hente data med mellemrum i teksten ??
Fra : Thomas

Dato : 28-10-03 08:31

hejsa

jeg har lagt mærke til at data som jeg henter på denne måde ikke bliver
udskrevet korrekt, den henter simpelthen kun data indtil første mellemrum,
derefter intet.. ???

if($tekst_soeg){

$search="SELECT
mnummer,pige,klinik,navn,webadr,adr,post,bynavn,tlf,dansk,thai,udenl,escort,
sm,x,xx,xxx,godkendt FROM liste WHERE x LIKE '$tekst_soeg'";

$query=mysql_query($search) or die ("Kan ikke faa forbindelse til
SQL-server!<P>\n\n <B>Query:</B> $search");

print mysql_num_rows($query)." fundet<BR><BR>";

while($data = mysql_fetch_array($query)){

extract($data);

}

}

Hvad gør jeg forkert ??

Thomas

Fra : Thomas

Dato : 28-10-03 09:44

eller har det noget med måden jeg skriver dem ud på at gøre ?? jeg skriver
dem ud således

NAME=adr value=<? echo $adr;?>></td></tr>

NAME=post value=<? echo $post;?>></td></tr>

Thomas

Fra : // Overby

Dato : 29-10-03 17:38

Der mangler vist " "

adr value="<? echo $adr;?>"></

/Daniel

Fra : Thomas

Dato : 29-10-03 20:24

> Der mangler vist " "
>
> adr value="<? echo $adr;?>"></

Jamen det var jo lige det )

du er min helt daniel

tak

thomas

Fra : Thomas

Dato : 29-10-03 20:27

> Der mangler vist " "
>
> adr value="<? echo $adr;?>"></
>
> /Daniel

Der var jeg msåke for hurtig

nu tager den 2 mellemrum med, men ikke mere ??

f.eks henter den a a a a a som a a a og glemmer de sidste 2 a er ???

HJÆÆÆÆLP

thomas

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 28-10-03 14:56

Davs

> jeg har lagt mærke til at data som jeg henter på denne måde ikke bliver
> udskrevet korrekt, den henter simpelthen kun data indtil første mellemrum,
> derefter intet.. ???

print_r er din ven (i hvert fald min). Prøv at skrive det du får hentet fra
databasen ud vha. print_r (eller var_dump) - se nedenfor.

> while($data = mysql_fetch_array($query)){

print "<pre>"; print_r($data); print "</pre>\n";

> extract($data);

Den bruger jeg aldrig - hvorfor ikke bare bruge $data['adr'] og sårn?

> Hvad gør jeg forkert ??

Aner det ikke :) - men hvad siger udskriften af $data?

Mvh.
/Thomas

Fra : hoaX

Dato : 28-10-03 15:34

> print_r er din ven (i hvert fald min)

Hvad gør print_r? Hvordan er den anderledes end print/echo ?

--
hoaX

is to be found at...
www.hoaxmusic.dk

Fra : Peter Brodersen

Dato : 28-10-03 16:08

On 28 Oct 2003 14:33:56 GMT, hoaX <ptNOSPAM@teliamail.dk> wrote:

>Hvad gør print_r? Hvordan er den anderledes end print/echo ?

Det står i manualen:
http://php.net/print_r

I eksemplet er $data et array. Hvis man bare printer et array ud, får
man: "Array".

print_r() fortæller om indholdet. var_dump() ligeså. Okay til hurtig
debugging.

--
- Peter Brodersen

Ugens sprogtip: ekskl. (og ikke excl.)