MSI I845PE max2 (ms-6704)
Fra : Rasmus Lauritsen

Dato : 28-10-03 01:26

Hej i gruppen

Jeg har et problem som jeg håber i kan hjælpe med.

Når min computer har kørt et stykke tid og jeg genstarter, så fryser den
i bios'en. (der hvor den finder harddiske og cd-rom drev osv.) Hvis
jeg lader den stå i ca. 10-15 minutter, så kører den pludselig videre
til raidcontrollerens bios (onboard) og windows starter normalt. Endnu
mere mærkeligt er det, at det ikke altid sker. Hvis computeren har været
slukket i mere end 10-15 miuntter, så starter den første gang uden
problemer. Andre gange kan jeg også genstarte uden problemer.

På det seneste er det dog næsten hver gang jeg genstarter at den laver
problemet og nogle gange starter den slet ikke selvom den står i 20-25
minutter.

For lige at få det helt på det rene, den fryser mellem den normale bios
opstart og raid bios'en.

Mit system består af:
MSI I845PE max2 (ms-6704) - har "nyeste" bios v1.2(fra engang i år 2002,
men der er ikke kommet nogle nye siden)
-onboard raid controller
-onboard lyd
-onboard 1 gbit netkort
-usb2
-Firewire
Samsung pc3200 512 mb ddr-ram
MSI Geforce 4 ti-4200
Terratec Cinergy 600 (tv-kort)
Seagate 80 gb - monteret på IDE-controlleren
Western Digital 180 gb - monteret på raid controlleren (bruges bare som
IDE-controller)
Western Digital 160 gb - monteret på raid controlleren (bruges bare som
IDE-controller)
Lite-on 52x cd-brænder
Pioneer DVR-106d dvd-brænder

Det er samlet i et ældre kabinet med en 550w PSU

Jeg har opdateret alle drivere til sidste nye. Windows (XP) er også
fuldt ud opdateret, selvom det nok ikke har noget at sige.

Jeg overvejer at oprette en RMA sag på bundkortet, er der noget der
taler imod det? Jeg har haft resat bios op til flere gange uden held,
problemet er der stadig.

Nogen der har en løsning eller evt. har hørt om andre med samme problem?

På forhånd tak.

mvh.
Rasmus Lauritsen