Problem med baggrund
Fra : Tonny Eskesen \(DKMC~

Dato : 28-10-03 21:12

Jeg har et lille problem med at få en baggrund ind i min gæstebog.

Har beskrevet det her: http://www.slowriders.dk/gaestebog.htm

Der bliver vist for meget txt her, så den er der

hamselv herfra

Fra : Lars Olesen

Dato : 29-10-03 21:08

> http://www.slowriders.dk/gaestebog.htm
> Jeg har et lille problem med at få en baggrund ind i min gæstebog.

Du skal redigere dit body-tag.
Hvis du vel at mærke validerer efter HTML 4.01-standarden, ellers skal
du bruge stylesheets.

/lars

Fra : Tonny Eskesen \(DKMC~

Dato : 31-10-03 15:56

"Lars Olesen" <lsolesen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Du skal redigere dit body-tag.
> Hvis du vel at mærke validerer efter HTML 4.01-standarden, ellers skal
> du bruge stylesheets.
> /lars

Øhhhhhh..... ja, det lyder jo meget fornuftigt

Nu er det sådan en gæstebog man bare skulle aktivere, så var den der.

Det der med validere og stylesheets har jeg ikke meget forstand på.
Laver siderne i Word97, sååhhhh.

Så jeg har lavet lidt om på siden, http://www.slowriders.dk/gaestebog.htm.
Det er de to koder jeg skal have en baggrund lagt ind i.

Jeg kan ikke se nogen steder at der er noget som helst om bg
scr/background/baggrund og hvad det ellers hedder.

hamselv herfra

Fra : Lars Olesen

Dato : 31-10-03 20:30

> Så jeg har lavet lidt om på siden, http://www.slowriders.dk/gaestebog.htm.

Det er sikkert lidt mere bøvlet end som så. Jeg tror du skal ind og
redigere i:

/lib/template.class.php

Det smarte er, at den ændrer det på begge sider :)

/lars

Fra : Tonny Eskesen \(DKMC~

Dato : 02-11-03 16:31

> [...]
> redigere i:
>
> /lib/template.class.php
>
> Det smarte er, at den ændrer det på begge sider :)

Hæi do

Mnæhhhh, der kan jeg heller ikke finde noget der hedder noget der leder mig
hen på baggrund.

Har også været ind på proxy2.de for at kigge lidt, men der kunne jeg ikke
finde noget der hjalp.
Så så jeg lidt i Start På PHP, de der begynder bøger, men der var heller
ikke noget.

Men /lib/........... ser sådan ud:
<?php
/**
* ----------------------------------------------
* Advanced Guestbook 2.2 (PHP/MySQL)
* Copyright (c)2001 Chi Kien Uong
* ----------------------------------------------
*/

class gb_template {

var $template = array();
var $include_path;
var $LANG;
var $plain_html = array();

function gb_template($path='') {
$this->include_path = $path;
}

function set_lang($language='') {
if (!empty($language)) {
$this->language = $language;
} else {
$this->language = "english";
}
return $this->language;
}

function get_content() {
if (!isset($this->LANG)) {
include_once "$this->include_path/lang/".$this->language.".php";
$this->LANG =& $LANG;
$this->WEEKDAY =& $weekday;
$this->MONTHS =& $months;
}
return $this->LANG;
}

function get_template($tpl) {
if (!isset($this->template[$tpl])) {
$filename = "$this->include_path/templates/$tpl";
if (file_exists("$filename")) {
$fd = fopen ($filename, "r");
$this->template[$tpl] = fread ($fd, filesize ($filename));
fclose ($fd);
$this->template[$tpl] = ereg_replace("\"", "\\\"",
$this->template[$tpl]);
}
}
return $this->template[$tpl];