[MSSQL] Begrænse søgning med TOP - kan ant~
Fra : Kim Noer

Dato : 28-10-03 11:46

Davsen der..

Hvis der bliver foretaget en søgning der resultere i mere end x antal - vil
jeg gerne have muligheden for at vise det antal der ligger over. Kan det
gøres i samme hug, eller skal der foretages en fuld søgning og derefter en
afgrænsning i selve applikationen der udskriver resultatet?

--
I doubt, therefore I might be.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 28-10-03 12:09

Kim Noer skrev:

> Hvis der bliver foretaget en søgning der resultere i mere end
> x antal - vil jeg gerne have muligheden for at vise det antal
> der ligger over.

Altså noget i retning af "237 poster fundet, viser nu 1-100" ?

> Kan det gøres i samme hug, eller skal der foretages en fuld
> søgning og derefter en afgrænsning i selve applikationen der
> udskriver resultatet?

Jeg ville bruge en count-forespørgsel til antallet og så have top x
til resten:

SELECT COUNT(*) as antal FROM dintabel WHERE <dinekriterier>
SELECT TOP x <feltliste> FROM dintabel WHERE <dinekriterier>

Det kører ganske hurtigt.

Det er som regel ikke en god ide at sende flere poster end der skal
bruges til en applikation.
--
Jens Gyldenkærne Clausen