Sovende fornemmelse i munden
Fra : Kirstine

Dato : 27-10-03 11:00

Hejsa

Jeg har et par gange indenfor de sidste uger oplevet, at min tunge og
mund føles, som når bedøvelsen efter tandlægebesøget begynder at lette.
Jeg har bare ikke været bedøvet hos tandlægen i årevis... Det sidder i
venstre side, hvor tunge, kind og gummer har den der summende, mærkelige
fornemmelse.

Jeg går til lægen, hvis det kommer igen - forsøger ikke at blive
hysterisk over småting. Men er der mon nogle af Jer, der har oplevet
noget tilsvarende og måske har et bud på, hvad det kan være? Jeg tager i
øjeblikket Bonyl 500 mg 2 gange om dagen efter en knæoperation, men jeg
synes ikke at kunne læse mig frem til, at det kan være en bivirkning ved
medicinen.

Kirstine
--
*trying to do what works - trying to do what matters*
http://www.minipip.dk

Fra : Kathrine

Dato : 27-10-03 19:47

"Kirstine" skrev:

> [...]
jeg
> synes ikke at kunne læse mig frem til, at det kan være

Er det kommet efter knæoperationen?
Var du i fuld narkose under knæoperationen?
---
Kathrine

Fra : Kirstine

Dato : 28-10-03 07:28

In article <3f9d6838$0$94875$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
katras@REMOVETHISofir.dk says...

> og
> lette.
> jeg
>
> Er det kommet efter knæoperationen?

Ja, det er det.

> Var du i fuld narkose under knæoperationen?

Ja, jeg var under fuld narkose.

Kan det have noget med narkosen at gøre?? Det havde jeg slet ikke tænkt
på...har ellers været under fuld narkose flere gange uden problemer.

Kirstine

Fra : Kathrine

Dato : 28-10-03 14:15

"Kirstine" skrev:

> [...]
tænkt
> på...har ellers været under fuld narkose flere gange uden problemer.

Det har det med stor sandsynlighed!
Den slange som har givet dig luft under operationen har med garanti
trykket på en af dine nerver i munden.
Jeg har selv prøvet det i læben i forbindelse med en mandeloperation.
Mine gener gik væk indenfor ca. 6-8 uger svjh....
Men du kan da altid henvende dig til anæstesiologisk (narkose)
afdelingen og forhøre dig.
---
Kathrine

Fra : Kirstine

Dato : 28-10-03 22:29

In article <3f9e6be8$0$94876$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
katras@REMOVETHISofir.dk says...

> tænkt
>
> Det har det med stor sandsynlighed!
> Den slange som har givet dig luft under operationen har med garanti
> trykket på en af dine nerver i munden.

Arj - det lyder da bare så logisk! Sidder i overført forstand og slår
mig selv for panden...

> Jeg har selv prøvet det i læben i forbindelse med en mandeloperation.
> Mine gener gik væk indenfor ca. 6-8 uger svjh....
> Men du kan da altid henvende dig til anæstesiologisk (narkose)
> afdelingen og forhøre dig.

Det kommer sådan on/off. Lige nu er det der faktisk ikke, men i
eftermiddags var det rigtig slemt. Hvis det kommer igen, så vil jeg da
ringe op på afdelingen og spørge dem.

Tusind tak for din respons

Kirstine