Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
lån på 10.000.- med kautionist men reg. i ~
Fra : Bjarne Christensen

Dato : 28-10-03 18:02

HYEJza gruppe
Kan en eller flere fortælle mig hvor jeg kan låne 10 - 12.000.- med en
afvikling over 1 til 2 år.??

Jeg har en kautionist som er helt ok.
Desværre er jeg registreret i RKI fordi jeg selv har været kautionist i sin
tid

på forhånd mange tak for hjælen.

Dorthe

Fra : Anders [8000]

Dato : 28-10-03 22:23

"Bjarne Christensen" <bscbsc@12move.dk> skrev i en meddelelse
> HYEJza gruppe
> Kan en eller flere fortælle mig hvor jeg kan låne 10 - 12.000.- med en
> afvikling over 1 til 2 år.??

Svaret er simpelt. NEJ, det kan du ikke før du blir slettet i RKI. Er et
krav fra ALLE låne selskaber inkl. banker at man ikke er registreret i RKI.

Mvh. Anders

Fra : Daniel Birch

Dato : 29-10-03 12:21

"Anders [8000]" <vipberg@hotmail.com> wrote in message

> [...]
>
> Svaret er simpelt. NEJ, det kan du ikke før du blir slettet i RKI. Er et
> krav fra ALLE låne selskaber inkl. banker at man ikke er registreret i

Helt så simpelt er det nu ikke. Der findes rigtig mange
finansieringsselskaber, der yder lån mod pant i fast ejendom, også selv om
man står i RKI. Der er også enkelte selskaber, der gør det uden pant i fast
ejendom, men så er det DYRT!

mvh
Daniel

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 29-10-03 14:59

"Daniel Birch" <danielbirch@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> finansieringsselskaber, der yder lån mod pant i fast ejendom, også selv om
> man står i RKI. Der er også enkelte selskaber, der gør det uden pant i

Er det muligt at have friværdi i sin ejendom, samtidigt med at man er
registreret ved RKI?

--
Anders Vind Ebbesen
Ugebrevet Ignorant: http://www.webbesen.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 29-10-03 19:27

Anders Vind Ebbesen wrote:

> Er det muligt at have friværdi i sin ejendom, samtidigt med at man er
> registreret ved RKI?

Ja. Registreringen betyder jo blot, at man ikke har betalt en regning,
ikke at man ikke har penge (selvom det ofte er tilfældet) eller for den
sags skyld ejendom med friværdi.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Daniel Birch

Dato : 31-10-03 07:01

> Er det muligt at have friværdi i sin ejendom, samtidigt med at man er
> registreret ved RKI?
>
> --
> Anders Vind Ebbesen

Ja, det kan sagtens lade sig gøre. Fx kan man komme i RKI hvis man undlader
at betale en håndfuld S-togs-kontrolafgifter eller licenspenge. Det er
imidlertid ikke altid nogen stor gæld og derfor ikke nogen væsentlig
påvirkning af en eventuel friværdi.

mvh
Daniel

Fra : STIG RASMUSSEN

Dato : 14-11-03 17:49

Hvis kautionisten er ok kan vedkommende vel klare det beløb til dig
gebyrer m.m. udhuler netto beløbet