Bulk insert
Fra : Steffen

Dato : 28-10-03 17:11

Via ASP har jeg et recordset udtræk fra en SQL server, og ønsker at indsætte
datamængden i en tabel i MS Access.

Jeg vil helst undgå at loope recordset'et og indsætte én row ad gangen i
Access tabellen.

Findes der en bulk insert metode der er brugbar med Access via ASP når man
har et recordset som datasource?

/Steffen

Fra : Jakob Andersen

Dato : 30-10-03 10:03

Steffen wrote:
> Jeg vil helst undgå at loope recordset'et og indsætte én row ad gangen i
> Access tabellen.

Hvorfor vil du undgå det?

> Findes der en bulk insert metode der er brugbar med Access via ASP når man
> har et recordset som datasource?

Ikke mig bekendt, den eneste anden mulighed jeg kan se er at importere
data fra SQL ind i Access via access import funktionalitet eller evt.
ved at gå over CSV filer, som du kan hive direkte ud af MSSQL eller
lave fra ASP vha. GetString metoden på Recordset objektet.

--
Jakob Andersen