svamp?
Fra : Bamse

Dato : 29-10-03 19:40

Hej

Min kæreste har fortalt mig at hun tror hun har en svampeinfektion. Hun
siger, at det kun dukker op efter sex i form af kløe i skeden. Hun siger, at
svampeinfektionen ikke umiddelbart er synlig, da den "gemmer" sig i de
folder der er i hendes skede. Hun siger, at det ligner flødeost.

Jeg synes, at det lyder lidt underligt og vil gerne høre om der er nogen
herinde der kan kaste lidt lys over hvad det kan være?

---

Fra : Bamse

Dato : 29-10-03 19:56

Jeg glemte at tilføje, at hun bruger te-træ olie til at fjerne
svampeinfektionen...Om det hjælper ved jeg ikke...men det mener hun, at det
gør...

---

Fra : arc@na

Dato : 30-10-03 00:00

"Bamse" <nospam@nospam.ugh> wrote in

> Jeg glemte at tilføje, at hun bruger te-træ olie til at fjerne

Tee-tree-olie er IKKE et universalmiddel mod svamp, selv om de fleste
alternative behandlere åbenbart tror det.

arc@na
http://www.phyton.dk/urter/

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 29-10-03 21:32

> [...]
>
> Jeg synes, at det lyder lidt underligt og vil gerne høre om der er nogen
> herinde der kan kaste lidt lys over hvad det kan være?

Hvis det klør, kan det sagtens være svamp. Hun bør dog behandles ordentligt
i stedet for tetræolien - den gør kun ondt værre. En tur rundt om lægen
næste gang, og så i øvrigt en gang Vivag som forebyggende. Du skal også
behandles.

Mvh Maria

Fra : nadia.dk

Dato : 29-10-03 22:38

Hej Bamse

Hvis hun har tendens til tit at få svamp, kan molkosan forebygge dette.

Dette er en ostevalde-drikker man kan købe koncentreret på apoteket.

Der er skrevet en hel bog om hvad dette middel er godt for & det er mange!!

Dog skal hun & du i første omgang ringe til lægen og få en svampe-kur hver,
da det (hvis det er rigtig slemt) ikke kan kurreres med Molkosan, men kun
forebygges.

Som Maria nævnte er det vigtigt at man vasker sig med en neutal sæbe de
intime steder, dvs. en sæbe der har samme ph-værdi som kroppen.

Vivag er testet til at være det bedste, da det ikke lugter af noget. Andre
sæber lugter simpelthen grimt & det er jo ikke meningen når man gerne vil
LADE være med at lugte (smiler).

Håber du kunne bruge lidt af det.

Mvh. Nadia

Fra : Birgitte Abkjær

Dato : 29-10-03 23:06

Man kan også få et andet effektivt svampemiddel i håndkøb til formålet:
Canesten

PS Billigt og/eller genbrugstoiletpapir kan også forårsage svampen.

VH Birgitte

Fra : machine99

Dato : 14-11-03 17:36

> PS Billigt og/eller genbrugstoiletpapir kan også forårsage svampen.
>
> VH Birgitte

Genbrugstoiletpapir... skal det forstås sådan at man vender det om og bruger
det en gang til? :)