Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Link pension
Fra : Kenn Gerdes

Dato : 29-10-03 17:48

Er det bare mig eller er linkordningerne i pensionsselskaberne
p....dyre?

Det er vel muligt selv at handle de samme papirer i ens egen webbank som
man gør i linkordningerne og dermed spare de groteske gebyrer, og stadig
bære hele risikoen selv?

Med venlig hilsen
Kenn Gerdes
--
Intet er som bekendt mere befordrende
for kreativiteten og produktiviteten end

Fra : All Migthy

Dato : 29-10-03 18:34

"Kenn Gerdes" <kenn@kenngerdes.dk> skrev i en meddelelse
> Er det bare mig eller er linkordningerne i pensionsselskaberne
> p....dyre?

Ja....

> Det er vel muligt selv at handle de samme papirer i ens egen webbank som
> man gør i linkordningerne og dermed spare de groteske gebyrer, og stadig
> bære hele risikoen selv?

Jo...

En pensionsordning i en bank kan placeres i individuelt depot, hvor du kan
købe værdipapirer selv. Du må dog ikke placerer mere end 20% af ordningen i
en enkelt virksomhed, dog altid årets opfølgningsfradrag.