Problemer med header()
Fra : Thomas Pedersen

Dato : 27-10-03 19:55

Hej
Jeg bruger følgende linje på min side:
header("Location: gbog.php");
Det er meningen at brugeren skal sendes til den side når der
trykkes på en knap på siden.(Send knap i gæstebog), men jeg får
istedet følgende fejl:
---
Warning: Cannot add header information - headers already sent by
(output started at
/var/www/html/gaestebog/gbog-ting/indstillinger.php:34) in
/var/www/html/gaestebog/gem.php on line 103
---
Er der nogen der ud fra fejlen kan sige hvad der er galt?
Hvis det er nødvendigt, poster jeg gerne filen "gem.php" hvis det
kan hjælpe.
PFH Tak!
/Thomas

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Andreas Haugstrup Pe~

Dato : 27-10-03 20:00

<http://www.php-faq.dk/index.php?faq=9>

--
Personal: <http://www.solitude.dk>
File Thingie - PHP File Manager <http://www.solitude.dk/filethingie/>

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 27-10-03 21:40

Andreas Haugstrup Pedersen wrote in
dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> <http://www.php-faq.dk/index.php?faq=9>

Det har jeg nu prøvet, men uden resultat.
Jeg får stadig samme fejl??

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 27-10-03 21:00

Thomas Pedersen wrote:
> Andreas Haugstrup Pedersen wrote in

> Det har jeg nu prøvet, men uden resultat.
> Jeg får stadig samme fejl??

Det er stort set altid det der er galt ved den fejlmelding. Der må ikke
skrives _noget som helst_ på siden, dvs ingen echo/print og ikke noget
udenfor <?php ?>-'territorium'. Hvis jeg tyder din fejl rigtigt er det
linie 34 den er gal med - hvad står der på den?

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 28-10-03 11:33

> [...]
> udenfor <?php ?>-'territorium'. Hvis jeg tyder din fejl rigtigt er det
> linie 34 den er gal med - hvad står der på den?

Jeg går ud fra det er indstillinger.php du gerne vil se.(Hvis det er en
anden må du lige sige til!)
Hele scriptet ser sådan ud:
<?php

#
# Maa der bruges HTML i dine indlæg?
# Hvis ja, skal denne variabel sættes til "t" - ellers til "f" (True eller
False)
#

$html_p = "f";

#
# Hvor mange indlæg skal vises ad gangen?
#

$antal_ad_gangen = 5;

#
# Hvor bred skal tabellen i gBogen vaere? (pixels)
#

$tabel_bredde = 500;

#
# Skal der sendes en epost til dig når der er nye indlæg?
#

$epost_p = "f";

#
# Hvis ovenstående er "t", hvor skal eposten så sendes hen?
#

$admin_epost = "thomas-p@mail.dk";

?>

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 28-10-03 11:44

Thomas Pedersen wrote:

> Jeg går ud fra det er indstillinger.php du gerne vil se.(Hvis det er en
> anden må du lige sige til!)

Det gør jeg også - jf fejlmeldingen, og ln 34 er tilsyneladende sidste
linie, så mon ikke problemet er at der er luft/mellemrumstegn _efter_
din '?>' ?

> ?>

mvh

Jesper Brunholm

--
Phønix - dansk folk-musik i front - <http://www.phonixfolk.dk/>
H.C. Andersen-Centret: <http://www.andersen.sdu.dk/>

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 28-10-03 11:52

> Det gør jeg også - jf fejlmeldingen, og ln 34 er tilsyneladende sidste
> linie, så mon ikke problemet er at der er luft/mellemrumstegn _efter_
> din '?>' ?

Hej Jesper
Du havde faktisk ret, der var et ekstra mellemrum bagved. Det flyttede jeg, og
nu virker det.
Tusind tak for hjælpen (-:

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 28-10-03 11:56

Fra : Leonard

Dato : 28-10-03 11:50

Thomas Pedersen <thomas-p@mail.dk> wrote:

>Jeg går ud fra det er indstillinger.php du gerne vil se.(Hvis det er en
>anden må du lige sige til!)
>Hele scriptet ser sådan ud:

Og du er helt 100% sikker på at der ikke er en tom linie tilsidst
efter
?>

--
mvh Leonard http://leonard.dk/