Ridebukser
Fra : anne m

Dato : 27-10-03 22:57

Hej med jer, det undrer mig meget, at man i min lokale ridebutik kun kan få
ridebukser op til str. 88. Jeg ved ikke hvad det svarer til, men jeg gætter
altså på, at det er 40-42, da de jo ikke skal sidde så stramt, hvis man skal
komme til lommer osv. Jeg kunne med nød passe dem, men ville egentlig gerne
have nogle, der var større. Er det min butik der er sløj eller mig der er
blevet for stor til at bruge almindelige ridebukser? Og hvad mon dem, der er
større end mig så gør? Nogle gode råd?
Mvh
Anne

Fra : Marlene

Dato : 28-10-03 07:53

"anne m" <erten@wer.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> blevet for stor til at bruge almindelige ridebukser? Og hvad mon dem, der

Hej Anne.

Jeg tænkte faktisk på det samme for et par år siden, da jeg skulle have
ridebukser. Jeg bruger normalt altid str. 36 i faktisk alle slags bukser,
men da jeg skulle have ridebukser, kunne jeg kun passe str. 38, og måske 40
ville havde været bedre, så de ikke sad så stramt. Hvorfor bliver de lavet
så små? Det kunne jeg faktisk også godt tænke mig at vide....

Mvh. Marlene.

Fra : nuser

Dato : 28-10-03 08:18

"anne m" <erten@wer.dk> skrev i en meddelelse
KLIP
> Er det min butik der er sløj eller mig der er
> blevet for stor til at bruge almindelige >ridebukser? Og hvad mon dem, der
er
> større end mig så gør? Nogle gode råd?

Altså, nu er jeg en ret stor pige( str. 48 ) og jeg plejer at kunne finde
ridebukser i min størrelse, evt hos Harald Nyborg, ellers er det også en
mulighed at gå over i mandstørrelse. Der er ikke den store forskel, men det
er altså træls at stå en en butik udenbukser i ens størrelse, og så blive
gloet op og ned af, af en myndeslank sild )

Og så lige en anden ting der virkelig har undret mig, Hvordan kan det være
at 90 % af alle ridepige, er slanke, blonde piger, der altid har deres
halvlange hår sat op i hestehaler ???

Mange hilsner

Nuser

Fra : Anet

Dato : 28-10-03 09:58

"nuser" <tortieSKRABVÆK@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> "anne m" <erten@wer.dk> skrev i en meddelelse
> KLIP
> er

(klip)

Jeg er også en halvstorpige som bruger str. 44. Jeg har fundet ud af f.eks
www.heklarideudstyr.dk de syer bukserne så de passer. Og jeg syntes ikke at
det er dyrere end et par almindelige kvalitetsridebukser.

Noget ganske interessant jeg hørte i tv en dag. Før hen for nogle år siden
var en gennemsnits kvindebagdel i Danmark en str. 38 men nu er den faktisk
en str. 44. Jeg tror generelt at der bliver flere og flere store danskere.
Lagde forresten mærke til at Bilka er begyndt at have flere str. 42
damestøvler og det passer mig godt.

--
~ Hilsen
Annette ~

Fra : Marlene

Dato : 28-10-03 12:25

"Anet" <anet49FJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Snip

> [...]
> en str. 44. Jeg tror generelt at der bliver flere og flere store danskere.

Er gennemsnitsstørrelsen en str. 44? Det lyder urealistisk, synes jeg, men
du har fuldstændig ret i, at danskerne bliver tykkere og tykkere (det er vel
generelt i den vestlige verden), og det hænger naturligvis sammen med, at
flere og flere har stillesiddende arbejde.... Og spiser mere fastfood

Ha' en rigtig god dag til jer alle på denne lune eftersdag ))

Mvh. Marlene.

Fra : bandit

Dato : 28-10-03 16:18

hej Anne Det kan godt være at jeg kan skaffe dig et par ridebukser med
fuldskind. De er beige/gule. og jeg tror det er en størrelse 44. Men jeg kan
lige hører min veninde ad. Hun er begyndt på western ridning og der bruger
vi jo ikke den slags bukser men almindelige cowboy bukser.

Fra : Ole Braad-Sørensen

Dato : 29-10-03 09:04

"Marlene" <tunnefjern@heaven.dk> wrote:

>Er gennemsnitsstørrelsen en str. 44? Det lyder urealistisk, synes jeg,

Det synes jeg også! Vi har lige haft grinetime og lavet vor egen
undersøgelse. Gennemsnittet her hos os ligger på omkring 32 )

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.soholm.com

Fra : Marlene

Dato : 29-10-03 10:16

"Ole Braad-Sørensen" <braadso@soholm.com> skrev i en meddelelse

> Det synes jeg også! Vi har lige haft grinetime og lavet vor egen
> undersøgelse. Gennemsnittet her hos os ligger på omkring 32 )

Ha, ha, - det må være de små piger ???

Mvh. Marlene.

Fra : Ole Braad-Sørensen

Dato : 29-10-03 21:02

"Marlene" <tunnefjern@heaven.dk> wrote:

>Ha, ha, - det må være de små piger ???

Små og små - De er fra 6 til 14 år. Men tag ikke fejl af dem. Mange er
skam ikke så ringe endda. Og sikke et humør )

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.soholm.com

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 28-10-03 18:25

On Tue, 28 Oct 2003 08:17:58 +0100, "nuser" <tortieSKRABVÆK@ofir.dk>
wrote:

>Og så lige en anden ting der virkelig har undret mig, Hvordan kan det være
>at 90 % af alle ridepige, er slanke, blonde piger, der altid har deres
>halvlange hår sat op i hestehaler ???

   Og hvordan klarer de piger at ligne fotomodeller at all times?
Altid pæne i kuløren , altid med korrekt make-up og håret i de rette
folder - og med altid matchende tøj - gerne så det også matcher
hestens underlag og gamacher osv. ...

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : taina

Dato : 29-10-03 00:57

"Trine Stubbe Teglbjærg" <snoe@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Altid pæne i kuløren , altid med korrekt make-up og håret i de rette
> folder - og med altid matchende tøj - gerne så det også matcher

Hvor dælen rider du henne? For på alle de rideskoler, jeg har været på, har
pigerne altså ikke set sådan ud. For et par år siden var jeg til julefrokost
på rideskolen, og vi blev alle helt vildt forbavsede over, hvor pæne de
andre egentlig var, når de ikke havde halm i tuslet hår og skidt på tøjet og
i hovedet

mvh. tina

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 29-10-03 08:46

On Wed, 29 Oct 2003 00:57:09 +0100, "taina" <tante-t@get2net.dk>
wrote:

> [...]
>andre egentlig var, når de ikke havde halm i tuslet hår og skidt på tøjet og

   Vordingborg Sportsrideklub. Vi har en klike af piger der alle
er meeeeget nydelige - og stort set pletfrie til enhver tid ;)

Fra : Liz B.

Dato : 29-10-03 08:53

> Vordingborg Sportsrideklub. Vi har en klike af piger der alle
> er meeeeget nydelige - og stort set pletfrie til enhver tid ;)

Hvor er det syndt for dem! De ved ikke hvad de går glip af. Der er næsten
ikke noget bedre end at være mog beskidt efter en tur i stalden, og så inde
under den varme bruse!

Hilsen Liz

Fra : Marlene

Dato : 29-10-03 10:15

"Liz B." <lizb@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
næsten
> ikke noget bedre end at være mog beskidt efter en tur i stalden, og så

Ja, og så er det ikke engang løgn ))))

Mvh. Marlene.

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 29-10-03 18:17

On Wed, 29 Oct 2003 08:52:59 +0100, "Liz B." <lizb@tiscali.dk> wrote:

>Hvor er det syndt for dem! De ved ikke hvad de går glip af. Der er næsten
>ikke noget bedre end at være mog beskidt efter en tur i stalden, og så inde
>under den varme bruse!

   Det er altså ikke fordi omtalte piger ikke både strigler,
muger og rider deres heste. De formår bare altid at være pæne i tøjet.
Det er der nogen der kan jo altså.
   Det der undrer mig mest er lidt at nogen giiiiider matche.
Altså - at tøjet er tone i tone og i øvrigt også matcher med hestens
bandager, underlag, skridttælle osv ....
   Jeg har godt nok efterhånden samlet sammen sådan at jeg kan
stille i mørkeblå ridebukser, trøje og jakke og at jeg i øvrigt har et
skridt/fleecetæppe der også er mørkeblåt. Men det drejer sig mere om
tilfældighed og er samlet over snart mange år (Den ene trøje er mindst
5 - 8 år gammel!) end om at jeg bare _skal_ matche =) Og jeg formår
godt nok hverken at være pletfri eller se frisk ud efter sådan en
ridetime. Jeg er den type der storsvedende, knaldrød i ansigtet næsten
falder af hesten efter en undervisningstime ;)

Fra : Liz B.

Dato : 29-10-03 21:19

> Det der undrer mig mest er lidt at nogen giiiiider matche.
> Altså - at tøjet er tone i tone og i øvrigt også matcher med hestens
> bandager, underlag, skridttælle osv ....

Måske har du heller aldrig leget med My Little Pony eller Barbie dukker

Hilsen Liz

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 30-10-03 17:46

On Wed, 29 Oct 2003 21:18:54 +0100, "Liz B." <lizb@tiscali.dk> wrote:

>Måske har du heller aldrig leget med My Little Pony eller Barbie dukker

   Ork jo - masser faktisk :)