Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Advokatsalær - Nordea sag
Fra : Almlund

Dato : 24-10-03 16:07

Jeg har lige vundet er fogedsag som Nordea Bank havde anlagt imod
mig.
Dette kom til at koste mig kr.10.937,50 minus kr.750,00 som blev
tilkendt mig i retten og tilsendt mig fra Nordea Bank Juridisk afd.
Nu er spørgsmålet om jeg ikke har krav på at Nordea Bank betaler mine
omkostninger når de tabte sagen.

Mvh. Karsten

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 24-10-03 17:00

Almlund (slet UWK6N) wrote:

> [...]
> tilkendt mig i retten og tilsendt mig fra Nordea Bank Juridisk afd.
> Nu er spørgsmålet om jeg ikke har krav på at Nordea Bank betaler mine

Du vil nok have bedre chance for et svar i dk.videnskab.jura. Det vil
være en fordel, hvis du skriver, hvordan udgiften på 10.937,50 kroner er
opstået, hvilken begrundelse, der gives for at tilkende dig 750 kroner,
og hvad sagen i det hele taget drejer sig om (det kan vist have
betydning, hvis du selv er skyld i, at fogedsagen er blevet anlagt).

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : KaVA

Dato : 24-10-03 17:30

> [...]

Jeg kan se at du Kim Ludvigsen har besvaret mig før i denne sag den 1
september i
(Gældsfordring efter (20 år).
De kr.10.937,50 er for den advokat jeg måtte tage med i fogedretten, jeg
turte ikke gå alene.
De kr.750,00 er kr.600,00 +moms som var tilkendt mig i fogedretten.

Mvh. Karsten

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 24-10-03 17:54

KaVA wrote:

> De kr.10.937,50 er for den advokat jeg måtte tage med i fogedretten, jeg
> turte ikke gå alene.
> De kr.750,00 er kr.600,00 +moms som var tilkendt mig i fogedretten.

Som nævnt, du vil sikkert få et mere kvalificeret svar i juragruppen.
Men man får ikke nødvendigvis dækket alle sine omkostninger, selvom man
vinder. Man får vist kun dækket det beløb som dommeren finder rimeligt.
Jeg skal ikke kunne sige, om din advokat har været speciel ublu i sin
prispolitik, eller om dommeren måske har vurderet, at det ikke havde
været nødvendigt for dig at medtage en advokat (det er vist sjældent
nødvendigt i fogedretten). Under alle omstændigheder, når/hvis du
spørger i juragruppen, kan du jo evt. også spørge, om du kan anke det
tilkendte beløb, og hvordan du evt. gør det.

Men hvordan havnede I i fogedretten? Sendte I ikke et brev til banken,
efter du spurgte om hjælp her? Sagen burde være stoppet efter et sådant
brev, hvis ikke banken eller en af de tidligere fusionsbanker har
kontaktet jer i de seneste 20 år.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : KaVA

Dato : 24-10-03 18:09

> [...]
> efter du spurgte om hjælp her? Sagen burde være stoppet efter et sådant
> brev, hvis ikke banken eller en af de tidligere fusionsbanker har

Jeg siger tak for dit svar.
Jo jeg kontaktede Nordea Bank og fortalte dem at jeg ingen mellemværende
havde med dem,
men de påstod at de havde skrevet til mig i 1992 og 1993 så derfor ville de
inddrive gennem fogedretten.

Mvh. Karsten

ps. jeg prøver i juragruppen.