hvilket MB/chipsæt til P4 2.66 MHz
Fra : Thomas

Dato : 28-10-03 15:04

hej!
Hvilket MB eller bare chipsæt vil i anbefale til en P4 2,66, 512 cache, 533
MHz bus?
Det må meget gerne være så billigt som muligt og det behøver ikke
nødvendigvis at have SATA, RAID, AUDIO og lign. det skal dog helst have LAN.
Vil meget gerne hører for og imod!

på forhånd tak
--
Mvh. Thomas

husk af fjerne "FJERNDETTE" fra min mailadresse

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 28-10-03 20:15

Thomas wrote:
> [...]
> nødvendigvis at have SATA, RAID, AUDIO og lign. det skal dog helst
> have LAN. Vil meget gerne hører for og imod!

Mon ikke det aldrende Asus P4PE lige er det rette? Med I845PE chipsæt...

--
Martin K

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 28-10-03 20:35

"Thomas" <thomasFJERN-DETTE@tunet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det må meget gerne være så billigt som muligt og det behøver ikke
> nødvendigvis at have SATA, RAID, AUDIO og lign. det skal dog helst have

Chipsæt er vel næsten en religion som processore, jeg er selv tilhænger af
Intel processor på Intel chipsæt, ihverfald har jeg aldrig været tilfreds
med de
via baserede bundkort jeg har haft.

-Men jeg har været lidt overrasket over stabiliteten på SiS chipsættene,
både til Intel
og AMD, samt ydelsen med Intelprocessore.

Jeg havde en processor (2.4 800 MHz FSB) i overskud og købte, hvad jeg
troede var et "tvivlsomt" bundkort:
ECS 648FX (SiS648FX / 963L) der understøtter FSB 400/533/800 HT,
har 5.1 lyd & LAN
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264667952

Det kører overraskende godt, og er efter min mening til en fornuftig pris.

--
Henrik Nielsen
Config@configdata.dk

Fra : Nic

Dato : 28-10-03 20:38

> Chipsæt er vel næsten en religion som processore, jeg er selv tilhænger af
> Intel processor på Intel chipsæt, ihverfald har jeg aldrig været tilfreds
Samme her

> med de
> via baserede bundkort jeg har haft.
Samme her

> Det kører overraskende godt, og er efter min mening til en fornuftig pris.

Hvorfor sis når Intel ikke er dyre? en ven har lige købt MSI 865 for 900 - syg til prisen

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 28-10-03 22:35

"Nic" <nifonewsx@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor sis når Intel ikke er dyre? en ven har lige købt MSI 865 for 900 -
syg til prisen

Thomas skrev "så billigt som muligt", du finder vist ingen Board med
Intel 848 / 865 /875 (FSB800) til lidt over 500,-

Som jeg skrev tidligere, er jeg (Tro det eller ej..)
meget imponeret over ECS boardet. Helt stabilt, og ganske let at overclocke.

Fra : ODB

Dato : 04-11-03 15:36

"Henrik Nielsen" <nospam@invalid.dk> wrote in

> [...]
>
> Som jeg skrev tidligere, er jeg (Tro det eller ej..)
> meget imponeret over ECS boardet. Helt stabilt, og ganske let at

Jeg har selv en P4PE magen til det referet tidliger, og det køre kneppe
(klippe) stabilt, jeg køre med en P42,4 @ 3,3Ghz og det er totalt stabilt
og har været det i 10 måneder ca.

Køb det.

ODB