et Asus A7V 133-c-ver 1,05 ??????

Hvis det er et A7V bundkort den sidder på, så er det ikke en
thoroughbred men en palamino CPU.

> Hvordan ser jeg egentlig at det ikke er en overclokket mindre cpu ???

Hvis den er overclocket på det bundbræt så kræver det at man
har skåret og tegnet på CPU'en. Det måde det kan afsløres på er
ved at kigge på den. Men man skal være hardcore oc'er for at
gå i gang med en sådan operation.

> Altså uden at skille det hele ad ??

Det bliver svært. Det er så besværligt at oc'e den cpu på det
bundbræt, så du godt kan gå ud fra at den er ok.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Niels Solskin

Dato : 04-10-03 13:40

Tak for hjælpen !!!

Men det må jo være en Athlon XP 2000+(Model 6)(Palomino

Kører den så også kun med 1667 mhz reelt ???

Er det ikke en ok maskine ???

I et HQ45 kabinet, en klods 512 mb sd ram, og et gforce med 64 mb ram
og en 20 gb seagate baracuda 7200 omdr. til 1600 kr.

Tak for hjælpen

Niels

Fra : Ukendt

Dato : 04-10-03 16:40

Niels Solskin wrote:

> Men det må jo være en Athlon XP 2000+(Model 6)(Palomino
> Kører den så også kun med 1667 mhz reelt ?

Ja.

> Er det ikke en ok maskine ???

Det er en _lun_ processor..
Den bruger 70 Watt ved fuld belastning.