Nægter at starte.
Fra : Gunnar Holm.

Dato : 02-10-03 16:47

Hejsan,

Problemet med min PC er, at den vil overhovedet ikke starte. Jeg var ude
for, for nogle dage siden, at den bare, helt umotiveret slukkede, jeg kunne
ikke starte den igen. Næste morgen var der ikke nogen problemer med, at
starte. PCen stod tændt hele dagen i forgårs, da jeg kom for, at checke mail
var den slukket. I dag skiftede jeg strømforsyningen og så startede PCen,
men slukkede efter ca. 30 sekunder og ville ikke starte igen. Jeg har
imidlertid nu fået den til at starte op ved hjælp af en gammel
boothdiskette, men nu kommer der en meddelelse på skærmen der siger, at jeg
skal checke min PC og skærmkabel, altså skærm og PC har ikke forbindelse med
hinanden selvom alle kabler er tilsluttet. Hvad kan der være galt ?

Jeg har haft en virus kaldet Swen32, kan det have
noget med den at gøre ?

Mvh.
Gunnar.

Fra : Peter

Dato : 02-10-03 17:28

"Gunnar Holm." <gwholm@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hinanden selvom alle kabler er tilsluttet. Hvad kan der være galt ?
>
> Jeg har haft en virus kaldet Swen32, kan det have

Det var jo unægteligt noget nemmere, at råde dig (og andre), hvis der blev
oplyst hvilket styresystem der var installer.
Kom med så mange oplysninger som muligt. Kommer den f.eks så langt, at den
tæller ram op, osv.

I dit tilfælde tror jeg nu, at der er tale om et defekt grafikkort eller
bundkort. Kører du med et løst grafikkort, så prøv at tage det af soklen,
gør kontakt fladen ren (evt. med et stykke viskelæder) og monter kortet
igen.

Peter

Fra : Gunnar Holm.

Dato : 02-10-03 22:48

Hej Peter og alle i andre.

Tak for dit svar.
Jeg kører Windows 2000. PCen gør intet som helst. Jeg mener, at selvom
problemet havde været forbindelsen mellem monitoren o PCen, så skulle jeg
kunne høre blip, blop og dyt når den starter med, at indlæse, men det kan
jeg ikke,

Som sagt så har jeg haft virusen Swen32 eller hvad den hedder og problemet
startede efter denne. Jeg har aldrig haft problemer med denne PC før.
Systemet skulle være renset for virus.

Mvh.
Gunnar.

Fra : Jørgen Friis

Dato : 02-10-03 21:01

> [...]
> hinanden selvom alle kabler er tilsluttet. Hvad kan der være galt ?
>
> Jeg har haft en virus kaldet Swen32, kan det have

Jeg har for kort tid siden oplevet lignende problemer med en af mine venners
PC. Det viste sig at være noget så banalt som en defekt mus. Så jeg vil
anbefale dig i første omgang at låne mus og tastatur fra en anden PC og se
om det ikke hjælper.

Mvh. Jørgen

Fra : Gunnar Holm.

Dato : 02-10-03 22:59

Davs Jørgen og tak for dit svar, det vil jeg prøve, ellers kører jeg PCen ud
til en der har forstand på den slags.

Mvh.
Gunnar.

Fra : Gunnar Holm.

Dato : 06-10-03 00:01

Hej allesammen.

Bare for god ordens skyld, så er fejlen lokaliseret, det er mit bundkort der
er stået af pga., at jeg for "Long time ago" har installeret en
Plextorbrænder uden, at være opmærksom på, at denne rørte ved mit bundkort.
Den har nu, åbenbart fået gnavet sig igennem lakken og har forårsaget
kortslutning.

Jeg kan konstatere, at jeg burde haft opmærksomheden på dette, men jeg mener
også, at det er en fejl ved indbygningsstandarderne.