Forsvundne data ved tilbage funktion!!!
Fra : Michael Gaardbo Thom~

Dato : 29-10-03 18:44

Hmm måske et mærkeligt spørgsmål....

Men jeg har en side hvorpå jeg taster nogle oplysninger ind som
bliver smidt i en DB. Så går jeg over på en ny side og får dem
vist for en bruger. Så går jeg over på en tredje side og får dem
vist for alle brugere!!!

Når jeg så trykker på "Tilbage" men også når jeg trykker på
"Back" i browservinduet forsvinder alle data......

Hvad kan dette skyldes??

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Morten Winkler Jørge~

Dato : 30-10-03 08:57

Michael Gaardbo Thomsen wrote:

> Hvad kan dette skyldes??

Det kommer i høj grad an på hvor fejlen, hvis nogen, er i din kode.

Morten

Fra : Michael Gaardbo Thom~

Dato : 30-10-03 10:47

Morten Winkler Jørgensen wrote in
dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> Det kommer i høj grad an på hvor fejlen, hvis nogen, er i din kode.
>
> Morten

Vi ved ikke rigtigt hvor fejlen kan være... Ved du noget om hvor sådan
en fejl kunne opstå...? Du får lige en af de sider vi skriver ud på,
den skriver fint ud når jeg går ind på denne side, men når jeg så går
ind på min "vis alle"-side og vil tilbage igen, "forsvinder" dataene
eller den skriver dem i hvert fald ikke ud længere, det er galt på
flere af de sider vi skriver ud på:

$SQL_streng = "SELECT * FROM KM WHERE navn =
\"".$_SESSION["navn"]."\"";

   $resultat = mysql_query($SQL_streng);
   while($raekke = mysql_fetch_row($resultat))
   {
?>

$raekke[2];?></td></tr>
$raekke[1];?></td></tr>
$raekke[0];?></td></tr>

<?php
}
mysql_close();
?>

&nbsp;

<form action = 'status_KM_alle.php'>
&nbsp;

Problemet opstår som sagt, når jeg har været inde at se alles staus
via. "Vis alle" og så vil tilbage igen. Der kommer en "tom" side ud
hvor kun min "Vis alle"-knap er på denne knap virker ok, men dataene
for denne side er "væk"...???

Fra : Lars Olesen

Dato : 30-10-03 10:55

> [...]
> via. "Vis alle" og så vil tilbage igen. Der kommer en "tom" side ud
> hvor kun min "Vis alle"-knap er på denne knap virker ok, men dataene

Har du tjekket om data er væk (altså ikke længere er i databasen), eller
at de bare ikke udskrives?

/lars

Fra : Michael Gaardbo Thom~

Dato : 30-10-03 11:58

Lars Olesen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> Har du tjekket om data er væk (altså ikke længere er i databasen), eller
> at de bare ikke udskrives?
>
> /lars

Jeps - de er stadig i databasen.......men udskrives ikke!! :(

Fra : Lars Olesen

Dato : 30-10-03 12:07

> Jeps - de er stadig i databasen.......men udskrives ikke!! :(

Men er det så ikke fordi du bruger tilbageknappen, som du skriver?

/lars

Fra : Michael Gaardbo Thom~

Dato : 30-10-03 12:11

> Men er det så ikke fordi du bruger tilbageknappen, som du skriver?
>
> /lars

Nej den gør det uanset om man bruger back i browseren eller min egen
tilbage knap......

Fra : Lars Olesen

Dato : 30-10-03 13:20

> Nej den gør det uanset om man bruger back i browseren eller min egen
> tilbage knap......

Link til systemet?

/lars

Fra : Michael Gaardbo Thom~

Dato : 30-10-03 14:03

> Link til systemet?
>
> /lars

Jeps - www.struertouringclub.dk

Gå ind i login

brugernavn: Lars O
password: 123

I det billede du kommer til - vælg "status for træfpoint"
Idet næste billede vælg "Vis alle"......

Det er så herfra vi mister data hvis man bruger tilbageknappen!!!

Har du en ide ??

Fra : Lars Olesen

Dato : 30-10-03 15:13

> [...]
> Idet næste billede vælg "Vis alle"......
>
> Det er så herfra vi mister data hvis man bruger tilbageknappen!!!

## status_traefpoint.php
Viser mine data.
-->Vis Alle åbner traefstatus_alle.php?

## traefstatus_alle.php

-->Din side åbner vel status_traefpoint.php igen.

Men jeg kan ikke komme tilbage til den side, hvilket tyder på, at den
har glemt mig.

Hvordan gemmer i mig? Er jeg gemt i en $_SESSION?

I øvrigt ville jeg skynde mig at droppe den der javaapplet til menuen og
i stedet bygge det op vha. css, hvor I næsten kan få samme effekt. Drop
den sorte farve (negativ - hvidt på sort - er ikke særlig læsevenligt og
alt for dystert).

/lars

Fra : Michael Gaardbo Thom~

Dato : 30-10-03 16:00

> [...]
> i stedet bygge det op vha. css, hvor I næsten kan få samme effekt. Drop
> den sorte farve (negativ - hvidt på sort - er ikke særlig læsevenligt og

Det er jo netop det med at "du" bliver glemt der er vores problem - men jo
"du" er gemt i en $_SESSION........Har du en ide om hvordan det løses?? -
jeg har selv en formodning omkring noget .htaccess men jeg ved ikke hvordan
det virker.....ved du noget om det?? :)

...iøvrigt tak for dit besyv omkring hjemmesiden!!