ang: statistik i tordenvejr og millionærer
Fra : Peter Haslev

Dato : 11-04-01 21:38

> I øvrigt er chancen for at blive lottomillionær omkring 1000 gange
> større, end risikoen for at blive ramt af et lyn. Øv.

Det er vist ikke rigtigt!! (ikke for at ødelægge noget). Der er omkring 200
mennesker, der bliver "ramt" af lynet i Danmark hvert år, direkte eller
indirekte. En rimelig antagelse er, at der er 1 lotto millionær for hver
trækning, hvilket giver 52 millionærer, så er risikoen for at blive ramt af
lynet altså ca. 4 gange større end at blive lotto-millionær!

Med venlig hilsen
Peter Haslev

Fra : Bro

Dato : 12-04-01 00:43

Shhhhhhhhh...........

Bro

Peter Haslev <peter.haslev@adr.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:wv3B6.3402$mj.212527@news101.telia.com...

Fra : Bro

Dato : 12-04-01 01:10

Åh ja...jeg glemte helt:
der er vel ca. 40 mennesker der bliver lottomillionærer om året,
men vel næppe mere end et par stykker der rent faktisk bliver
DRÆBT af lynnedslag.... - eller hvad ???? - i Danmark altså!

V.H.Bro

Bro <bro@zybermail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9b2q5g$mch$1@news.inet.tele.dk...

Fra : Torben Rasmussen

Dato : 15-04-01 22:48

Hej Bro.

Tak! Jeg tror ikke Peter Haslev helt har læst hvad jeg har haft skrevet,
nemlig at vores datter har læst med her. Men - hun har heldigvis ikke læst
det sidste her.

Ja - der er chancer og risikoer ved alt. Vi har da også talt om, hvor stor
risikoen er for, at hun skal opleve det samme en gang til. Hun er jo 13 år
og har aldrig oplevet det så slemt før. Så selvfølgelig sker tingene
sjællendt 2 gange. (Måske er der ingen af os der ville have noget imod det
hvis det var, at vinde i lotto.) Men det er altså svært at tro på når man
har fået en skræk i livet.

Til dig Bro, vil jeg sige, at vi har snakket meget om din "opskrift" og vi
har haft snakket en del med vores datter om selve skrækken. Nu er det som om
hun har accepteret hendes angst og din opskrift lyder tilsyneladende som "et
sår på plasteret" for hende. Hun taler faktisk mere åbent om det og kan nu
joke lidt med det. Det syntes vi er positivt. F.eks. her i påsken. Den ene
dag havde vi alt slags vejr. Dejlig solskin for næste øjeblik at blive
afløst af sne og hår blæst. Vi sad ved aften bordet og snakkede om, at det
eneste vi nu manglede var tordenvejr. Og det var faktisk hende selv der
sagde det medens hun grinede. Så alt i alt syntes vi at vi er kommet nærmere
en læsning på vores problem.

Med benlig hilsen Lilian

Fra : R. Ilsøe

Dato : 12-04-01 12:04

Hmmm... det kunne være jeg skulle begynde at spille Lotto...

Sidste sommer slo' lynet ned i vores bil, mens vi fredsommeligt sad i den
og nød udsigten over tordenvejret, der på det tidspunkt så ud til at være 3
km. fra os, nede i nogen "dale". GRIM oplevelse. Vi skyndte os fra stedet
med nakkehårene rejst!! Det så skam meget flot ud, med lys hele vejen rundt
om bilen, men det _larmede_!!

R. Ilsøe

PS. Det har ikke gjort at jeg er mere eller mindre bange for torden nu...
Jeg mener, hvad er odds'ene for at det sker 2 gange?!