Gratis specialkode til motorola v50
Fra : eDan

Dato : 28-10-03 01:56

Hej

Jeg skal bruge en gratis specialkode til en Motorola v50.
Som er låst til debitel. Er det ikke en universal kode.
Mener der må da være en som har betalt for den og gerne vil videre give den.

Newbe Mobil

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 28-10-03 09:17

eDan skrev:

>Jeg skal bruge en gratis specialkode til en Motorola v50.
>Som er låst til debitel. Er det ikke en universal kode.

Nej - koden er unik for hver enkelt telefon (det andet ville jo ikke
være så gennemtænkt).

>Mener der må da være en som har betalt for den og gerne vil videre give den.

Du må da sikkert godt få en, men den vil ikke virke til din telefon.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/
Nu kan du selv låse ALLE Motorola og Nokia-telefoner op!

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 28-10-03 15:35

eDan skrev:

>Jeg skal bruge en gratis specialkode til en Motorola v50.

Hermed min opfordring til at lade være med at spilde tiden på denne
gut. Han har lavet nogle forespøgsler direkte hos simlock.dk, som er
blevet pænt besvaret med information om, at der pt. ikke findes nogen
gratis mulighed for at låse en Motorola v50 op (koden koster penge,
også for os der lever af at tilbyde unlocking).

Dan vil åbenbart ikke tro på det, og I hans senest svar står bl.a:

|Kunne jo være fræk og kalde dig for et kapitalistisk svin.
|Og i den gruppe af mennesker høre jeg ikke til.

Jeg lader det tale for sig selv.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : eDan

Dato : 28-10-03 21:41

Ja sandheden er iglehørt Lasse

Det vil jeg lade være dit problem.
Men at du begynder svine mig til offentligt, siger mere om dig end om mig.
Du kender intet til mig. Så du burde ikke anbefale nogen noget om mig.

Jeg har ikke lavet nogen forespørgsler direkte til dig.
Du spammer mig om at du kan unlock min mobil hvis jeg betaler dig 150 kr.
Det er ikke lovligt at gøre den slags. Du er her med advaret om en
politianmeldelse.
Jeg har så forsøgt forklare dig at jeg ikke vil betale 150 kr for 8 tal.

Glæd jer folkens til at jeg for styr på det mobil telefoni.
Så skal jeg nok gøre det gratis for folket at få åbnet deres mobil
telefoner.
Da det tilsyneladende er en flok kapitalister der sider og gemmer på viden.

Hilsen
eDan

Fra : helloo.dk

Dato : 28-10-03 22:08

"eDan" <mail@edan.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> telefoner.
> Da det tilsyneladende er en flok kapitalister der sider og gemmer på

Ja vi er nu nogle stykker som allerede yder denne service, men hvem skal
betale for det udstyr som skal bruges? Du kan jo så nemt som ingenting låse
din DCT4 telefon op GRATIS på www.helloo.dk men udstyr til Motorola,
Alcatel, samt en masse andre telefoner er ikke gratis min ven. Men melder du
dig frivilligt til at betale vil jeg da hellere end gerne yder denne service
100% gratis på alle de modeller du vil købe udstyr til..
Hilsen Dan
P.S. Mit navn er Dan men det er også "eDan's" navn. Men for gud's skyld, Mix
dem ikke for at være den samme person.

--
Fjerner simlåsen på de fleste telefoner
Se www.helloo.dk for mere info
ICQ#: 11143479

Fra : eDan

Dato : 29-10-03 00:51

Hej min navne broder

Du skal ikke være flov over blive forvekslet med mig.
Jeg er nu en meget rar fætter. Med stor ekspert viden inden for It.
Bare ikke lige på mobil telefoner. Jeg købte min først mobil for en uge
siden.
(Har ikke villet eje sådan en. Men man kan jo ikke leve uden sådan en i år
2004)

Der går nok lige en måned eller to før jeg har helt styr på det
Mobiltelefoni.
Så bær over med mig hvis jeg stille for store krav.
Det jo begrænset hvad jeg ved.

Men en ting har jeg lært.
Tror jeg holder det for mig selv. Hvad det er så der ikke er flere der
bliver sure.

Hilsen
eDan

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 29-10-03 01:01

eDan skrev:

>Du skal ikke være flov over blive forvekslet med mig.
>Jeg er nu en meget rar fætter.

Din opførsel tiltaler ikke mig.

> [...]
>siden.
>(Har ikke villet eje sådan en. Men man kan jo ikke leve uden sådan en i år

Jeg kender endnu et par stykker, tror heller ikke de får nogen til
næste år (men det er jo en helt anden snak).

>Der går nok lige en måned eller to før jeg har helt styr på det
>Mobiltelefoni.

Puha, skal der gå så lang tid før du bliver overbevist om, at
Motorola-koder pt. ikke er gratis?

>Så bær over med mig hvis jeg stille for store krav.

Du stiller krav om at høre noget der ikke passer (at Motorola-koder er
gratis).

>Det jo begrænset hvad jeg ved.

Ja! Bid mærke i det!

Her sidder flere eksperter, som prøver at fortælle dig noget (jeg
prøvede i første omgang på mail, men blev så svinet til, da du ikke
hørte det du ville høre).

>Men en ting har jeg lært.
>Tror jeg holder det for mig selv. Hvad det er så der ikke er flere der
>bliver sure.

Ikke forstået.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : eDan

Dato : 29-10-03 02:07

Kære Lasse

Bliver du ved, troede du ville ignorer mig.
Men fint nok du gider svare på mine indlæg selv om de ikke er stillet til
dig.
Da jeg skrev privat til dig at du var et kapitalistisk svin.
Tog du det personligt. Det var det ikke ment som.
Det var et udtryk for min frustration over at alle vil have penge for at
åbne den.
Jeg kunne jo ikke vide at i bestiller koden et andet sted og betaler penge
for den hver gang.

Hvad med at give mig en chance. Har ikke haft mobil telefon i en uge i nu.
Jeg skal da lige finde ud af hvordan det hele hænger sammen.
Jeg er nu meget sød når du først lære mig at kende.

Jeg har fattet at du driver et firma som unlocker.
Kan man virkelig leve af at låse mobiltelefoner op (Det viste jeg ikke).

Ja. Jeg giver ikke så let op. Skal nok finde ud af at låse min telefon op
selv.
Vil da prøve de programmer jeg har downloadet før jeg er overbevist.
Men det ville da være rart med lidt hjælp.

Hvor finder man tekniske diagrammer til mobil telefoner. Så man selv kan
lave et kabel.?

Hvor bestiller i koden ?

Hvordan med ghost SIM Så man kan have to SIM kort i på en gang virker det ?

Gratis ringe toner har jeg fundet.

Hilsen
eDan

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 29-10-03 09:26

Dan Viborg skrev:

>Kære Lasse

Vi kender ikke hinanden, så bare skip den del, det virker falskt.

>Bliver du ved, troede du ville ignorer mig.
>Men fint nok du gider svare på mine indlæg selv om de ikke er stillet til
>dig.

Hvis du vil prøve at opretholde kommunikationen, så er det dumt at
sige sådan. Men jo, jeg skrev jeg nok ville ignorere dine ubehagelige
mails.

>Da jeg skrev privat til dig at du var et kapitalistisk svin.
>Tog du det personligt. Det var det ikke ment som.

Du tænker åbenbart ikke før du taler - hvad i alverden var det så ment
som? Du behøver ikke at svare, fakta er, at det var virkelig dumt
gjort - det burde du også være klar over.

>Det var et udtryk for min frustration over at alle vil have penge for at
>åbne den.

Jeg fandt heller ingen elektriker der ville lave min nylige
installation gratis, frustrerende.

>Jeg kunne jo ikke vide at i bestiller koden et andet sted og betaler penge
>for den hver gang.

Jeg kunne da heller ikke vide, at elektrikeren havde nogle udgifter
(han ville endda ikke bare have dem dækket, men dælme og tjene penge
på det).

>Hvad med at give mig en chance. Har ikke haft mobil telefon i en uge i nu.

Hvad med at tale pænt, selvom du får andet at høre end det du VIL
høre? Fakta er anderledes end du troede - det betyder da ikke, at du
skal svine folk til!

>Jeg skal da lige finde ud af hvordan det hele hænger sammen.

Du skal da lige finde ud af hvordan man skal opføre sig, for at folk
vil bruge tid på dig!

>Jeg er nu meget sød når du først lære mig at kende.

Husk på, at det første indtryk som regel er det der brænder sig fast -
det er i hvert fald sket her!

>Jeg har fattet at du driver et firma som unlocker.
>Kan man virkelig leve af at låse mobiltelefoner op (Det viste jeg ikke).

Det vidste du _heller_ ikke, skal alt gentages igen og igen før du vil
tro på det?

>Ja. Jeg giver ikke så let op. Skal nok finde ud af at låse min telefon op
>selv.

God jagt (som dog er spild af tid).

>Vil da prøve de programmer jeg har downloadet før jeg er overbevist.

Du VIL simpelthen ikke tro på os der arbejder professionelt med det -
det er dig sag at du vil spilde din tid. Det er dog ikke kun din sag,
når du begynder at svine til.

>Men det ville da være rart med lidt hjælp.

Hjælpen kommer her: Det kan IKKE lade sig gøre at finde koderne til
din Motorola V50!

>Hvor finder man tekniske diagrammer til mobil telefoner. Så man selv kan
>lave et kabel.?

Det ved jeg ikke, datakabel er ikke noget jeg bruger til Motorola V50,
da man pt. ikke kan låse telefonen op igennem det.

>Hvor bestiller i koden ?

Jeg giver ikke informationer om mine leverandører (slet ikke, når jeg
bliver kaldt diverse ubehagelige ting og sager). Tænk på koden som et
produkt som så mange andre. Der findes leverandører som sælger videre
til forhandlere (jeg er forhandler). Man får en god pris hos
leverandøren, når man skal have mange koder på en gang. En privat
køber kan ikke umiddelbart købe direkte hos leverandøren (slet ikke
når der er tale om en enkelt kode).

>Hvordan med ghost SIM Så man kan have to SIM kort i på en gang virker det ?

Det kender jeg ikke noget til. Hvad har det i øvrigt med dette at
gøre?

>Gratis ringe toner har jeg fundet.

Ja, hvad har det med dette at gøre?

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Jimmi - odense

Dato : 28-10-03 22:56

Så er vi i gang igen... Lasse.. jeg fatter simpelhen ikke at du gider

Til eDan:
Hvis du vil klage, kan jo sende en mail til følgende mailadresser, med dine
problemer:
abuse@post.tele.dk (klage-adgang til tele dk's netmisbrug)
spam@fs.dk (forbrugerombudsmanden).
Eller oprette en tråd i nyhedsgruppen news:admin.netmisbrug .

Jeg er træt af at se folk der hakker på hinanden i denne gruppe. Er det så
svært at indse at der er mennesker der lever at af låse telefoner op, hvis
der er nogle der har ondt i røven over dette, kan de bare begynde selv(al
held og lykke til eDan). Ligefrem at forlange denne speciel-viden gratis fra
disse mennesker synes jeg er forkert.

mht. til motorola unlock findes der INTET gratis software til unlock af V50
via IMEI, det er en unik kode som skal beregnes frem via en hemmelig
algoritme som bliver holdt meget meget meget tæt til kroppen på dem som har
den(ja, jeg køber mig også til den), hvis du har evnerne til at finde den og
lægge den ud på share-niveau, bliver du meget meget populær i diverse
nyhedgrupper/forum.

--
mvh. Jimmi - tronik.dk

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 29-10-03 00:29

Jimmi - odense skrev:

> [...]
>spam@fs.dk (forbrugerombudsmanden).
>Eller oprette en tråd i nyhedsgruppen news:admin.netmisbrug .

Det vil altsammen være dumt, de vil ikke kunne tage klagen seriøst,
jeg har beviser for, at der ikke er tale om spam (hvilket folk der
kender mig også burde vide - jeg er stor modtager af spam).

> [...]
>held og lykke til eDan). Ligefrem at forlange denne speciel-viden gratis fra

Et er at spørge (som Dan startede med), et andet er at slå over i så
kedeligt et sprog - det kommer man ingen vejne med. Dan fik et ærligt
svar herfra (på mail, da henvendelsen var sket direkte), men vælger
ikke at tro på det - og kaster så i stedet diverse skældord efter mig.

> [...]
>lægge den ud på share-niveau, bliver du meget meget populær i diverse

Det er der noget om! Dan vil dog åbenbart ikke tro på rigtigheden af
dette udsagt - så god jagt! (Selvom jeg vil opfordre ham til at bruge
tiden på noget bedre - noget han kan få noget ud af).

Igen igen:
Der findes pt. ingen gratis måde at finde unlockkoden til Motorola V50
på - beklager Dan, men det er fakta. Tro på det eller lad være, men
dit ubehagelige sprog vil jeg bede lade være med at bruge i mails
stilet til mig.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : eDan

Dato : 29-10-03 00:34

Hej Jimmi

Jeg helt enig i at det er latterligt at hakke på hinanden i dette forum.
Men jeg har da vel lov til at forsvare mig. Det var ham Lasse der begyndte.

Jeg deler gerne min expert viden med andre. Uden at skulle have penge for
det.
Er uddannet elektronikmekaniker og netværksadministrator.

Igen gratis programmer til unlock Motorola ???
Det passer da ikke... Jeg kan da finde de første 20 programmer til at unlock
med.
http://www.victorgsm.net/ har et program der ser fornuftigt ud.

Jeg har regnet ud, at der skal en hemmelig algoritme til at regne speciel
koden ud.
Den er kun hemmelig fordi de er nogen nå.....nok om det.

Jeg troede news grupper var et sted hvor man hjælper Hinanden.
Og ikke et sted hvor nogen få kan tjene penge.
Jeg kan godt se at den opfattelse er helt forkert.
Men jeg mener nu stadigvæk det unlock'erne der er ude på et skråplan.
Og ikke mig.
Det burde forbydes det de har gang i. De vil jo ikke hjælpe kun tjene penge.

Hilsen
eDan

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 29-10-03 00:57

eDan skrev:

>Jeg helt enig i at det er latterligt at hakke på hinanden i dette forum.
>Men jeg har da vel lov til at forsvare mig. Det var ham Lasse der begyndte.

Jeg opfordrede folk til at undlade at spilde tiden på dig - du sviner
åbenbart folk til, hvis ikke de siger det du vil høre (også selvom det
er sandheden, endda i et pænt sprog, du får serveret).

>Jeg deler gerne min expert viden med andre.

Fint, det gør jeg også i mange tilfælde. Jeg lyver ikke (alt hvad jeg
har fortalt dig om Motorola-koder er sandt), jeg holder højst min
bøtte.

>Uden at skulle have penge for det.

Jeg har ikke på noget tidspunkt lagt skjul på, at jeg pt. lever af at
drive mit firma. Det betyder nu ikke, at det jeg har sagt til dig ikke
passer. Jeg HAR prøvet at hjælpe dig, men fordi jeg ikke fortæller dig
det er gratis (hvilket ville være en direkte løgn), så stiller du dig
på tværs.

>Er uddannet elektronikmekaniker og netværksadministrator.

Fint, men det har ikke rigtig noget at gøre med noget i denne
sammenhæng.

>Igen gratis programmer til unlock Motorola ???
>Det passer da ikke... Jeg kan da finde de første 20 programmer til at unlock
> [...]

Prøv bare (hvis ikke du vil høre) - du kan ikke udregne koden med dem
- tro nu på hvad vi siger. Der er tusindvis af unlockere verden over
der ved hvad de taler om. Hvis du finder et program der kan udregne
unlockkoder til Motorla-telefoner (som findes i dag d. 29.10.2003), så
vil jeg straks udbetale 5'000,- kr til dig (kan det få dig
overbevist?) Der udvikles hele tiden nyt software og nye løsninger, så
jeg vil absolut ikke udelade, at der kommer en gratis løsning, men pt
findes der ikke nogen!

>Jeg har regnet ud, at der skal en hemmelig algoritme til at regne speciel
>koden ud.
>Den er kun hemmelig fordi de er nogen nå.....nok om det.

Nogen nå? Ikke forstået.
Jeg ved ikke hvad du vil kalde dem der har direkte adgang til koderne,
men jeg er ikke en af dem, jeg betaler selv for de koder jeg sælger
videre (selvfølgelig med fortjeneste, jeg driver et firma - og lever
af det).

Der går forskellige rygter om hvor Motorola-koderne stammer fra. Nogle
siger de bliver udregnet (og algoritmen er hemmelig), andre siger, at
der er tale om en stor database. Om det er den ene eller anden
situation ændrer ikke på, at pt. er der ikke en gratis måde at få fat
i disse koder.

>Jeg troede news grupper var et sted hvor man hjælper Hinanden.

Blandt andet.

>Og ikke et sted hvor nogen få kan tjene penge.

Der findes nu også grupper til den slags.

>Jeg kan godt se at den opfattelse er helt forkert.
>Men jeg mener nu stadigvæk det unlock'erne der er ude på et skråplan.
>Og ikke mig.

Jeg mener din opførsel er helt hen i vejret - derfor opfordrer jeg
folk til at undlade at kommunikere med dig (når de siger, at det ikke
kan lade sig gøre gratis, så sviner du dem vel bare til - akkurat som
det skete med mig).

>Det burde forbydes det de har gang i. De vil jo ikke hjælpe kun tjene penge.

Det er dælme også unfair at den elektriker der var her for et par uger
siden efterfølgende sendte en regning for det arbejde han udførte! Det
havde jeg ikke regnet med! Det burde forbydes at arbejde for penge!

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 29-10-03 00:25

eDan skrev:

>Ja sandheden er iglehørt Lasse

Næh, sandheden for mig er ikke ilde hørt.

>Men at du begynder svine mig til offentligt,
>siger mere om dig end om mig.

Svine til? Jeg har talt pænt til dig hele tiden, og får nogle
ubehagelige mails tilbage, selvom jeg fortæller dig hvordan tingene
hænger sammen.

Jeg skriver blot (til skræk og advarsel), at du finder på at slå over
i sprog som dette:

|Kunne jo være fræk og kalde dig for et kapitalistisk svin.
|Og i den gruppe af mennesker høre jeg ikke til.

>Du kender intet til mig. Så du burde ikke anbefale nogen noget om mig.

Jeg opfordrer folk til at lade være med at kommunikere med dig, om de
vil gøre det eller lade være, det er op til dem - men jeg har dårlige
erfaringer med det - du vil

Du har lavet en forespørgsel via hjemmesiden www.simlock.dk - se her:
Date: Sat, 18 Oct 2003 01:05:30 +0200 (CEST)

>Du spammer mig om at du kan unlock min mobil hvis jeg betaler dig 150 kr.
>Det er ikke lovligt at gøre den slags.

Spamming er ikke lovligt (og jeg er desuden bekæmper/modstander af
spam), men du har lavet en forespørgsel - og den bliver selvfølgelig
besvaret. I første omgang er tonen da også helt fin, men når du hører
noget du ikke kan lide, så går det helt galt.

>Du er her med advaret om en politianmeldelse.

Jeg har beviser for at du har lavet en forespørgsel (er allerede
vist). Din politianmeldelse vil du altså ikke nå langt med.

>Jeg har så forsøgt forklare dig at jeg ikke vil betale 150 kr for 8 tal.

Det er også helt dit valg - men du finder ingen gratis løsning til at
få din telefon låst op (som tingene ser ud i dag).

> [...]
>telefoner.
>Da det tilsyneladende er en flok kapitalister der sider og gemmer på viden.

Der findes ingen gratis løsning for Motorola V50 - tro på det eller
lad være! Du vælger ikke at tro på mig (selvom jeg forklarer dig det i
flere mails), og vælger så at slå over i en kedelig tone.

DERFOR opfordrer jeg folk til at vælge at lade være med at kommunikere
med dig - du vil åbenbart IKKE forstå, at der ingen gratis løsning
findes.

Venligst,
Lasse Hedegaard