IBM PS1 486 SX -33 problem
Fra : Susanne Larsen

Dato : 01-10-03 22:17

Hej alle,

Min onkel har siden tidernes morgen haft sin IBM 486 SX PS, som han bruger
til at skrive sine komentare til den lokale avis på. Problemet er at han har
haft sin nevø på besøg og han har pillet lidt ved pc'en. Den giver følgende
meddelelse på en blå skærm ved opstart:

Følgende fej blev fundet under systemstart:

162 konfigurationsfejl

Tryk på enter for at udføre en konfiguration af PS/1, eller tryk på ESC for
at forsætte

Derefter kommer den med følgende besked efter jeg har presset ESC:

Indtast dit kodeord, og tryk på enter

[ ]

nogen der ude der har en ide til hvordan jeg fixer dette problem?

Fra : Ukendt

Dato : 02-10-03 01:16

Susanne Larsen wrote:

> [...]
> [ ]
> -------------------------------------
> nogen der ude der har en ide til hvordan jeg fixer dette problem?

Hiv fat i nevøen og spørg ham præcis hvad han har gjort ved den.

"162 Configuration error" betyder at harddiskens parametre er forkerte,
og/eller at den skal detektes manuelt.

Man burde kunne fjerne det password ved at bruge Reset_CMOS-jumperen,
men er han en lille møgunge, der kunne finde på at gå ind i Bios, ændre
harddiskens parametre og sætte password på Bios?
Hvor gammel er han?

Fra : Susanne Larsen

Dato : 02-10-03 15:47

Han er 12 år gammel. Den lille "møgunge" kan ikke huske hvad han har pillet
ved.

Passwordet er lige p.t. mit største problem og hvordan finder jeg
Reset_CMOS-jumperen?

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 02-10-03 16:12

"Susanne Larsen" <SL@Bimmer.dk> skrev i en meddelelse
> Han er 12 år gammel. Den lille "møgunge" kan ikke huske hvad han
> har pillet ved.
>
> Passwordet er lige p.t. mit største problem og hvordan finder jeg
> Reset_CMOS-jumperen?

Kig i manualen, der er den helt sikkert vist. Ofte er jumperen placeret
tæt på batteriet. Husk at fjerne batteriet mens du resetter CMOS.

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk/akvarie/