Fast eller dyn. IP?
Fra : Michael Jensen

Dato : 28-10-03 22:24

Hej med jer :)

Jeg har lige et spørgsmål.

Har påtænkt mig at investere i en trådløs Linksys BEFW11S4 router til min
TDC Bredbånds DHCP løsning. Jeg skal bruge den til at koble 3 pcére på
nettet og vil spørge om jeg skal have 1 fast IP adresse til min router,
eller skal have 3 dynamiske IP adresser istedet?

Håber i kan hjælpe mig, da jeg ikke har den mindste forstand på netværk.

På forhånd tak!

Michael Jensen

Fra : Calle.

Dato : 28-10-03 22:49

Michael Jensen wrote:
> [...]
> min router, eller skal have 3 dynamiske IP adresser istedet?
>
> Håber i kan hjælpe mig, da jeg ikke har den mindste forstand på

tag en fast, da du jo kun skal bruge en til routeren, så har du den fordel,
at du altid kan få kontakt til dit netværk uanset hvor i verden du er, da du
jo ved hvad din IP er

--
Calle

Fra : Martin Arendtsen

Dato : 28-10-03 22:50

In article <3f9ede75$0$54836$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
Michael Jensen wrote:
> [...]
> nettet og vil spørge om jeg skal have 1 fast IP adresse til min router,
> eller skal have 3 dynamiske IP adresser istedet?

Du skal kun bruge 1 ip til routeren. Om den så skal være dynamisk
eller fast afhænger af dit behov. Mit bud vil være den godt kan være
dynamisk.
Dine 3 pc'er vil få en ip af routeren (sandsynligvis) og har ikke noget
med tdc at gøre.

/Martin
--
Segment fault = Not my fault
----------------------------

Fra : [SANTA]-Cinnober

Dato : 28-10-03 22:51

"Michael Jensen" <mij@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller skal have 3 dynamiske IP adresser istedet?
>
> Håber i kan hjælpe mig, da jeg ikke har den mindste forstand på netværk.

Det burde være ligemeget,hvis der er DHCP i Routeren.Hvis du får fast IP
skal den nok skrives ind i routeren og den tildeler så ip´er til de andre
maskiner.
Hvis du har dynamisk,skal du bare sætte routeren til at få tildelt ip
automatisk og så klarer den resten.

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 29-10-03 16:17

"[SANTA]-Cinnober" <123@456.78> skrev i

> [...]
> tildeler så ip´er til de andre maskiner.
> Hvis du har dynamisk,skal du bare sætte routeren til at få
> tildelt ip automatisk og så klarer den resten.

Det skal han sådan set også selv om han bruger fast IP - TDC
tildeler "fast" IP ved at låse den samme dynamiske IP til en given
bruger (så længe vi taler privat ADSL i hvert fald).

--
Venligst Bjørn

Fjern "_FJERN_" i min email-adresse
Ting til salg: <http://salg.bindernaes.dk>

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-10-03 22:52

> [...]

>nettet og vil spørge om jeg skal have 1 fast IP adresse til min router,
>eller skal have 3 dynamiske IP adresser istedet?

Når du bruger en router har du kun brug for en ipadresse,
routeren giver de andre pc'ere en ipadresse.

>Håber i kan hjælpe mig, da jeg ikke har den mindste forstand på netværk.

Det ved de meget mere om i news:dk.edb.netvaerk, som er den
rigtige gruppe til spørgsmål om routere og der er sat fut til
netvaerksgruppen, hvor svar herpå bringes.

--
Knud
Er du i tvivl om hvilken nyhedsgruppe, du skal bruge?