Mink lokkemad!
Fra : Mogens Dyhre Hansen

Dato : 28-10-03 09:10

Hej

Hvad er bedst til at lokke mink i fælderne med? det skal lige siges at
det er på et dambrug hvor der er masse af frisk fisk så det skal jo være
noget som de synes er bedre end fisk hvis det findes. jeg har forsøgt
med fisk men det er ikke lykkedes at fange nogen endnu, indtil nu i år
er der kun fanget 5 stk. af hundene og 4 stk. under en haglbyge

Mogens Dyhre Hansen
Troutfarmer community <http://www.troutfarmer.dk/>

Fra : Jon Inge Bragstad

Dato : 28-10-03 14:30

On Tue, 28 Oct 2003 09:10:18 +0100, "Mogens Dyhre Hansen"
<mogens[removethis]@svend-bent.dk> wrote:

> [...]
>med fisk men det er ikke lykkedes at fange nogen endnu, indtil nu i år
>er der kun fanget 5 stk. af hundene og 4 stk. under en haglbyge

Fisk skal være det beste åtet, men det må være av de feite artene
(sild eller laksefisk) og den må være sprellende fersk (nesten).

Husk også at du skifter åtet regelmessig, slik at det ikke blir
gammelt og surt.

Fra : Lasse Holm

Dato : 31-10-03 16:12

Hvad med at forsøge frisk minkfoder?

Hvis det er dyr som fornylig er undsluppet en farm vil de sikkert
foretrække det. Er det derimod dyr som har opholdt sig længe i det
fri eller måske endda er født vilde er det foregående indlæg nok
det bedste bud.

Venlig hilsen Lasse.