Betændelsessmag i munden
Fra : Helle

Dato : 27-10-03 11:36

Hejsa.

Jeg har fået en tid hos tandlægen om en uge fordi jeg har en grim
betændelsessmag i munden og dårlig ånde derfra.
Nederst i venstre side er der vidst en visdomstand på vej op - det er i
hvert fald tit ømt og det er hér den grimme smag stammer fra. Når jeg
trykker med tungen derpå kommer smagen og lugten frem. Det ser helt normalt
ud, ikke rødt eller hævet og tanden er stadig ikke kommet frem. På nuværende
tidspunkt er det heller ikke særlig ømt.
Hvad kan det være? er det normalt at der er betændelsessmag når en
visdomstand er på vej op? den har været undervejs i godt 8 år nu.
Når jeg trykker med en finger på stedet så lugter fingeren grimt af
betændelse - ingen andre steder i munden er det sådan.

Mvh Helle

__________________________________________________________________ Helle
Nielsen ICQ#: 136819802 Current ICQ status: + More ways to contact me

Fra : Heidi

Dato : 27-10-03 19:22

Helle wrote:
> [...]
> Når jeg trykker med en finger på stedet så lugter fingeren grimt af
> betændelse - ingen andre steder i munden er det sådan.

Jeg havde lidt samme problem med den øverste venstre visdomstand.
Den var kommet en del frem, og som du siger, når man trykker med
en finger på stedet, i mit tilfælde bare direkte på tanden, så lugtede
det også grimt.
Jeg ved ikke hvad problemet er i dit tilfælde - i mit var det måske
fordi
den sad for langt inde til at jeg kunne børste den ordentligt.
Det blev heldigvis løst ved næste tandlægebesøg, hvor hun mente
den kunne hun sagtens hive ud på nul-komma-fem. Og det kunne
hun også - jeg mærkede stort set ingenting, hvilket jeg nok ville have
gjort ved en almindelig tand, på trods af bedøvelse.
Nu er de øverste vist også nemmere at få ud end de nederste,
og sålænge den ikke er kommet frem kan du jo heller ikke få
den hevet ud, kun opereret (og det gør de nok kun hvis den sidder
direkte i vejen for de andre). Men mon ikke tandlægen vil tage et
røntgenbillede og kan se hvor langt den er undervejs?

Nåmen - jeg ved ikke hvor meget det hjalp dig, men jeg tror altså
ikke det er unormalt, det du oplever....
--
Mvh. Heidi
Svar i gruppen og IKKE pr. mail!!!