headset til pc
Fra : Martin Møller

Dato : 02-10-03 09:47

I takt med muligheden online gaming i mange spil og IP telefoni står jeg og
skal have indkøbt et headset til min pc. Nogen som kan komme med
anbefalinger? Prisen må ikke være i millionen milliarden.

--

Med venlig hilsen / Best regards

Martin Møller

Fra : BorreBoy

Dato : 02-10-03 10:36

"Martin Møller" <mm.randers@musikskole.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skal have indkøbt et headset til min pc. Nogen som kan komme med
> anbefalinger? Prisen må ikke være i millionen milliarden.

Her er lidt at vælge mellem:
http://www.pcheadset.dk/

Så må du jo se om pengepungen kan klare et af dem

Fra : Martin Møller

Dato : 02-10-03 11:10

"BorreBoy" <borreYYY@lucasfilm.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Her er lidt at vælge mellem:
> http://www.pcheadset.dk/
>
> Så må du jo se om pengepungen kan klare et af dem

dotaudio70 fra pcheadset.dk ser godt ud og er overkommelig i pris, men nu
kan jeg huske fra gamle dage når man have webcam samtaler over netmeeting så
var det noget med at man var nød til at vente på at den anden var færdig med
at tale før man selv kunne tale og at lyde var kanon forsinket. Er det
stadig sådan?

Martin

Fra : BorreBoy

Dato : 02-10-03 12:01

> [...]

med
> at tale før man selv kunne tale og at lyde var kanon forsinket. Er det

Kender ikke lige Netmeeting, men det fungerer fint i Messenger.
Hvis du ikke skal ha' billede med, så brug Skype www.skype.com

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 06-10-03 01:04

In article <blgthc$2a25$1@news.cybercity.dk>, mm.randers@musikskole.dk
says...
> [...]
> at tale før man selv kunne tale og at lyde var kanon forsinket. Er det

Det afhænger af dit lydkort.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Martin Møller

Dato : 06-10-03 09:34

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingen steder.dk> skrev i en meddelelse
> In article <blgthc$2a25$1@news.cybercity.dk>, mm.randers@musikskole.dk
> says...
>
> Det afhænger af dit lydkort.

Jeg har et Soundblaset Audigy

Martin

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 06-10-03 18:35

In article <blra36$225q$1@news.cybercity.dk>, mm.randers@musikskole.dk
says...
> Jeg har et Soundblaset Audigy

Og det er full-duplex, så ingen problemer dér...

Fra : Martin Møller

Dato : 07-10-03 11:16

> In article <blra36$225q$1@news.cybercity.dk>, mm.randers@musikskole.dk
> says...
>
> Og det er full-duplex, så ingen problemer dér...

Får mit sennheiser pc140 headset i dag. Så jeg glæder mig

Martin

Fra : Per Nielsen

Dato : 07-10-03 11:19

> Får mit sennheiser pc140 headset i dag. Så jeg glæder mig

Hvor har du købt det og til hvilken pris? Melder du lige tilbage med nogle
indtryk?

Fra : Martin Møller

Dato : 07-10-03 20:40

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Martin Møller" <mm.randers@musikskole.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hvor har du købt det og til hvilken pris? Melder du lige tilbage med nogle
> indtryk?

Fik det i dag fra www.homedata.dk til ialt 448 kr. med forsendelsen. Har
endnu ikke fået det til at virke så jeg kan høre andre, men de kan høre mig.
Det kan handle om nogle indstillinger. Det kan godt anbefales at købe en
switch så man ikke skal ned bag pc'eren og skifte stik hver gang man vil
bruge headset eller højtalerne. Du kan få en bilig en hos www.pcheadset.dk
..Audio Switch.

Martin

Fra : Per Nielsen

Dato : 07-10-03 20:45

"Martin Møller" <martinboy@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Fik det i dag fra www.homedata.dk til ialt 448 kr. med forsendelsen. Har
> endnu ikke fået det til at virke så jeg kan høre andre, men de kan høre
> [...]

Takker Martin. Håber du får løst problemet.

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 02-10-03 10:50

> [...]
> skal have indkøbt et headset til min pc. Nogen som kan komme med
> anbefalinger? Prisen må ikke være i millionen milliarden.

Jeg har et USB headset fra logitch, det virker godt og har en OK lyd. Det
kostede 475,-

Det du skal overveje er om du vil have et til USB porten eller et der
tilsluttes dit lydkort.
Der er fordele og ulemper ved begge typer. Hvis du bruger et til USB porten
slipper du for at skulle tage dine højttalere fra hver gang du vil bruge dit
headset, desuden kan USB som regel "Hot plugges" hvilket ikke altid er smart
at gøre med dem til lydkortet. Du kan vælge at bruge en switch der kan
skifte mellem headset og højttalere, men sådan en koster jo også penge.
Fordelen ved analoge headset (til lydkortet) er at de ofte vil give en bedre
lyd end de digitale, hvis du altså har et godt lydkort og et godt headset.
Du kan også vælge at bruge et sæt gode hovedtelefoner og så købe en løs
mikrofon, de kan f.eks. købes i en udgave i stil med dem de bruger i TV
eller i en bordudgave. Hvordan lyden bliver ved jeg ikke, men den er sikkert
god nok til IP-telefoni og spil.

Håber det hjælper...
Thomas Nørgaard
www.countryfan.dk
This mail was scanned by Norton Antivirus