ASUS bundkort problem
Fra : MicJen

Dato : 27-10-03 20:23

Hej!

Har et CUBX-E med en P3 650 på. Under fejl finding af en anden comp. piller
jeg strømforsyningen ud af denne PC (1) for at bruge den i den anden defekte
PC (2).

Det viser sig at være strømforsyningen på PC(2) der er røget. Monterer en
ny, og den kører igen.

Nu sætter jeg den strømforsyning fra PC(1) tilbage i PC(1), starter lige op
og det kører fint inde i win XP pro. Har ikke lige sat hverken mus eller
keybord til, og slukker igen ved at holde powerknappen inde i ca. 5 sek.

Da jeg så samler det hele og vil starte sker der INTET! Computeren er helt
død! Jeg checker at ledningerne fra strømforsyningen er sat ordentlig på, og
at IDE kabler sidder ordentligt. Det gør de.

Når jeg sætter strøm til strømforsyningen blinker dioderne på netkortet en
enkelt gang. Når jeg så trykker på powerknappen for at tænde computeren
blinker LED-knappen, som indikerer om der er standby-strøm på, lige en
enkelt gang. Derefter intet. Det samme sker hvis jeg gentager proceduren,
altså piller strømmen fra, og sætter den til igen og trykker på
powerknappen.

Jeg er ret sikker på at det er et eller andet på bundkortet som gør et eller
andet. En form for sikring eller noget. Men hvad er det og hvordan kommer
jeg videre...?

HJÆLP modtages med kyshånd!!!

Mvh
Michael

Fra : Leony

Dato : 29-10-03 18:52

"MicJen" <jtmj@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er ret sikker på at det er et eller andet på bundkortet som gør
> et eller andet. En form for sikring eller noget. Men hvad er det og
> hvordan kommer jeg videre...?

Måske en nulstilling af BIOS vha jumperen på mobo'et hjælper.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/