Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
ErhvervsØkonomi Hjæælp Mig !
Fra : anno@nym.com

Dato : 30-10-03 13:05

ErhvervsØkonomi Hjæælp Mig !

Hej ,

Nogen der kan hjælpe mig med en Erhvervsøkonomiopgave ??

Jeg skal lave en Balance,

Men hvor skal jeg putte Lån og Egenkapital ind henne ??

Under Aktiver eller Passiver ??

Skal også lave en resultatopgørelse for en periode... Men der skal Lån og
Egenkapital ikke ind vel ??

Lån og Egenkapital , Varelager, Inventar, Kassebeholdning , Bankbeholdning
skal KUN ind under Balancen ikk ??

Takker, ...

Mvh Morten..

Der kan ikke svarers direkte til mig,
Da den opgivende mail adresse ikke er gyldig ,
Da jeg ikke vil bombaderes med spam og virus mail's!

Fra : Hans

Dato : 30-10-03 14:48

"anno@nym.com" <anno@nym.dk> skrev i en meddelelse
> ErhvervsØkonomi Hjæælp Mig !
>

> Hej ,
>

> Nogen der kan hjælpe mig med en Erhvervsøkonomiopgave ??
>
> Jeg skal lave en Balance,

Men hvor skal jeg putte Lån = PASSIV og Egenkapital = AKTIV ind henne ??

> Skal også lave en resultatopgørelse for en periode... Men der skal Lån og
> Egenkapital ikke ind vel ??
RESULTATOPGØRELSE viser overskud / underskud, der overføres til egenkapital

Fra : All Migthy

Dato : 30-10-03 16:28

"Hans" <Hbolten@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> "anno@nym.com" <anno@nym.dk> skrev i en meddelelse
> >
> Men hvor skal jeg putte Lån = PASSIV og Egenkapital = AKTIV ind henne ??

Øhhh... Hvilken regnskabspraksis er det? Egenkapitalen er på passivsiden.
Det er differencen mellem aktiverne og forpligtelser på passivsiden.

Aktiver:
Kassebeh. kr. 5
Varelager. kr. 10
Balancesum kr. 15

Passiver:
Egenkapital kr. 2
Gæld og forpligtelser kr. 14
Balancesum kr. 15

Fra : All Migthy

Dato : 30-10-03 20:16

"All Migthy" <no@way.dk> skrev i en meddelelse news:3fa12df3$0$4375>
Passiver:
> Egenkapital kr. 2
> Gæld og forpligtelser kr. 14
> Balancesum kr. 15

Tyrkfelj.... Sorry. Gæld og forpligtelser er naturligvis 13.