hvilket lys rør?
Fra : Morten Guldager

Dato : 26-10-03 20:13

Hejsa,

Til mit endnu ikke særlig gamle akvarieprojekt er det måske
en ide med en udskiftning af det helt almindelige "kontor" rør
der sidder i lampen.

Jeg har ikke lige set efter hvilken effekt røret er på men
lampen måler 65 cm udvendigt, så røret er nok omkring 60 cm
langt.
Det skal naturligvis checkes inden et e.v.t. køb.

Men hvad skal jeg gå efter for at få nogle frodige grøntsager
sammen med mine fisk?

Jeg gidder ikke betale en formue, men hvis det kan udskiftes
til et rør som er mere akvarieegnet for en overkommelig pris
vil jeg nok gøre det.

Hvad gør jeg?

/Morten

Fra : Martin Razk

Dato : 26-10-03 20:50

hejhej

Vil nok foreslå dig et SERA Fauna rør....
Det fremhæver planter, og de røde farver i fisk osv.
Det koster ca 130 hos forskellige forhandlere..

mvh

martin

Fra : Martin Sorensen[2840~

Dato : 27-10-03 09:05

> [...]
>
> Jeg gidder ikke betale en formue, men hvis det kan udskiftes
> til et rør som er mere akvarieegnet for en overkommelig pris

Jeg har gode erfaringer med Philips Aquarelle, kan ikke huske prisen, men
jeg tror det er 120-150 for et 30W hos Flyvefisken. Men de holder længe og
planterne vokser godt.

/Martin

Fra : Thomas

Dato : 27-10-03 11:38

Hej

Jeg har et hjørne akvarium med et dobbeltamatur.

Jeg købte et Akvarelle i lørdags(149kr 30W i Neonfisken), og det giver et
rigtig flot lys IMO.

Jeg har også et GROLUX rør siddende men jeg synes ikke at det giver et godt
lys. (Det er mørkt inde bagved i akvariet) så det skifter jeg nok en af
dagene til et der sætter skub i min plantevækst.

Thomas

$d40e179e@nntp05.dk.telia.net...

Fra : jnjonas

Dato : 27-10-03 12:59

Hej,

Fra : jnjonas

Dato : 27-10-03 13:55

Hej,
og undskyld. Der gik lige et eller andet galt. Jeg bruger Narva rør. Light
og colour. Det giver efter min mening et rigtig godt lys. Samtidig til en
overkomlig pris. Det er 18 w du skal bruge og de koster ca. kr. 100

Hilsen
Jonas

Fra : ThomasT

Dato : 27-10-03 19:25

Hej

Jeg har lige købt Aquarelle hos www.greenline.dk. Der står godt nok at det
er Aquastar de har, men det var Aquarelle der blev sendt til mig. De koster
kun 68,25 + moms + porto for et 30w (90cm.).

ThomasT